Ga naar inhoud


C Tuner signaal testen. op dreambox 7025


tipje

Aanbevolen berichten


Staat toch echt op hun site

(Eerst een lijst met de indeling in 23 streams (de nummering is die zoals door @Home gebruikt). Daarna een lijst met de frequenties van de streams voor de verschillende regio's. [color:"red"] [/color] )

is de service id de frequentie, kan die zo niet vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de kabel getest op rechtstreeks TV, geeft wel signaal op alle zenders.

Het probleem is nu nog hoe krijg ik beeld op mijn C tuner van de dreambox.

Wie kan me een handleiding geven hoe ik alles precies in moet stellen.

zie verschillenden oplossingen maar niet een die werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het kijken van @home digitaal heb je een smartcard nodig. Voor het "testen" van je DVB-C tuner heb je geen smartcard nodig.

 

Begin eens met scannen op een ENKELE frequentie 313 mhz, met symbolrate 6875 en 64 QAM. Zet "netwerk zoeken" aan.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ArChie,

 

 

Citaat:
Waarom begin je eigenlijk aan een Dreambox want het lijkt erop dat geen idee hebt hoe DVB-C op hoofdlijnen een beetje werkt.

 

 

Beetje vreemde opmerking shocked ...................

 

Zelf had ik me in december 2005 bijna een simpele ontvanger voor de digitale kabel ontvangst aangeschaft daar deze tijdelijk in de aanbieding kwamen. Voor het prijsverschil zou ik er, omgerekend, een gratis Irdeto kaartje bij hebben. Net op tijd kwam ik er achter dat er Dreambox-en uit zouden komen die men kan voorzien van een hardeschijf. Toen er sprake was van een Dreambox 600 die geschikt is voor de kabel, was voor mij de keuze snel gemaakt. Ook ik heb geen ervaring met digitale kabel ontvangst, heb alleen een keer een blikje geworpen zo'n 2 jaar geleden. Hierbij kwam ik de beperkingen tegen van een eenvoudige ontvanger. Binnekort hoop ik over te gaan tot de aanschaf van een Dreambox 600 en niet om er mee te kunnen kijken, het is maar net wat je wilt, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...