Ga naar inhoud


Verwarmen garage, suggesties?


Koen B

Aanbevolen berichten

Gewoon voor een gaskachel gaan een gevelkachel bijvoorbeeld.

Een gastyleen door de tuin trekken op een diepte van 60 cm...wel ff een gaslint erin....deze in een mantelbuis door de fundering van je woning doorvoeren....dit ook in de garage doen....natuurlijk ook in je meterkast invoeren.

En daar de aansluiting maken op je gasnet...eventueel met een afsluiter ertussen.

In de garage ook gewoon overgaan van tyleen naar koper.

En dan gewoon gaan.......ik kan eventueel ff kijken in de gavo...maar volgens mij hoeft een B-klep niet.

Dit is mijn inziens veilig genoeg.

 

 

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Ome Peter
kun je eens aangeven over wat voor inhoud je garage beschikt?

LXBXH

is hij uit steen hout opgebouwd
geisoleerd dak
heb je rekening te houden met buren
etcetc


De garage zelf is ongeveer groot genoeg om er twee kleine auto's in te zetten, bedoeling is met tussenwanden een oppervlakte af te zonderen van pak 'm beet 1.5 x 4 meter. De garage zelf is uit steen, met vooraan een stalen poort. Het is de bedoeling nog wat isolatie aan te brengen, maar we weten nog niet helemaal zeker wat. De garage grenst niet aan een huis, enkel aan de garage van de buren, maar hen kennende zal het hen worst wezen wat er in onze garage gebeurt (zolang dat hele ding niet bij een gasexplosie de lucht invliegt). :D

Er is alvast elektriciteit naar de garage getrokken, en er is rekening mee gehouden dat die eventueel gebruikt moet worden voor verwarming, m.a.w. er mag wel wat belasting op staan.

Ik heb even zitten googelen op die waterpomp, maar de eerste indruk is dat zo'n ding behoorlijk prijzig en bovendien moeilijker aan te brengen is dan bijvoorbeeld een gaskachel. (Om te beginnen lijkt het me al logisch dat je voor een waterpomp een waterleiding nodig hebt.) Een gaskachel lijkt mij persoonlijk nog het beste, maar nu moet ik daar natuurlijk nog mijn huisgenoten van kunnen overtuigen. smile

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ken die Zibro Kamin kachels uit ervaring, opgedaan in frankrijk.

Nadeel van die dingen is dat de brandstof ervoor ondertussen vrij duur geworden is, ze stinken en dat ze veel vocht in de ruimte brengen.

Verder stralen ze warmte af, waardoor er altijd een kant van je lichaam het koud heeft en de helft gericht naar de kachel gloeit .

 

Wanneer de ruimte niet te groot is, goed geisoleerd en af en toe gebruikt wordt zij de electrische gevelkacheltjes veel geschikter en behaaglijker.

 

Ze zijn er in verschillende formaten en vermogens. Ze zijn redelijk goedkoop, met ingebouwde thermostaat en eventueel ook nog met een schakelklok te gebruiken.

 

Koen, als je de franse taal machtig bent kun je eens googelen met chauffage electrique

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben gewoon de CV doorgetrokken :Y

 

leidingen ZWAAR in de isolatie moet dat zeker wel lukken wink

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat het een kostenvraag is. Er bestaat z.g.n. stadsverwarmingsbuis, speciaal voor dit doel.

En de bestaande ketel/pompen moeten de reserve capaciteit ervoor hebben.

 

Als ik het verhaal goed begrijp, is het een ruimte die af en toe gebruikt wordt. Dan is de oplossing met een goede isolatie en 2 of 3 electrische gevelkacheltjes voor totaal ongeveer 300 euro natuurlijk veel goedkoper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Koen


Ik heb even zitten googelen op die waterpomp, maar de eerste indruk is dat zo'n ding behoorlijk prijzig en bovendien moeilijker aan te brengen is dan bijvoorbeeld een gaskachel. (Om te beginnen lijkt het me al logisch dat je voor een waterpomp een waterleiding nodig hebt.)


Bedoelt wordt hier een airco-unit die zomers kan koelen en s,winters kan verwarmen.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je jezelf dan nog nooit afgevraagd waarom een waterpomptang zo heet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, bouw dat 4x1,5 hokje van isolatiepanelen of platen waar je isolatie tussen propt. Vergeet de vloer niet, een dubbele bodem dus. Zo'n betonnen garagevloer zuigt de warmte uit je ruimte...

 

Met een klein elektrisch kacheltje hou je zo'n hok makkelijk warm, doe geen moeite met gaskachels enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Heb je jezelf dan nog nooit afgevraagd waarom een waterpomptang zo heet?


Jazeker heb ik me dat afgevraagt........maar ik weet het.

De waterpomptang is van oorsprong een stuk gereedschap van de loodgieter, wat uit de naam is af te leiden. Desondanks behoort hij ook tot de standaarduitrusting van veel andere vaklieden. Dat heeft te maken met zijn veelzijdigheid en de grote krachten die men er mee kan uitoefenen, gebaseerd op het hefboomprincipe.

De tang heeft aan de voorzijde een getand vlak gedeelte om allerlei dingen stevig vast te houden. Dan is er een ovaal gedeelte met tanden om rond materiaal, als staf en buis stevig vast te grijpen. Het scharnier aan het eerste been is verstelbaar over een sleuf in het tweede been, zodat de tang een bereik heeft van klein tot groot.

De tang geeft wel beschadigingen op het vast te houden materiaal vanwege de tanden. Als dat niet gewenst is moet men dit beschermen met plakband, een oude doek of iets dergelijks. Het is niet aan te bevelen de tang te gebruiken op moeren en bouten, omdat ze daardoor beschadigd raken.

Dus tja..........

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je het beste een airco unit kunt plaatsen, die kan

verwarmen en koelen ,verbruik 800 watt elektra en geeft ongeveer 3000 watt warmte kosten ongeveer 400 euro bij de bekende bouwmarkt kun je zelf aansluiten door een snel koppellings systeem , nadeel is dat het buiten niet kouder mag zijn den 6 graden ,anders werkt het niet meer en bevriest de airco

HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft

Vista Ultimate

philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb

WIE VEEL KNUTSELT..

LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER

NIET MEER UITKOMT.. !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...