Gast Dm7020_final Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Omdat ik mijn dreambox 600 wilde verplaatsen heb ik wat extra coax toegevoegd (4 meter RG6). De kabels heb ik met een koppelstuk (verloop F-connector male/female) aan elkaar gezet. Na deze actie zag ik dat de BER varieerde tussen de 10 en 40 op mijn ontvanger. De SNR bedroeg 93% en de AGC 99%. Door de hoge BER haperde het beeld continu. Zonder de verlenging heb ik dezelfde waarden voor SNR en AGC maar is de BER continu 0. Wat kan er de reden van zijn dat door het toevoegen van extra coax een hoge BER waarde ontstaat?
Gast jaja Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Het ligt volgens mij in ieder geval aan het koppelen v.d. kabel het beste is de kabel vernieuwen (een geheel). Ik neem aan dat de kabel van goede kwaliteit is. Er zijn ook andere koppelstukken waar de kabel een betere verbinding maakt.
Gast Dm7020_final Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 De kabel end-to-end vernieuwen is niet mogelijk aangezien een groot deel is weggewerkt onder de parketvloer.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Erg vreemd verschijnsel. Een paar meter coax meer of minder moet eigenlijk niks uitmaken. RG-6 is 75 ohm dus daar kan het ook niet aan liggen. Heb je in je "mof" naar het nieuwe stuk een sluiting, dan heb je geen beeld. Is de binnenader onderbroken heb je geen beeld en is de afscherming onderbroken, heb je ook geen beeld. Ik kan me alleen voorstellen dat de overgangsconnector (ook wel "lesbische" genoemd) van dermate slechte kwaliteit is, dat het de totale impedantie beinvloed en je reflecties krijgt. Haal het koppelstuk er eens tijdelijk tussen uit en verbindt de binnen en buitenmantel even zo los uit de hand. Dan weet je of de oorzaak in het koppelstuk te zoeken is. Wel goed opletten dat je geen sluiting maakt. Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat het koppelstuk van dermate slechte kwaliteit is, dat er een hoge overgangsweerstand ontstaat en de LNC zodoende net wat te weing spanning krijgt uit de ontvanger.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Hoe lang is de totale lengte en wat voor een soort coax is het oude bestaande stuk?
Gast Dm7020_final Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Het eerste stuk bestaat uit Koka799 coax (ongeveer 50m) die naar een DM7020 gaat. Vanaf de DM7020 LNB OUT ligt ongeveer 15m Koka799 kabel naar de DM600. Op dit punt is de SNR/AGC >93% en BER 0. Na toevoeging van de RG6 inclusief F-connector (Male/Female) loopt de BER op.
Henksat Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Geen sluiting ergens? 1 draadje van de aarde misschien tegen de kern in een F-connector? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 50 meter + 15 meter + doorlus + F-Connector koppelstuk + 5 meter is natuurlijk niet ideaal. Als je je opstelling niet wil/kan wijzigen, dan adviseer ik in dit geval een in-line versterkertje om de boel op te peppen. Over het wel of niet van zo'n versterkertje is heel wat te doen geweest op dit board maar juist in jouw geval kan het je probleem met grote zekerheid oplossen.
Eduard07 Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Origineel bericht van: Henksat Geen sluiting ergens? 1 draadje van de aarde misschien tegen de kern in een F-connector? Heb je met sluiting niet gelijk andere verschijnselen met het risico dat lnb of voeding van de receiver het begeeft? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast jaja Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Ik zou in ieder geval zeer nauwkeurig naar de binnendraad kijken of die niet beschadigd is eventueel nieuwe verbinding maken. De binnendraad niet beschadigen met isolatie verwijderen.
Eduard07 Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout 50 meter + 15 meter + doorlus + F-Connector koppelstuk + 5 meter is natuurlijk niet ideaal. Als je je opstelling niet wil/kan wijzigen, dan adviseer ik in dit geval een in-line versterkertje om de boel op te peppen. Over het wel of niet van zo'n versterkertje is heel wat te doen geweest op dit board maar juist in jouw geval kan het je probleem met grote zekerheid oplossen. In diezelfde discussie werd ook aangegeven dat het digitale signaal boven een bepaalde kabellengte snel afneemt (wordt overstemd door Noise). Dat zou pleiten voor een versterkertje. Toch zou ik de connectoren/koppelingen en de montage ervan nog eens aan een kritisch onderzoekje onderwerpen voor ik een inlineversterker inzette. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
WPW Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Idd. zeker als de ber door het dak gaat, dit is egt een miniskuul koper draadje dat ergus sluiting maakt. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
leo1949 Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Een ding is zeker hij heeft GEEN sluiting Want dan zou er geen spanning op de coax kunnen staan en zonder spanning doet een lnb nix. Hij heeft beeld, wel met ber dus er is spanning op de lnb. Dit geld ook voor een onderbreking dan is er ook geen spanning. In mijn ontvanger heb ik een optie om de spanningen een half voltje hoger te maken voor compensatie van het kabelverlies. Hier zou je naar kunnen kijken of je die optie ook hebt of anders zou ik dus het inline versterkertje eens proberen op de plaats waar de 2 kabels samen komen want daar is het signaal nog goed. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
WPW Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Das niet zeker, 1 koper draadje die sluiting maakt, maakt nog geen 100% sluiting, daar is z'n draadje te dun voor, je ziet'm nouwlijks, en ja dit heb ik al vaker gezien met hetzelfde resultaat. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
leo1949 Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Als een buitenmantel 100 draadjes heeft en 1tje daarvan raakt de binnenader dan heb je 100% sluiting en geen 1%. Als er ook maar een enkel draadje van de buitenmantel de kern raakt dan heb je gewoon een botte kortsluiting. Dan krijgt de lnb zijn voedingsspanning niet en blijft je beeld op zwart. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen