Ga naar inhoud


Kan een satellietkabel ook gebruikt worden voor Digitenne van KPN?


Miauw

Aanbevolen berichten

Mijn moeder maakt nu gebruik van Digitenne van KPN met binnen antenne.

 

Een buiten antenne staat al klaar om geplaatst te gaan worden, maar mogelijk wil ze later toch over op satelliet.

 

Ik moet dus een kabel gaan trekken, want die bij de buiten antenne geleverd is zal net iets te kort zijn.

 

Kan ik ook gebruik van satelliet kabel maken, want dan hoef ik het slechts in één keer aan te leggen. (bijvoorbeeld koka799 of belden 125)

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Pacman
Satelliet kabel bestaat niet.
Dus gewoon goede coax kopen zoals je al aangaf in je posting.

Coax geschikt voor DVB-S is wel altijd geschikt voor Digitenne/kabel (VHF/UHF band IV/V), maar omgekeerd niet altijd. Kabel voor satelliet moet aan hogere eisen voldoen vanwege de hogere frequentie. KOKA799 of Belden h125 is allebei prima spul en allebei geschikt voor Digitenne/kabel/sat.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook handig om te weten dat via dezelfde coax zowel DVB-T als DVB-S signalen geleid kunnen worden. Je hebt alleen een combiner/splitter nodig die de signale van onder en boven de 1000Mhz scheidt. Die dingen kosten maar een paar Euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: rolandroland
Ik heb satelliet kabel gebruikt voor de kabel. Echter de lage kanalen werken niet goed. Kanaal 2 en 4 komen slecht door. De UHF kanalen zijn prima!

Ligt dat niet gewoon aan je kabelboer en/of tuner? FM radio gaat hier namelijk prima over Hirschmann koka799. De FM antenne zelf is zelfs van koka799 gemaakt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...