Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Heb je misschien ook een Changelog voor deze versie? Ik zie in ieder geval dat de grootte aanzienlijk is verkleind (100kb oid). Maar ik ga ervan uit dat dit niet het enigste wat er is veranderd wink

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Heb je misschien ook een Changelog voor deze versie? Ik zie in ieder geval dat de grootte aanzienlijk is verkleind (100kb oid). Maar ik ga ervan uit dat dit niet het enigste wat er is veranderd wink

openssl lib gestript, vandaar verkleind.
Deel van ReadMe.txt

- Added Irdeto camkey camkey-data (smartcard.conf)
- Fixed Irdeto PLAIN (smartcard.conf) now first try RSA, then fallback
- Fixed ProgDVB ECM and EMM Filter destroy
- Added Gbox cardclient, UDP localhost en default ports 8003,8004,8005, No EMM Support
- Added Use of DVBCore applications
- Changed Location off the menu's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een UK maat van mijn te quoten : Niceness! smile

 

Ik zal vanavond de Gbox verbinding eens gaan testen binnen DVBViewer Pro 3.9.1, ProgDVB en Mytheatre. Zodra ik wat meer weet, zal ik dit uiteraard gaan posten.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: appiemulder
Heb niet getest met deze ACS, probeer eens.

irdeto: [0605] 0000088E6FE4CB23A8..........
te wijzigen in
irdeto: [0606] 0000088E6FE4CB23A8..........

of toevoegen.
irdeto: [0606/0604] PLAIN


Met de nieuwe versie 5.04 werkt mijn lokale kaart met de standaard keys:
Code:
irdeto: [0606/0604] camkey 1122334455667788 3c8633aac0d367533dec7bb2eeedeb8ca3ada52e58b99bb34672783277a1daac3b6106ad0909774e031b2a6e30195b437683ad0fc599b87d08cea47be1b6c76a


Het enige wat ik nu niet aan de praat krijg is de combinatie van een lokale en netwerk kaart. Ik heb namelijk 2 kaarten 1 waar ik een HD abbonnement op heb en de ander niet. ACamd kijkt nu volgens mij alleen naar de lokale kaart en gaat niet meer het netwerk op. Moet ik in de cardclient.conf nog iets bijzonders opgeven voor die kanalen? Ik heb er nu het volgende in staan:

Code:
newcamd:192.168.0.1:15000:0/0604/ffff:username:password:0102030405060708091011121314

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanavond aan het spelen met de laatste versie van Acamd. Echter, een defecte com port van mijn Linux bakkie, heeft er voor gezorgd dat ik mijn twee kaarten anders draaiende moest krijgen frown Voordeel was wel, ik kon direct een test doen met Chameleon protocol van NewCS 1.50 en het aanspreken via Feynman. Tevens ook mijn Gb*x (via cs2gbox en NewCS) weer nieuw leven ingeblazen om de werking van Acamd mee te testen.

 

Test Gb*x:

 

Onder Mytheatre 3.38 en DVBViewer Pro 3.9.2 heb ik geprobeerd om mijn C+ NL kaartje werkende te krijgen. Op basis van de voorbeeld in het config bestand (minus de 604 CAID verwijzing) geactiveerd. Log geeft aan dat CAID 100 is gekoppeld aan de gbox client, so far so good. Uiteindelijk heb ik geen beeld kunnen krijgen op geen enkele C+ NL zender. Op de console van Gbox (zowel 2.1b als 2.25) zie ik het volgende gebeuren:

 

**** hashTableECM 0 elements ****

**** hashTableEMM 0 elements ****

 

ACamd geeft vervolgens aan dat het de zender niet kan openen. Om er zeker van te zijn dat mijn config goed was, heb ik het ook getest met Gboxplugin v1.1. Niet om het in te wrijven, dit werkte dus wel wink

 

Test Feynman/Chameleon/NewCS

 

Om te testen met sharen via Chameleon heb ik op een extra Linux systeem een seriele phoenix-compatible reader aangesloten en beide kaartjen (C+ en FreeXTV-5) via NewCS verbonden via het Chameleon protocol en voorzien van hetzelfde certificaat. Via de NewCS webpanel zie ik beide kaartjes in de overzicht van Chameleon (op beide systemen). Volgens de readme van NewCS, moet je vervolgens via Feynman beide kaarten kunnen raadplegen via 1 verbinding.

 

Ik heb de bestaande Feynman config behouden, beide kaartjes zaten eerder aangesloten op dezelfde Linux bak. Maar ook hierbij was het niet mogelijk om het andere kaartje aan te spreken (lokaal verbonden C+ kaart op dat systeem was geen enkel probleem). Een extra Feynman verbinding met aparte CAID naar het andere systeem was geen enkel probleem.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt smile

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

newcamd:192.168.0.1:15000:0/0614/ffff:username:password:0102030405060708091011121314

 

0604 wijzigen in 0614, dit moet ook in de ACamd_PMT.txt file voor de CAID.

Mijn voorbeeld regel is van toepassing op bv de zender action now, voeg dus alle gegevens van de HD zenders toe aan ACamd_PMT.txt.

En vink [Read PMT File] aan, plus herstart tv progje.

 

#PMT,SID, CAID,Provider,ECM, EMM, Name

0640,36B6,0614,00000000,138E,041C,Action Now!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al ergens de hand weten te leggen op de CCcam code? Die versie zou ik graag willen testen :-)

 

Ziet er vooralsnog goed uit !!!!

 

Groeten,

 

Zork.

Lekker klooien met mijn 7025, TDT4U, HD (DVB C/S2) HTPC met DVBViewer Recording Service (!!!), DM500 en dbox II

 

*** Assumption is the mother of all f*ckups !!! ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appie, is er misschien ook nog een mogelijkheid om ACamd te koppelen aan een SEASON-interface die in een MagicCam gestopt wordt? Zo ja, dan kan ik tenminste ook op een goed manier m'n HUMAX 1000 HDTV ontvanger aan m'n server koppelen. Gebruik daar nu het zeer oude LinCardEmu voor, maar wordt al jaren niets meer aan gedaan en kan alleen voor SECA gekoppeld worden aan een server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Appie, is er misschien ook nog een mogelijkheid om ACamd te koppelen aan een SEASON-interface

Nee, ACamd is een dll plugin.
Een card emulator zou een exe moeten gaan worden, en alles moet per protocol worden uitgewerkt. (veel werk dus)
Misschien als vervolg project als ACamd stabiel genoeg is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Robertus
Gbox lukt me niet, maar dat zal eerder aan mij onkunde liggen ;-) Ook mijn mastera herkend hij niet ws. door bovenstaande reden.

GBox client leest de config niet goed. (bug)
Probeer eens: 2 * 0100
gbox:default:0:1/0100,0100/ffff
ACamd en Mastera gaat vaak niet goed als de ioperm driver geinstalleerd is.
Uninstall hiervan en een windows reboot, en dan nogmaals proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...