Ga naar inhoud


Kathrein UFS910 hoe het moet.


Gast Rabbit1

Aanbevolen berichten

Daarvoor posten we op een forum hé...

 

Als ik nog eens voor het probleem sta dat de box niet meer boot zal ik tijdens het fixen een handleiding schrijven in't nederlands of engels .. altijd handig.

 

Ik denk dat ik straks eens de nieuwe versie van mgcamd erin ga zetten, kijken of we daar iets mee kunnen.

 

Groetjes

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Simean
Origineel bericht van: Rabbit1
Heb hier ergens gelezen dat iemand een TP Link TL-WA501G wireless router gebruikt. In een review heb ik echter gelezen dat hiermee heel wat problemen zijn (vastlopen). Iemand ervaring? Hoe werkt die router (met speciale USB sticks of........).


Heb je het nu over het feit dat je zelf een router zoekt of dat je een oplossing zoekt om de kathrein wireless te verbinden met een reeds bestaande router ?

Als het over het laatste gaat gaat hij gewoon dienen als bridge en is de router functionaliteit uitgezet, usb sticks komen er helemaal niet aan te pas.

Verder kan ik over het toestel waar je het over hebt niks zeggen want die ken ik niet hehe


Mijn vriend (voor wie de Kathrein bestemd is) heeft een draadloze ADSL-router die werkt via USB sticks. Hij kan de receiver ook enkel draadloos met de router verbinden (kan geen kabel trekken). Vandaar mijn vraag of het zou werken door dergelijke speciale stick in de USB-poort van de Kathrein te stoppen. Hij woont echter te veraf om te gaan testen. Vandaar dat ik via dit forum om ervaringen vraag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd, je stappelt de moeilijkheden op, ik vraag mij af waarom hij deze decoder gekozen heeft.

Alvorens dat deze stick kan werken moet er een bestaande USB driver zijn voor deze stick op de UFS.

 

Daarom wordt je voorgesteld om met een gaming adapter te werken, er zijn er verschillende.

Deze gaan het netwerl wireless binnenhalen en dan terug op een UTP zetten zodat je op het niveau van de decoder zogezegd een kabel binnenkrijgt.

 

Je zit dan wel met 2 IP's te werken, die van de adpater en die van de UFS.

 

Je maakt het je steeds moeilijker.

ik heb dit voor een kennis met TD gedaan met een transgear game adapter maar het duurde even om die IP's juist te krijgen en ben het zelf weer vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel gelijk als je stelt dat de Kathrein eigenlijk niets voor hem is. Is me ook duidelijk. Zal proberen een andere oplossing te vinden en die ofwel voor mij te houden of te verkopen.

Zelf geraak ik er wel uit. Dit forum dient toch om van elkaar te leren niet? Ondertussen al meer dan 900 mensen die dit onderwerp bekeken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard dient een forum om elkaar te helpen, van daar dat wij je een router aanraden.

Maar je moet elk probleem afzonderlijk aanpakken, dus eerst die router met een kabel.

Als dat werkt kan je het probleem van de wifi aanpakken.

Dit is geen Kathy probleem maar zo is het als je een netwerk gebaseerde ontvanger gaat gebruiken.

Bovendien heb ik gelezen dat het wijzigen van de IP instelleingen van deze decoder ook niet zo evident zijn.

 

<suk6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Kathrein verbonden met net via router (vaste kabel) en ja hoor........... is OK!!! Formidabel.

Nu nog een treffelijke lijst voor multytenne en de pret kan niet op.

Heb hier wel een lijst gevonden maar hoe krijg je die in de Kathrein? Bestaat ook uit image-files. Kan via satchannel via nulmodem kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens: Je kan de Kathrein wel draadloos aansluiten, zonder moeilijk USB gebeuren. Zelf heb ik m'n receiver aan een Linksys WAP54G hangen: Dit is een access point, maar ook als client te gebruiken, d.w.z.: als draadloze adapter.

 

Je prikt dan een netwerkkabel tussen WAP54G en Kathrein, de WAP54G maakt draadloos verbinding met je router. Vanaf je Kathrein is het alsof je direct aangesloten bent met kabel op de router. Ik blijf voorstander van bekabeld waar mogelijk, maar deze oplossing werkt hier stabiel en heb geen reden om alsnog een kabel te trekken naar een moeilijk punt (Daar waar de receiver staat smile )

Wire telegraph is like a very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA.Radio works the same: you send signals here,they receive them there.The only difference is there's no cat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rabbit,

 

Ik heb zelf een relook 400s en een Multytenne maar ik ben al heel lang opzoek naar een zenderlijks maar helaas nog niks gevonden. Waar heb ij deze gevonden? want ik zou dat ook heel graag willen.

 

Alvast bedankt

DGStation Relook 400s,FantacyTeam_Alpha_2.14-CCcam,Technisat Multytenne TWIN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xukun
Hoi Rabbit,

Ik heb zelf een relook 400s en een Multytenne maar ik ben al heel lang opzoek naar een zenderlijks maar helaas nog niks gevonden. Waar heb ij deze gevonden? want ik zou dat ook heel graag willen.

Alvast bedankt


Ik heb het flauwe vermoeden, dat je beter op het forum DGStation van sat4all een beter antwoord zal krijgen.
Draai je enigma of DGStation gebasseerde image ?
Als je enigma draait kun je gewoon een zenderlijst erin zetten, die bedoeld is voor de dreambox.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xukun
Hoi Rabbit,

Ik heb zelf een relook 400s en een Multytenne maar ik ben al heel lang opzoek naar een zenderlijks maar helaas nog niks gevonden. Waar heb ij deze gevonden? want ik zou dat ook heel graag willen.

Alvast bedankt


xukun, wel zuiver houden! Je zit hier in het sub-forum voor de Kathrein en niet in het Relook forum!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...