Ga naar inhoud


[7000S] wat zijn de juiste instellingen voor astra 19,2 en 23,5 ?


jippiejajee

Aanbevolen berichten

Ondanks de zoek functie kom ik er niet helemaal uit.

 

Wat zijn de juiste instellingen voor een 7000s om met een quad duo lnb de twee astra satelieten te ontvangen

 

Heb hem nu staan op 2 sateliten via DiSEaC A/B

 

met de Astra (19.2E) op AA en de Astra 3A (23.5E) als AB

 

Is dat correct ?

 

Vreemde is dat hij bij signaal meting op de 23.5 een SNR geeft van 50% en BER fouten. Echter als je hem laat scannen en de regionale zenders kiest op de 23.5 dan geeft hij SNR van zo'n 80%

 

Ik gebruik nog Hydra phoenix

 

bedankt voor alle inputs die jullie kunnen geven

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedankt transpondertje

 

nog niet helemaal duidelijk, heb intussen in de gaten dat DiSEqC A/B een elekronisch signal is dat naar de duo LNB getsuurd wordt en hem laat omschakelen.

Heb een gekeken met de informatie knop als er een kanaal van de Astra 3A is geslecteerd. Die geeft de juiste frequentie etc aan en een SNR van 80% en 0 Ber, na kiezen van een kanaal op de Astra (19.2E) geeft hij de juiste info aan voor dat kanaal dus het zo te zien werkt het.

 

Enigste dat niet deugd is de signaalmeting door dreambox in een van de systeem menu's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem kan ook zijn dat de Dreambox naar een niet bestaande of niet actieve transponder kijkt voor z'n signaal.

 

Geef eens met de hand de NL tranponders in en kijk wat je signaal en BER is, dus 11914, 27500H of 11739, 27500V.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens om te beginnen een 'iets recentere' image in je box kunnen plaatsen. Er zijn bepaalde problemen bekend met de duo LNB, maar wellicht worden die mede opgelost als je de laatste image pakt. E.e.a. als gevolg van de mogelijkheid om settings te downloaden en de laatste drivers.

 

Hydra wordt namelijk al meerdere jaren niet meer ondersteund.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het probleem kan ook zijn dat de Dreambox naar een niet bestaande of niet actieve transponder kijkt voor z'n signaal.

Geef eens met de hand de NL tranponders in en kijk wat je signaal en BER is, dus 11914, 27500H of 11739, 27500V.


Dank voor de tip, ga ik proberen.

Toch een vraag is de bais instelling die ik gekozen heb in principe de juiste ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je zou eens om te beginnen een 'iets recentere' image in je box kunnen plaatsen. Er zijn bepaalde problemen bekend met de duo LNB, maar wellicht worden die mede opgelost als je de laatste image pakt. E.e.a. als gevolg van de mogelijkheid om settings te downloaden en de laatste drivers.

Hydra wordt namelijk al meerdere jaren niet meer ondersteund.


weet ik maar tot op heden werkt ie zonder problemen en hij doet eigenlijk alles wat ik nodig heb.
Maar je hebt gelijk eens upgraden is wellicht de moeite waard.
PS werkt de de laatste Pli net newcamd 5.28 ?

Heb deze nodig ivm met communicatie met een PC die protocol van newcamd 5.25 gebruikt voor lezen van mijn digitenne smartcard. Gebruik de dreambox als kaartlezer voor kijken op de PC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bij mij idem dito
Als de DiSEaC A/B 2.0 is dan werkt deze niet goed met de 7000s.
Alleen tone burst werkt dan nog goed of een 1.02 DiSEaC A/B zien te krijgen.

John


Het is een standaard canaldigitaal duo lnb (quad)
Volgens het blaadje dat er bij zit geschikt voor DiSEqC 1.0, 1.1 of 1.2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Het probleem kan ook zijn dat de Dreambox naar een niet bestaande of niet actieve transponder kijkt voor z'n signaal.

Geef eens met de hand de NL tranponders in en kijk wat je signaal en BER is, dus 11914, 27500H of 11739, 27500V.


Dank voor de tip, ga ik proberen.

Toch een vraag is de bais instelling die ik gekozen heb in principe de juiste ?


Ok met een handscan op de Astra 23.5 zijn de resultaten
voor 11914 H
SNR 79%
AGC 56%
BER 0

voor 11739 V
SNR 70%
AGC 56%
BER 0 (soms even 4)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
PS werkt de de laatste Pli net newcamd 5.28 ?

Heb deze nodig ivm met communicatie met een PC die protocol van newcamd 5.25 gebruikt voor lezen van mijn digitenne smartcard. Gebruik de dreambox als kaartlezer voor kijken op de PC

Je kan de 'oudere' softcams ook downloaden in Pli en daar staat de 5.28 ook bij.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...