Ga naar inhoud


NSLU2/Debian/2GB USB Stick probleem


MySat

Aanbevolen berichten

Ik wil een 2GB stick gebruiken als basis voor de debian 4.0 rc 2 installatie. Deze loopt steeds vast op de partitioner, ondanks het feit dat ik de USB stick handmatig onder linux gepartitioneerd heb met een 256mb swap partitie en de rest als linux partitie. Formateren van de beide partities ging goed. Toch loopt de installatie niet

 

Tijdens de handmatige installatie/partitioner roept het systeem dat sectoren van 4096 niet/slecht ondersteund worden. Na veel googlen heb ik nog steeds niet het antwoord hoe ik om deze melding heen kom.

 

Heeft iemand de ultieme tip die er voor zorgt dat de installatie voort kan gaan.... ??

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: foxm
De laatste keer dat ik deze versie heb geinstalleerd zat er een bug in de installer.

Volg deze procedure http://www.cyrius.com/debian/nslu2/unpack.html dan gaat het wel goed.

Meer info kan je hier vinden.
http://www.nslu2-linux.org/wiki/Debian/HomePage
maar ik ga er vanuit dat je deze pagina al meerdere malen heb gelezen smile.

suc6.
foxm


Probleem is verholpen door de 2 GB USB stick te vervangen door een micro usb HDD van 2GB. Heb ik ook geen swap issues meer ;-) Met deze hardware liep het erg soepel

Nu verder configureren

Bedankt anyway

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...