Ga naar inhoud


Capaal Tunnel Syndroom


DeBeek

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Medesatters,

 

Momenteel zit Ik dus met een Carpaal Tunnel Syndroom

 

Zie deze Link

 

Het is net of je 220 volt door je vingers krijgt.

 

Mijn vraag is, Wie heeft dit ook (gehad) en wat is er aan gedaan.?

 

Zelf 2 keer een injectie gehad met corticosteroide, maar dit heeft niet echt geholpen,

een andere oplossing is een operatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn vrouw heefd het 2 keer gehad (links+rechts)

totaal 4 keer aangeopereerd geweest gevolg beschadigde zenuwen in der polsen,het effect? niks zit er nog,artsen durven niet meer te opereren,het gevolg voor ons is momenteel dat zij weinig in haar handen kan vasthouden en gaat al jaren zo met pijn door haar leven

 

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Goedemorgen Medesatters,

Momenteel zit Ik dus met een Carpaal Tunnel Syndroom

Zie deze Link

Het is net of je 220 volt door je vingers krijgt.

Mijn vraag is, Wie heeft dit ook (gehad) en wat is er aan gedaan.?

Zelf 2 keer een injectie gehad met corticosteroide, maar dit heeft niet echt geholpen,
een andere oplossing is een operatie..


Ik heb het links en rechts gehad.
Ze hebben mij geopereerd omdat ik het heel erg had.
Ik heb er namelijk al een jaar of 5 mee doorgelopen.
De operatie is een fluitje van een cent en ik moet zeggen dat ik blij ben dt ik het gedaan heb.
Ik werd namelijk een keer of 5 per nacht wakker van die handen.
Ook kan ik nu mijn handen weer perfekt gebruiken in mijn werk.....dat kon ik niet meer....helemaal met hoog klimmen op een dak of ladder.
Dus ik zou zo zeggen gewoon laten opereren...nadeel is wel dat je per hand een maand of 3 kwijt bent aan revalidatie.

Succes winkwink

Oooh vergeet ik ff erbij te zeggen ik had rechts ook last van een vastzittende vinger(snapping finger)
Mijn ringvinger bleef als ik hem boog altijd vastzitten...die hebben ze gelijk met de CTS operatie losgesneden...en die werkt ook weer perfekt... smilesmile

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe dank voor jullie antwoorden.

 

Heb het alleen aan mijn rechter hand, ben nog rechtshandig ook. !

 

En inderdaad wordt er s'nachts ook meerdere keren wakker van,

 

Heb vaak genoeg een optater van 230 volt gehad en dit voelt precies zo, enige verschil is dat het bijna 1 minuut blijft duren, en dat is geen lekker gevoel .

 

Zelfs een schroef in of uitdraaien geeft al problemen.

zeker als je op je werk hier dagelijks mee bezig bent...

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou opereren dan maar anders kom je er niet vanaf.

Is echt relaxed om eens lekker door te slapen s`nachts.

 

Succes.

 

P.S.

Blijf er niet te lang mee doorlopen want dan kan de zenuw beschadigen.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw heeft het een aantal jaren geleden ook gehad aan haar rechter hand.

het werd bij haar ondermeer "bevorderd" door wring bewegingen

zie jouw indraaien van een schroef wat problemen opleverd.

Operatie was paece of cake ze had wel even een dagje napijn.

Moest eigenlijk rust houden maar door voorzichtig bezig te zijn (afleiding)

Is ze eigenlijk binnen een week of twee redelijk snel hersteld

Haar advies: doen!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Ronald,

 

Nou, ik kan je géén hand geven, want ik heb precies hetzelfde.

Zelfs dit berichtje typen, doet veel pijn. Ik moet 4 Maart naar de neurochirurg om een afspraak te maken voor de operatie. Heb je al zo'n onderzoek gehad, waarbij ze wat elektrische schokjes geven door je hand? Bij mij was het 8 miliseconden, normaal is 3 ms. Ja, het is niet prettig, maar ik vind het wel aardig om hier de ervaringen en reactie's van anderen even te lezen! Ik ben toevallig ook van 1961. En het is trouwens caRpaal tunnel syndroom. Sterkte ermee en hou ons op de hoogte! Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En het is trouwens caRpaal tunnel syndroom

 

Was te laat om het te corrigeren, in het bericht zelf staat het wel goed.

 

Je weet de oorzaak !! typen gaat moeilijk...

 

Bij mij zat het ook op 8 miliseconden, moet eerst nog naar de huisarts..

 

Maar hou jullie op de hoogte.

 

Enne Ook sterkte !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Hee Ronald,

Nou, ik kan je géén hand geven, want ik heb precies hetzelfde.
Zelfs dit berichtje typen, doet veel pijn. Ik moet 4 Maart naar de neurochirurg om een afspraak te maken voor de operatie. Heb je al zo'n onderzoek gehad, waarbij ze wat elektrische schokjes geven door je hand? Bij mij was het 8 miliseconden, normaal is 3 ms. Ja, het is niet prettig, maar ik vind het wel aardig om hier de ervaringen en reactie's van anderen even te lezen! Ik ben toevallig ook van 1961. En het is trouwens caRpaal tunnel syndroom. Sterkte ermee en hou ons op de hoogte! Groeten Dunhans.


Ik had links 9ms en rechts 11ms de neuroloog stuurde me gelijk door naar de plastisch chirurg en ik kon binnen 10 dagen geholpen worden.
Dus jij mag ook opschieten hoor :D :D

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo RONALD,

even zonder hoofdletters enz, want ik moet alles links doen.

ik ben vanmorgen geopereerd, viel veel mee, net die verdovingsprik is niet lekker.

operatie zelf, voel je niks van, hoorde alleen wat geknip. heb er nu al baat van. en jij? ben je al geholpen? die foto in de bijlage is ook geschikt voor gevoelige kijkers. groeten dunhans.

post-18497-1318259721,0817_thumb.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...