Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten


Appie, bedankt voor de code, alles dus handmatig geport naar Windows. Ik heb de voor mij relevante code eruit getrokken en ben nu een debug omgeving aan het opzetten, dus hopelijk weet ik binnenkort meer over de problemen met de COM poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sheik Yerbouti

Super! Ik heb nog een vraag. Mijn eerdere conclusie dat ik alles werkend heb gekregen in GBPVR was nogal voorbarig. Soms werkt het, soms ook niet. Het bijzondere is dat het in ProgDVB allemaal als een tierelier draait. Doe je iets speciaals voor ProgDVB? Heb je enig idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien zou je eens kunnen kijken op mdapi op dvbn website. Diverse ontwikkelaars zijn daar bezig met het verbeteren van de MDAPI. Jouw inbreng zal zeker op prijs worden gesteld, verwacht ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer. De problemen die ik had komen niet door mijn COM poort, maar mijn violet programmer reageert anders dan ACamd verwacht (hij krijgt een antwoord van 25 bytes i.p.v. 33). Maar wat er dan wel moet gebeuren... Als er iemand is die ergens documentatie weet te vinden over het communicatieprotocol met de programmer dan houd ik me aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de specificatie inmiddels gevonden: ISO-7816. De ATR moet beginnen met 0x3f of 0x3b, de mijne begin met 0xee. Ik heb er nog een call tussen gezet waarbij de hele buffer wordt weergegeven.

 

Code:
COM1: open serial portCOM1: set DTR/RTSCOM1: init donesmartcards: added serial port COM1 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200)0: new card insertedCOM1: set serial options: 9600,8e20: reseting card (sermode 8e2)COM1: toggle RTS, now onCOM1: toggle RTS, now off0: <- ATR len=30:ee 9c 7c 60 7c 38 c6 8c 0e 90 12 0e 92 7e 0e 88 02 ee 30 8e 0e 88 9c 6e 8e 7c 9c 1c fc fe0: byte mode not supported 0xee0: reset/atr errorCOM1: set serial options: 9600,8o20: reseting card (sermode 8o2)COM1: toggle RTS, now onCOM1: toggle RTS, now off0: <- ATR len=30:ee 9c 7c 60 7c 3c c6 8c 0e 90 12 0e 92 7e 0e 88 02 ee 30 8e 0e 8c 9c 6e 8e 7c 9c 1c fc fe0: byte mode not supported 0xee0: reset/atr errorCOM1: set serial options: 9600,8n20: reseting card (sermode 8n2)COM1: toggle RTS, now onCOM1: toggle RTS, now off0: <- ATR len=32:ee 9c 7c 60 87 e0 62 73 63 0e 90 12 73 24 ee ec 00 9c 80 ee 60 8e 72 80 1c 92 92 1c e2 8e 1c fc0: byte mode not supported 0xee0: reset/atr error0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sheik Yerbouti

Maakt één van deze programma's die je regelmatig test gebruik van mdapi.ax? Dat is namelijk wat GBPVR doet. Welke versie van mdapi.ax zou jij adviseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele en laatste versie van December 2006 is de beste en stabielste. Het enige probleem met deze is, dat deze alleen geschikt is voor één kaart.

 

De laatste edities zijn eigenlijk meer bedoeld voor 2+ kaarten maar is WIP en zijn rete instabiel (zowel binnen GBPVR als Mediaportal).

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmatrix

Prima plugin Appie.

 

Maar heb even een vraagje.

Ik gebruik deze plugin in Mediaportal.

Nu duurt het bijna 10 seconden als ik van kanaal verander.

Als ik de monito van je plugin heb aanstaan zie ik dat het ook bijna 10 seconden duurt voordat de kanaal wissel hier binnenkomt.

 

Heb jij enig idee of dit veroorzaakt wordt door het mdapifilter of door de tv dll van mediaportal.

(wil namelijk zelf gaan kijken of dit in de source is aan te passen)

 

Gebruik win xp pro met een tt-1500C

(even ter info als ik in altdvb switch van kanaal kan ik er niet met mijn ogen tegenaan knipperen)

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sheik Yerbouti

Inmiddels lijkt het toch echt te werken in GBPVR smile. Ik maak niet langer gebruik van acamd_PMT.txt en ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd. Ik heb vanavond diverse kanalen kunnen bekijken en opnemen, erg gaaf! Bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast joostdevries
Origineel bericht van: appiemulder


Origineel bericht van: WaggonerW
NewCS, de 2e keer lukt wel

Maak ik NewCS in ieder geval een eigen user aan voor ACamd, ip-nr. of hostnaam in de config?
<user>
<name>User1</name>
<password>Pass1</password>
<au>on</au>
<allow>lower</allow>
<allow>upper</allow>
</user>


Ik heb bovenstaande getest, maar helaas probleem van pas 2e keer connect blijft, kan WaggonerW dit bevestigen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joostdevries
Ik heb bovenstaande getest, maar helaas probleem van pas 2e keer connect blijft, kan WaggonerW dit bevestigen?


Ja, dat maakte in mijn geval niks uit omdat ACamd al de enige user was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchmatrix
Nu duurt het bijna 10 seconden als ik van kanaal verander.

Heb zelf even gekeken naar de source van mdapifilter, hier zijn nog wel een aantal aanpassingen aan te maken. (bv 920 naar 184), zou wel graag je monitor log willen zien. (pm)

Origineel bericht van: dutchmatrix
Heb jij enig idee of dit veroorzaakt wordt door het mdapifilter of door de tv dll van mediaportal.

Ja denkt het wel, acamd maakt gebruik van de cat en pmt om te bepalen welke zender info deze nodig heeft.
Zou je gebruik maken van de statische zender info via de ACamd_PMT.txt en de [PMT Scan] en [CAT Sacn] opties uitzetten en de [Read PMT File] aan, dan zou alles wel snel moeten werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...