Ga naar inhoud


XP start en PC reboot. Waar is log van blauwe scherm?


pa3fat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben er weer, zit natuurlijk zonder PC !

 

Dus heb de hobby computer snel opgebouwd en ook deze moeten herinstalleren. Geen punt, stond niks speciaals op.

 

Tja ik kan de oude root disk aan deze pc hangen dan boot het gewoon op, is oude moederbord tenslotte !

Ook geprobeerd bsod af te zetten. chkntfs /X meen ik dat het was. Helpt ook niet.

 

Dus als het moet kan ik bij de oude schijf komen. Hang hem aan deze pc op de plek van de bootdisk.

Waar vind ik de oude IDE drivers en waar vind ik de nieuwe IDE drivers? Hoe bepaald ik wat dus de nieuwe moeten zijn???

 

En vwb het sixpack, beloofd is beloofd !

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pa3fat
Waar vind ik de oude IDE drivers en waar vind ik de nieuwe IDE drivers? Hoe bepaald ik wat dus de nieuwe moeten zijn???


Simpel, die drivers staan geloof ik ergens in windows\system32\drivers {niet helemaal zeker maar boeit ook niet}
Wat wel boeit zijn de oem??.inf bestanden in c:\windows\inf

Zijn tekstbestanden, de foute inf delete of herbenoem je gewoon.

Hoe je aan de nieuwe drivers komt: simpel, pak ff een andere harddisk en installeer daar win xp op, alle drivers afconfigen.
Daarna die oem??.inf bestandjes checken en de verschillen opheffen. Zeker die mbt tot ide controller want die laat je systeem op de plaat gaan.

Het is meer werk dan opnieuw installeren maar dat is de sport smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik geen harddisk vrij heb om op het nieuwe moederbord aan te sluiten, gaat het vergelijken niet op.

Denk dat ik maar ga herinstalleren. PC ligt nu bijna 1 week te rusten. Kijken of ik nog wat oude favorieten/bestanden e.d. kan veiligstellen. Ik ga niet herformatteren dus niet alles is straks weg.

 

 

 

 

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de bootcd is het me nog niet gelukt om toegang te krijgen tot de c: schijf (root) om zaken veilig te stellen. Is vaak readonly NTFS.

 

Is er een manier om deze schijf niet langer bootable te maken zodat ik hem straks als enige andere schijf zie.

Nu herkennen de diverse tools deze disk als RAW.

 

Of toch maar gewoon XP herinstalleren. Ben dan wel de IE Favorieten en zo kwijt. Jammmer...

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bent helemaal niets kwijt zolang je de disc maar niet formateert.

Zelfs als je exact dezelfde gebruikersnamen gebruikt bewaard windows je data. Dat heeft te maken met SID systeem.

Je favorieten en snelkoppelingen staan nog steeds onder c:\documents & setting\{gebruikersnaam}\bla bla

 

Stel dat je dezelfde username gebruikt maakt windows een pietjepuk.computernaam aan. De oude map blijft dus intact, en hier peuter je zo je favorieten, cookies, mijn documenten, bestanden die op bureaublad stonden etc etc uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws. Meende dat vroeger e.e.a. overschreven werd.|

Aangezien ik niet ga herformatteren, maar juist de oude data wil behouden, dan ga ik nu even de zaak installeren.

 

Kan ik zodra het operationeel is zaken beoordelen en overzetten.

Herformatteren en van scratch beginnen kan ik dan altijd nog overwegen.

 

Tnx !

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben benieuwd, XP is namelijk NT gebaseerd, voor elk account word een nieuw SID (security ID) gemaakt. Het helpt dus geen zier om exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken, aangezien deze dan toch een nieuw SID krijgt, en geen rechten op het oude SID.

 

Ben bang dat tie alles kwijt is wat in documents & setting\ staat omdat Xp die wel overschrijft bij het installeren, ik zie dan iig het positieve er van in, gelijk een schone instal. yes.gif

 

Ik hoop voor TS dat ik het bij het verkeerde end heb heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

xp er over heen installeren kan ook, mits je sp2 hebt geïnstalleerd. zolang je maar niet voor herpartitionering of formatering kiest.

dus, cd erin van XP en er van laten booten, xp installeren (niet herstellen), F8 (ik ga akkoord), dan gaat ie naar een eerder geïnstalleerde versie kijken en dan op 'R' drukken.

 

eigenaar van map worden kan alleen met xp prof. niet met home, ik weet niet welke versie je hebt/had ?

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rechten reset je zo weer mits je maar vanaf een administrator account werkt.

Onder home moet je ff eenvoudige rechten uitzetten, vervolgens rechtermuisknop op een map naar keuze, advanced, rechten, ownership voor jezelf zetten en wel voor alle onderliggende mappen. Kost ff tijd maar dan kom je er wel weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Xilence

Ben bang dat tie alles kwijt is wat in documents & setting\ staat omdat Xp die wel overschrijft bij het installeren


Alleen igv herinstallatie windows xp over een oem installatie kan dit gebeuren. Heb ik nog niet mogen meemaken, zal nu ook wel niet zo zijn.

Dat SID verhaal is bekend maar de oplossing daarvan is eenvoudiger dan het geklungel met ntfs-readers via cd-rom bootable tooldiscs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...