Gast The Cableguy Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Ik gebruik altijd de Pet123 lijsten maar aangezien deze al een hele tijd niet meer zijn upgedate wil gaan beginnen om mijn eigen zenderlijst te maken. Het liefst begin ik helemaal van 0. Hoe kan ik dit het beste aanpakken
Gast Cobus R Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 Laat de dream zoeken en neem dan of dreamboxedit of dreamset en ga aan de slag het is niet moeilijk maar wel tijdrovend.
edje-ken Geplaatst: 4 februari 2008 Geplaatst: 4 februari 2008 ik zou er niet niet aan beginnen. ben er ooit een keer mee begonnen maar tis mij veel te veel werk. Er zijn genoeg goede zenderlijsten te vinden. Maar dat is vast niet het antwoord wat je wilde horen:) Maar net als wat cobus zegt gewoon scannen met een lege box. En daarna naar je beeldscherm kijken om te zien welke zender je waar wilt hebben. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Jean-Claude Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 heb onlangs hetzelfde uitgevoerd, wil hier mijn werkwijze wel eens uitleggen. Laat ik eerst zeggen dat ik al een eigen zenderlijst heb, alleen diende die up-)to-date gebracht te worden. Gezien de vele veranderingen van de voorbije maanden leek het mij ook beter om mijn lijst vanop nul terug op te bouwen, en daarvoor deed ik het volgende : 1. gebruik dreamboxedit om een kopij van de huidige zenderlijst te bewaren 2. laad een recente zenderlijst op, van pet of spongebob of iemand anders. de lijst zelf is niet belangrijk, wel de satellites.xml die bij die lijst zit : deze dient volledig up-to-date te zijn 3. verifieer dat alle satellieten optimaal ingesteld zijn : als je met gotoX werkt is dit niet zo belangrijk, maar ik werk liever met individuele positionering en die durft nogal eens te "driften" dus eerst zet ik alle sat-posities terug optimaal 4. vervolgens laad ik de zenderlijst in via dreamboxedit, en schrap ik alle services : tv, radio, data --> alles schrappen tot wanneer je een lege lijst hebt we gaan immers de dreambox zelf een nieuwe lijst laten samenstellen. Als we de oude services niet schrappen dan blijven die ook in de nieuwe lijst staan, zelfs al zijn ze niet langer geldig of te zwak om ze te ontvangen. Door met een lege lijst te beginnen zijn we zeker dat er enkel geldige, ontvangbare services in staan. Het schrappen van de services heeft ook tot gevolg dat de zenderlijsten leeg worden, maar da's bijkomstig 5. die lege lijst stuur ik nu terug naar de dreambox, waarna ik deze herstart eigenlijk zou het niet nodig zijn om te restarten, maar ik heb al gemerkt dat dit soms toch nodig is. Controleer na het herstarten dus of de zenderlijsten inderdaad leeg zijn 6. hierna laten we de dreambox alle satellieten inscannen - dit levert een nieuwe services-lijst op 7. nu ga ik naar dreamboxedit, en hier laad ik mijn oorspronkelijke zenderlijst weer in het geheugen. 8. vervolgens transfereer ik de nieuwe satellites.xml en de services van de dreambox. NIET de user bouquets, want we willen met onze eigen zenderlijsten verderwerken dreamboxedit zal dan nogal wat errors geven, alle zenders in de zenderlijsten die hij niet in de services kan terugvinden zullen uit die zenderlijst verdwijnen 9. het eerste wat ik nu doe is de "new found flag" verwijderen via dreamboxedit 10. vervolgens stuur ik alle gegevens terug naar de dreambox en herstart ik deze (zelfde opmerking als hierboven) op de dreambox hebben we nu een up-to-date satellites.xml en services-lijst, maar onze zenderlijst in nu onvolledig. Dan volgt nu het moeilijkste stukje : 11. ik loop nu alle zenders 1 na 1 af op alle satellieten, en al de zenders die open gaan die plaats ik terug op de juiste plaats in de zenderlijst. Het afstemmen en invullen van de zenderlijsten gebeurt het gemakkelijkst via dreamboxedit. Hier ben ik zo'n 2 volle dagen met bezig geweest ! 12. nadat ik alle zenders heb ingedeeld, controleer ik nog de coherentie van de nieuwe zenderlijst. Bepaalde van mijn lijsten zijn kruiselings opgebouwd, zo heb je de sectie "muziek" voor een bepaald land, maar is er ook één grote "muziek" lijst. Ik kijk dus na of alle zenders die in de ene lijst staan, ook in de andere lijst zijn terug te vinden. als ik tevreden ben van het uiteindelijke resultaat, dan stuur ik alles nogmaals naar de dreambox en voer ik een laatste herstart uit. De lijst is nu klaar om gebruikt te worden. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Cobus R Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Ik raad dan ook aan de lijsten te gebruiken van ***geen-reclame*** zit alles in wat je hebben wilt en werkt als een tierelier
Gast poktor Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: Cobus R Ik raad dan ook aan de lijsten te gebruiken van ***geen-reclame*** zit alles in wat je hebben wilt en werkt als een tierelier Kun je zorgen voor een invite-key voor me voor ***geen-reclame***? registratie is "by invitation only"...
Satdorus Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 [quote=poktor Kun je zorgen voor een invite-key voor me voor ***geen-reclame***? registratie is "by invitation only"... Nee zonder invitatie mogelijk. Via de Download "Bal" kun je kiezen voor zenderlijsten. Succes.
edje-ken Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 In pli is die trouwens gewoon te downloaden onder settings. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Gast poktor Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Origineel bericht van: Satdorus [quote=poktor Kun je zorgen voor een invite-key voor me voor ***geen-reclame***? registratie is "by invitation only"... Nee zonder invitatie mogelijk. Via de Download "Bal" kun je kiezen voor zenderlijsten. Succes. Yep, gevonden! Thanx! Kon ik goed gebruiken, want de settingslijsten in Gemini zijn voor Duitsland bedoeld...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen