Ga naar inhoud


(7000s) GB files ook probleem met ex HD server met samba 3.0?


johndegr

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik overweeg een centronics CH3WNAS aan te schaffen om de files van mijn dream 7000 daarnaar toe te laten schrijven.

 

Gehoord, dat deze nu ook Samba 3.024 kan herbergen.

 

Wil dat zeggen, dat hiermee, mijn probleem van de 1GB grens (zichtbaarheid op pc) hiermee op te lossen is?

 

M.a.w. zijn de weggeschreven files hiernaar dan zichtbaar als 1 file op een pc (via dat samba protokol) of blijft de dream daarnaar toe 1GB files sturen.

 

Groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


het samba 3.0xxx pakket voor dm 7000 kan enkel als je var op usb staat

want samba is erg groot voor het beperkte geheugen van de dm 7000

 

maar dan gaat het ook nog eens over de centronics zelf, of die een smaba server bevat

en de vraag is dus of je midels samba of cifs kunt mounten

 

indien je per cifs kunt mounten heb je helemaal geen samba op je dm 7000 nodig (nog per move /var, noch per multiboot op usb)

 

de centronics is een nas die firmware en loader versies kan opnemen,

er is al vaker geschreven dat met een oudere firmware en loader de cifs werkt bij dergelijke NAS software

 

zoek eens

Code:
 ich hab jetzt mal folgende Konfigurationen getestet :Loader 67 NAS 32Loader 70 NAS 32CIFS ok, SMBFS ok Aufnahmen, streamen, Musik, Bilder ok Transferraten 2-4MB/sLoader 67 NAS 41Loader 67 NAS 43Loader 67 NAS 45eLoader 67 NAS 46Loader 70 NAS 46CIFS geht nicht, SMBFS okAktuell nutze ich die Kombination Loader 70 / NAS 46 

getest door lukaNoah ihad lid.

 

cheers

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je info Tonskidutch,

 

Ik moet helaas wel via samba werken, en liefts via 3.0, daar ik mijn dreambox benader via wifi met mijn archos704wifi. Werkt prima nu helaas zit ik tegen de 1GB (samba versie 2) aan welke de dream 7000 helaas heeft.

Ik heb wel de var op mijn usb stick staan onder lolite.

 

Onder CIFS werk ik prima (via vista zelfs) doch cifs geeft geen werkgroup weer en dat heb ik nodig voor mijn archos. (kan niet zonder!)Samba werkt prima hiermee.

 

Ik ben ook en file tegengekomen samba3.0-7000.tar.

Wellicht bedoel je deze mogenlijkheid.

 

Als ik deze versie kan toepassen op mijn 7000s dan hoef ik helemaal geen NAS te hebben, het funktioneert nu al prima, zelfs boven verwachting, alleen die 1GB begrenzing geeft veel problemen, omdat ik slechts tot 1GB kan ontvangen op pc en mijn archos.

 

Dus als het mogenlijk is met deze tar versie samba (voor de dream 7000) zou dit fantastisch zijn.

 

Heb je hier iets meer van gehoord? Dan koop ik een grotere HD voor in mijn dream en dan is de dream een prima NAS zonder haperingen etc.

 

Groetjes,

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wifi is niet mijn probleem, draait als een tierelier zonder haperingen, zowel op pc als mijn wifi archos.

 

De beperking van 1GB bij samba 2.0 voor de 7000 is mijn probleem, betreffende afspelen op pc en archos.

Vanaf 3.0 is, zoals je weet deze beperking niet meer.

 

De laatste CH3Wnas versie heeft in zich 3.0 dus zou moeten werken op de dream's.

 

Ik zou def. moeten weten of je op de dream samba 3.0 op de usb stick kan zetten, dan heb ik ook geen NAS nodig want de dream werkt perfect met samba.

 

JOhn

 

Echter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Tonskidutch,

 

Fijn, dat ik het dan nu definitief weet, dat dit niet mogelijk is.

 

Dan rest mij alleen nog een NAS en wacht ik nog even af op bevestiging (hopelijk via dit forum) dat deze ch3wnas met een dream 7000 wil samen werken.

 

Dan blijft dit voor mij de beste oplossing.

 

Nogmaals bedankt,

 

JOhn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

johndegr,

 

zo even om terug te komen op de samba 3 versie

ik heb wellicht destijds niet alle informatie bij de hand gehad

want

er is een versie voor gemini vanaf 4.1 waar een aangepaste plugin op werkt tbv samba 3.0

let wel gelieve een hdd usb of cf te gebruiken waar de plugin op geinstalleerd wordt

 

bij Ihad was de gebruiker julian heeft al een tijdje terug in het subforum (aldaar) Dreambox Plugins (Enigma1) een werkende versie geplaatst.

 

misschien heb je der toch nog wat aan.

 

cheers

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...