Ga naar inhoud


Welke beugel voor uitbreiding Visiosat 13/19.2/28.2 > 13/19.2/23.5/28.2 ?


satfly

Aanbevolen berichten

Ik heb een Visiosat bisat schotel met daarop een 3-lnb houder voor 13/19.2/28.2. Nu heb ik daar nog een extra universele lnb-houder aan vast gemaakt voor de Sirius, maar die wil ik verwijderen en vervangen door de Astra3 op 23.5.

 

Nu heb ik het topic over de Visiosat op 13/19.2/23.5/28.2 gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

 

Wat is nu de beste manier om mijn Visiosat uit te breiden naar de 3 Astra's + Hotbird? Ik vond bij een online winkel een redelijk goed geprijsde uitbreidingsbeugel (25 euro), maar deze blijkt aan de originele bisat 2-LNB houder bevestigd te moeten worden, en zal waarschijnlijk dus niet passen op mijn 3-LNB houder.

 

Moet ik nu zoeken naar een andere uitbreidingsset 3 --> 4 LNB of een kant-en-klare 4 LNB beugel zoeken?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben er inmiddels achter dat de uitbreidingsset die ik had gevonden waarschijnlijk toch de goede is. Het is een beugel met 4 aansluitpunten voor LNB-houders, waar 2 LNB houders bij meegeleverd worden. De andere 2 kan ik van mijn oude 3-LNB beugel halen.

 

Heb hem inmiddels besteld, we zullen zien ;-)

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even bij mijn foto's op onderstaande link. Daar staan zowel de beugel voor de 3 LNB's alsook voor 4 LNB's die jij zoekt. Ze passen beide op de arm van de standaard Visiosat schotel.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showgallery/Number/1445712

 

Groet Wilhelm.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, die eerste G3 beugel heb ik idd ook. Morgen komt mijn nieuwe beugel binnen, dan gaan we er even mee spelen. Ik hoop dat de schroefjes nog los te krijgen zijn en dat de LNB's allemaal gaan passen, aangezien ik (nog) niet van die smalle heb.

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt, mijn G3D beugel voor 13/19.2/23.5/28.2 is binnen en inmiddels gemonteerd. Hij werd keurig afgeleverd met alle benodigde schroeven, ik hoefde mijn oude bevestigings-schroeven dus niet te recyclen. Op de 2 LNB-houders die ik moest overzetten na.

 

De ontvangst is prima, nadat ik de LNB's in de juiste volgorde heb gezet (schaam). Ik heb één smalle Alps LNB gebruikt, de overige LNB's zijn breder.

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ondanks je duidelijke foto's toch een vraagje. Mijn situatie is iets anders. Ik heb nu 3 LNBs op 19.2, 23.5 en 28.2E. (Vorige situatie was 19.2E en 28.2E dus ik heb uitgebreid). Vanuit de schotel gezien links 19.2, midden 23.5 en rechts 28.2.

Aangezien 23.5 nu in het midden zit moet ik de schotel dan ook meer naar links (dus naar 23.5) richten? Ik zit met het probleem dat ik 0% signaal heb. En door het gepriegel is Ned.1 2 en 3 ook weg.

Cees

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gemakkelijkst is het om altijd je schotel optimaal op Astra 1 uit te richten. Door de constructie van het plaatje voor de 3 andere LNB houders staan deze dan al aardig op de juiste positie. Daarna is het alleen nog zaak om de LNB's op de juiste hoogte te verschuiven t.o.v. Astra 1 zoals op de foto's is te zien.

 

Suc6 Wilhelm

 

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wilhelm
Daarna is het alleen nog zaak om de LNB's op de juiste hoogte te verschuiven t.o.v. Astra 1 zoals op de foto's is te zien.

Is dit verschuiven in hoogte eigenlijk gewoon een kwestie van proberen of is er een richtlijn voor deze 4 satellieten? Astra1 moet volgens de instructie op hoogte 0, maar over de andere satellieten staat niks beschreven.

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfly
Is dit verschuiven in hoogte eigenlijk gewoon een kwestie van proberen of is er een richtlijn voor deze 4 satellieten? Astra1 moet volgens de instructie op hoogte 0, maar over de andere satellieten staat niks beschreven.


Naar het westen gaat de Clark belt omhoog (Hotbird), naar het oosten (Astra 2 en 3) verder omlaag.
Dus jij moet de lnb's in het spiegelbeeld van dit verhaal monteren:
als je voor de schotel staat, Astra 1 en 3 links van Astra 1 en toenemend iets hoger, Hotbird rechts en iets lager.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is volgens mij geen procedure of richtlijn. De LNB's moeten altijd de Clarkbelt volgen, dus Astra op 0 zetten, gewoon de hotbird LNB iets lager dan de Astra 1 schuiven, en de andere 2 iets hoger. Ze staan dan bijna in 1 lijn. Kijk maar op een van mijn foto's hoe ik ze heb gemonteerd.

 

 

Suc6 Wilhelm.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...