Ga naar inhoud


dreambox 7020si met diseqc rotor 1.2 probleem


bih_almir

Aanbevolen berichten

Het volgende probleem doet zich voor bij mijn dreambox i.c.m. diseqc..zonder usals of gotoxx..dus gewoon satellieten handmatig ingevoerd..(power ingesteld op 40 ma.)

 

Als ik de schotel snel wil draaien, dus als ik lang naar rechts(oost) ingedrukt houdt..dan draait de schotel(rotor) niet..Als ik tikje voor tikje naar oost of naar west met de afstandbediening druk, dan draait de rotor dus wel..en vind ik gewoon alle satellieten zo..Maar nu is het probleem..Eenmaal al die posities opgeslagen wil de rotor dus niet uitzichzelf naar de andere satellieten draaien als ik zap, als ik bijv van 19 oost naar 16 oost wil..Dus dit heeft denk ik te maken met het voorgaande..nu is mijn vraag, ligt het aan de rotor? die is best wel oud(meer dan 5 jaar), en dit is de 3e receiver die erop aangesloten is..of ligt het aan de software van mijn dreambox?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

 

BVD,

 

Almir

Link naar reactie
Delen op andere sites


blijft t zelfde probleem houden..draait nu weer per tikje en niet voluit..heb nu alle ingestelde satellieten gewist en stel ze opnieuw in..tikje voor tikje..hij kan niet voluit draaien..ik zou dus denken dat het aan de motor ligt..?

 

 

HEB INMIDDELS MIJN TOPFIELD 4000PVR AANGESLOTEN..DIE DRAAIT GOED..METEEN SIGNAAL GEVONDEN EN DRAAIT VOLUIT..NU STAAT ER BIJ DE LNB INGANG VOOR DE KABEL, MAX 500 MA..NU WEET IK NIET HOEVEEL IK DAN MOET INVOEREN BIJ DE DREAMBOX 7020..MISSCHIEN LIGT HET DUS AAN VOEDING?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wederom de dreambox aangesloten na de test met de topfield, die dus probleemloos werkt....

 

Ik vind dus alle satellieten tikje voor tikje, maar als de 7020 vanuit zichzelf moet draaien(bij t zappen) dan weigert deze..Ik heb alles geprobeerd, dus ook de motor input power uitdoen, en aangezet..en met gotoxx..niks lukt..

 

wil iemand aub zijn mening of advies geven..ik weet het echt niet meer..nogmaals, de topfield 4000pvr draait perfect met de motor..

 

Bij voorbaat dank

 

Almir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderstaande heb ik geschreven uit het oogpunt, dat een dreambox veel kritischer is met signaal ( dan de topfield ) en de manier om een hardware probleem boven water te krijgen.

 

 

 

Als eerste ga de dreambox 7020 geheel opnieuw flashen met alleen de orginele image van dream multimedia. Zie http://dm7020.de .

 

Sluit de dreambox aan op je installatie ( niet doorlussen o.i.d. ) maar gewoon rechtstreeks op je coax.

Probeer nu de satelieten weer vast te leggen.

Lukt het: probleem opgelost.

Lukt het niet: Check eens de f-konnektors op vocht en sluiting. Zet deze f konnektors er opnieuw op.

 

Lukt het: Probleem opgelost

Lukt het niet: Zet de dreambox eens aan een veel kortere coax kabel. Dus de dreambox vlak bij de rotor zetten met een tv'tje.

Probeer nu de satelieten vast te leggen.

 

Lukt het: Nieuwe coax kabel leggen

Lukt het niet: Vernieuw eens de LNB ( weinig kosten zo'n 10 euro ) en /of controleer de uitrichting van je schotel.

 

Lukt het: Probleem opgelost

Lukt het niet: Vervang de disecq rotor ( een nieuwe kost zo'n 65 euro )

 

Lukt het: probleem opgelost

Lukt het niet: Tsja, dan mag je gaan twijfelen over je voedingsprint in de dreambox.

 

Wanneer de dreambox goed functioneert met de disecq rotor: De dreambox flashen met de gewenste image.

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een overbodige vraag;

Heb je mogelijk klakkeloos de coax kabel op de bovenste aansluiting geprikt?

Er bestaan namelijk enkele modellen 7020, waarbij de onderste aansluiting gebruikt moet worden.

Heb je de coax kabel dus wel op de "Line In" en niet per ongeluk op de "Line out" gehangen?

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...