fdm Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Hallo, Ik heb sinds 2 dagen geen aansluiting meer via de ethernetkaart.Er draait Gemini 4.2 op met CCCam 2.04 Het lampje in de DB zelf brandt niet, dus ik denk dat de kaart kapot is. Ik heb de DB op een andere kabel aangesloten: geen contact. Ik heb een DB500 aangesloten en die heeft wel contact. Denken jullie dat de kaart kapot is, zal ik hem opnieuw flashen? Lanflashen gaat ook niet, dus een image erin flashen per RS232 duurt wel even... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Gast Cobus R Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 lijkt mij de enige manier om erachter te komen dat de lan kapot is dus flaschen die hap. nooit geschoten is altijd mis en zer er wel eerst en org dream multimedia image erin en dan pas weer een andere.
John van Dreumel Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Ik heb dit onlangs ook gehad. Ik had de mazzel dat DMM hem voor mij nog net onder garantie gerepareerd heeft. Netwerkchip bleek defect. Zal normaliter een paar tientjes max kosten lijkt mij. Succes "John" Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
fdm Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Geplaatst: 27 januari 2008 Na het flashen heb ik noog steeds geen resultaat. Ik zal hem dus na 3 jaar trouwe dienst moeten laten repareren... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Gast satpiet 200 Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 kan je zo netwerk niet zelf maken anders ben je hem zo tijd kwijt
Gast Cobus R Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Neem eens contact op met Steve hij kan het mischien wel maken je kunt hem vinden onder soldeerbout
fdm Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Ik heb zelf de kast open geschroefd en heb gemerkt dat een voetje van een bolcondensator los was gekomen. Deze condensator had ik er een paar jaar geleden ingesoldeerd om de netwerksnelheid op te voeren. Na deze kleine reparatie is alles weer OK. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Catalán Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Hoe kun je testen of de netwerkkaart nog werkt bij een 7020s ? vr grt DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
arie kanarie Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Citaat: Hoe kun je testen of de netwerkkaart nog werkt bij een 7020s ? Kijk maar eens met webIF via de computer mee. Bijna zeker geen soepel lopend beeld als er probs zijn met je netwerkaansluiting. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Ron Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Origineel bericht van: arie kanarie Citaat: Hoe kun je testen of de netwerkkaart nog werkt bij een 7020s ? Kijk maar eens met webIF via de computer mee. Bijna zeker geen soepel lopend beeld als er probs zijn met je netwerkaansluiting. ?? zo kun je niet zien of de "netwerk kaart" werkt, maar kun je hoogstens vaststellen of de snelheid hoog genoeg is. Of de "netwerk kaart" werkt hoef je niet te testen. Geen communicatie mogelijk = niet werken. Dat lijkt me simpel:-) Ron
arie kanarie Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Citaat: Of de "netwerk kaart" werkt hoef je niet te testen. Geen communicatie mogelijk = niet werken. Dat lijkt me simpel:-) Als het zo simpel zo zijn, dan was de vraag denk ik iets anders gesteld. Citaat: ?? zo kun je niet zien of de "netwerk kaart" werkt, maar kun je hoogstens vaststellen of de snelheid hoog genoeg is. En wat als de snelheid niet goed is, dan heb ik de conclusie dat het netwerkgebeuren ergens niet goed is. De webIF is dan een simpele maar doeltreffende testmethode. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Ron Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Dat was de vraag niet. De vraag was: " Hoe kun je testen of de netwerkkaart nog werkt bij een 7020s ?" En dat is niet nodig. Hij werkt of hij werkt niet. Voor jouw antwoord is de juiste vraag: "Hoe kan ik zien of mijn netwerkverbinding snel genoeg is voor streaming video?" Ron
arie kanarie Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 tja, zo kan je het ook zien...... grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Henksat Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Het ontvangen van een IP adres met DHCP aan zou betekenen dat het netwerk werkt. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen