Ga naar inhoud


[ 7025 ] Kan de 7025 hdtv streamen?? ]


henri1981

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: henri1981
Kan een DM7025 ook een hdtv signaal streamen, zodat ik deze op mijn computer kan bekijken?


Dat gaat als je een snelle Computer hebt,
ik kan zelf met mijn dreambox 7020 BBC-HD kijken op mijn Apple zonder problemen,het heeft allen wat uitzoek werkt gekost , om de ffmpeg codec juist te configuren in vlc.

Groet

Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henri1981
Kan een DM7025 ook een hdtv signaal streamen, zodat ik deze op mijn computer kan bekijken?

Sterket nog: Mijn DM7000s kan dit prima, dus op een DM7025 moet het helemaal geen probleem zijn lijkt me.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bramj
het heeft allen wat uitzoek werkt gekost , om de ffmpeg codec juist te configuren in vlc.
Groet Bram
Bram, kun je jouw instellingen van de FFmpeg codec geven?

Ik heb pas vlc 0.8.6d geinstalleerd.
henniek

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten er op de astra ook hdtv kanalen die vrij te ontvangen zijn?

Ik kan ze met mijn 7025 niet vinden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henniek
Origineel bericht van: bramj
het heeft allen wat uitzoek werkt gekost , om de ffmpeg codec juist te configuren in vlc.
Groet Bram
Bram, kun je jouw instellingen van de FFmpeg codec geven?

Ik heb pas vlc 0.8.6d geinstalleerd.
henniek


Hoi Henniek, bij deze twee screenshot

vlc instelling tbv bbc-hd
belangrijkste parameter voor mij was
skip the loop filter for h.264 decoding --> all

vlc.png

Opname screenshot van 17-1-2008 bbc-hd
ganges.png

Groetsels

Bram


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bramj


Hoi Henniek, bij deze twee screenshot

vlc instelling tbv bbc-hd
belangrijkste parameter voor mij was
skip the loop filter for h.264 decoding --> all
Groetsels
Bram

Bedankt voor de moeite bram, ik ga het straks proberen.(ega kijkt nu ergens anders naar)
Henniek...
thumbs_up.gif

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henniek
Origineel bericht van: bramj


Hoi Henniek, bij deze twee screenshot

vlc instelling tbv bbc-hd
belangrijkste parameter voor mij was
skip the loop filter for h.264 decoding --> all
Groetsels
Bram

Bedankt voor de moeite bram, ik ga het straks proberen.(ega kijkt nu ergens anders naar)
Henniek...
thumbs_up.gif
Bram, ook bij mij gaf deze regel "skip the loop filter for h.264 decoding --> all" het meeste effect.
Ik heb nu iedere 5 seconden ongeveer 1 seconde beeld.

Waarschijnlijk te weinig CPU kracht (2X intel® Pentium®4 CPU 3.00 GHz)en 512MB geheugen.
De processor(en) draaien tussen de 50% en 100%, echter het geheugen staat denk ik veel te swoppen, of is het swappen?
Misschien helpt een geheugen uibreiding naar 1 a 2 GIG wel???

Henniek....

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: henniek
Bram, ook bij mij gaf deze regel "skip the loop filter for h.264 decoding --> all" het meeste effect.
Ik heb nu iedere 5 seconden ongeveer 1 seconde beeld.

Waarschijnlijk te weinig CPU kracht (2X intel® Pentium®4 CPU 3.00 GHz)en 512MB geheugen.
De processor(en) draaien tussen de 50% en 100%, echter het geheugen staat denk ik veel te swoppen, of is het swappen?
Misschien helpt een geheugen uibreiding naar 1 a 2 GIG wel???

Henniek....



Ik heb een AMD Athlon64 X2 4200+ met 2GB ram, en ik heb hetzelfde effect. De cpu is niet eens voor de helft belast. Als ik het echter via graphedt afspeel (wat bij de K-Lite codec pack) zit, dan werkt het echter vlekkeloos. Dan gebruikt windows ook FFMPEG. In VLC gebruikt hij NIET FFMPEG. Dus ik ben nu aan het uitvissen hoe ik VLC wel die FFMPEG standaard kan laten gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Bramj,

 

BBC HD wil wel lukken op mijn laptop via de dreambox 7000. Alleen krijg ik andere HD zenders,zoals Prosieben HD, Astra Promo etc, niet zichtbaar, is dit een dreambox 7000 probleem of een instelling probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
@ Bramj,

BBC HD wil wel lukken op mijn laptop via de dreambox 7000. Alleen krijg ik andere HD zenders,zoals Prosieben HD, Astra Promo etc, niet zichtbaar, is dit een dreambox 7000 probleem of een instelling probleem?


NDS4ever,

klopt die zenden uit in DVB-S2, je dreambox kan doet alleen DVB-S.
ff googlen dvb-s1 vs dvb-s doet wonderen ;-)

Groet

Bram Jacobse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kunnen jullie op BBC HD afstemmen? Ik krijg deze zender NIET in mijn Dreambox, tijdens het zenderzoeken negeert hij ALLE HD zenders, behalve HD Suisse. Ik heb echt geen idee hoe dit komt (7025, Gemini 3.20). Ook bij handmatig zoeken kan ik niets vinden. Laat staan dat ik op die manier kan streamen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...