Ga naar inhoud


Topfield 5300


OFDM

Aanbevolen berichten

Ik heb in december een Topfield 5300 gekocht bij KPN en heb hier een heel zeldzaam probleem mee. De uitgangsspanningen van de SCART en cinch zijn te hoog: 1,5 Volt piek piek in plaats van 1 Volt. Dit lijkt niet zo'n groot probleem maar dat valt tegen. De TV lust dit sowieso niet, het wit loopt vast, lijkt op overbelichten. Ik heb dit voor composiet (CVBS) provisorisch op kunnen lossen door het signaal met een weerstand te verzwakken. Helaas kan ik dit trucje voor RGB niet gebruiken want dit signaal is op de SCART van de Topfield al vervormd. Het komt er dus op neer dat ik ben veroordeeld tot het gebruiken van CVBS wat een iets minder mooi beeld geeft. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt met DVD spelers of Settop boxen. Bij KPN snappen ze amper waar ik het over heb. Heeft iemand hier ook last van? Kan het ook met de software update ontstaan zijn? Ik had al versie 1.45 erin staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt toch gewoon garantie. Heb je hem bij een primafoon gekocht? dan zou ik er even mee langs gaan en aan laten sluiten. Hoe heb je overigens bepaald dat de uitgangsspanning te hoog is?

Het video in de scart is 75 ohm en wordt afgesloten met 75 ohm. Als je de spanning meet op de uitgang van de box, zonder dat deze belast wordt door de TV zal je de dubbele spanning meten als met aangesloten kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad garantie. Het is alleen een boel gedoe, alleen al het uitleggen daar bij de primafoon. De Digitenne helpdesk wist mij al wel te melden dat omruilen lastig is. Ben ik het ook wel mee eens want je opnamen ben je dan ook kwijt. Ik ben wel benieuwd of ik gewoon een incidentele fabrieksmisser heb of dat een hele serie is gemaakt met deze fout. Gemeten heb ik met een oscilloscoop met 75 ohm afsluitweerstand. Het gekke is dat de synchronisatie ook evenredig te hoog is. Lijkt erop dat er in de video uitgangstrap een weerstand niet klopt of niet geplaatst is. Als het apparaat niet verzegeld was had ik er allang zelf in gekeken, is eenvoudiger dan naar de primafoon gaan zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon je van de domme houden... en naar de primafoon gaan met de opmerking "hij doet het niet (goed)..." het probleem neerleggen waar het thuishoort, bij primafoon dus; zelf klooien kan altijd nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...