Ga naar inhoud


Hoe Telfort modem in combinatie met Linksys


Greatone

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik internet via Telfort. Van Telfort heb ik een een modem met ingebouwde router gekregen (Zyxel P-2602H-D1A).

 

Nu wil ik de router aansluiten op mijn Linksys WRT54G, en via de Linksys een poort openen voor mijn dreambox (poort 8020). Ook het internetten moet via mijn Linksys gaan.

 

Wie weet (in kindertaal) hoe ik tewerk moet gaan?? Wat moet ik allemaal instellen/veranderen in de telfort router, en wat moet ik allemaal instellen/veranderen in de Linksys??

 

@moderators: Is dit wel de goede topic?? Wou hem verplaatsen naar breedband internet topic, maar kan niet meer.

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die Zyxel is al een router. Je kunt je Linksys als hub gebruiken. Dus de kabel vanaf je Zyxel niet in de wan ingang van de Linksys, maar in één van de andere poorten. De Linksys fungeert dan een hub.

De Zyxel zorgt voor de verdeling van de ip adressen aan de Dreambox en aangesloten computers. Voordelen: je hoeft niet moelijk te doen met instellingen. Je kunt de draadloze verbinding van de Zyxel blijven gebruiken.

Wanneer je je Zyxel als alleen modem wilt gebruiken, moet je deze in bridge mode zetten. Ik raad je aan de Linksys als hub te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor je antwoord. Maar nu rest de vraag, waar zet ik de poort 8020 open, in de Linksys of de Zyxel??

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan:

 

De kabel vanuit het modem in de lanpoort van de router gedaan, ik had gelijk weer internet. In de modem heb ik poort 8020 opengezet. De dreambox aangesloten op de Linksys, en ook de interne sharing werkt weer.

 

Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat mijn upload snelheid gehalveerd is, iemand enig idee of hier nog wat aan valt te doen??

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er al uit, moest wat aanpassingen doen in de firewall van de modem.

 

Heb nu in de modem firewall alle poorten opengezet naar de linksys toe, en gebruik de linksys nu als firewall.

 

Dit moet toch veilig zijn??

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

De firewall op de Linksys werkt alleen op verkeer wat via de wan-aansluiting binnen komt. Dus het heeft geen nut om de firewall van de Linksys te gebruiken. Je moet de firewall van de de Zyxel gebruiken als je een firewall wilt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoord, ga ermee aan de slag.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle poorten open gezet ??

dat zou hetzelfde zijn als 's nachts je nest induikt zonder de voordeur op de klink te zetten. da's alleen in Delfzijl nog mogelijk smile

 

gewoon poort 8020 open rammen in de Zyxel :

 

192.168.1.254 --> advanced --> network --> NAT --> port forwarding (tab) en zie daar ....

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf gemerkt heb met de zyxel, is dat een port forward niet altijd genoeg is.

 

Ik moet ook persé de firewall poort openknallen voor de poort die ik forward.

 

Ik heb overigens de zyxel wèl aan de WAN poort van mijn WRT54G geknoopt. Ik vind een dubbel geNAT netwerk wel zo'n veilig idee smile

 

btw: ik heb een zyxel met maar één LAN poort.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de internet verbinding niet aan de praat als ik de kabel in de wan poort zet van de linksys, ben dus wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
alle poorten open gezet ??
dat zou hetzelfde zijn als 's nachts je nest induikt zonder de voordeur op de klink te zetten. da's alleen in Delfzijl nog mogelijk smile

gewoon poort 8020 open rammen in de Zyxel :

192.168.1.254 --> advanced --> network --> NAT --> port forwarding (tab) en zie daar ....


merDe


Heb in de firewall dit aanstaan:


WAN to LAN --> Permit
Lan to Wan --> Permit
LAN to LAN / Router --> Permit
WAN to WAN / Router --> Drop

Is dat goed??

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
alle poorten open gezet ??
dat zou hetzelfde zijn als 's nachts je nest induikt zonder de voordeur op de klink te zetten. da's alleen in Delfzijl nog mogelijk smile

gewoon poort 8020 open rammen in de Zyxel :

192.168.1.254 --> advanced --> network --> NAT --> port forwarding (tab) en zie daar ....


merDe


ik mag het vast niet zeggen, maar ik ga in Delfzijl naar school maar met al die $#@$#@#, ik zal het niet proberen om je deur in de nacht open te laten.

MVG. Gerard

Geen discriminerende opmerkingen meer !

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modemrouter en dan nog een keer een wan-poort van een router gebruiken werkt niet. De modemrouter heeft een dhcp server die de apparaten die daarop zijn aangesloten een ipnummer geeft. De router doet dat ook nog eens. Gebruik die Linksys gewoon als hub. Dus niet de wan-poort gebruiken, maar alleen de lan-poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...