Ga naar inhoud


Hoe Telfort modem in combinatie met Linksys


Greatone

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: moimoi
Origineel bericht van: Ome Merde
alle poorten open gezet ??
dat zou hetzelfde zijn als 's nachts je nest induikt zonder de voordeur op de klink te zetten. da's alleen in Delfzijl nog mogelijk smile

gewoon poort 8020 open rammen in de Zyxel :

192.168.1.254 --> advanced --> network --> NAT --> port forwarding (tab) en zie daar ....


merDe


ik mag het vast niet zeggen, maar ik ga in Delfzijl naar school maar met al die $#@$#@#, ik zal het niet proberen om je deur in de nacht open te laten.

MVG. Gerard

Geen discriminerende opmerkingen meer !


sorry, was niet mijn bedoeling om echt te discrimineren, maar sinds dat gedoe op school daarmee, denk ik er een beetje anders over.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: moimoi
Origineel bericht van: moimoi
Origineel bericht van: Ome Merde
alle poorten open gezet ??
dat zou hetzelfde zijn als 's nachts je nest induikt zonder de voordeur op de klink te zetten. da's alleen in Delfzijl nog mogelijk smile

gewoon poort 8020 open rammen in de Zyxel :

192.168.1.254 --> advanced --> network --> NAT --> port forwarding (tab) en zie daar ....


merDe


ik mag het vast niet zeggen, maar ik ga in Delfzijl naar school maar met al die $#@$#@#, ik zal het niet proberen om je deur in de nacht open te laten.

MVG. Gerard

Geen discriminerende opmerkingen meer !


sorry, was niet mijn bedoeling om echt te discrimineren, maar sinds dat gedoe op school daarmee, denk ik er een beetje anders over.

MVG. Gerard


Moet toch ff hierop reageren:

Je kan niet iedereen over 1 kam scheren. Elke ras heeft zijn gebreken. Niet alleen de buitenlanders, maar ook de blanken, denk je daar dan ook anders over?? Ik ben zelf donker, dus weet donders goed hoe het is om gediscrimineerd te worden!!

Maar zou nu graag willen dat er weer ON-TOPIC wordt gepraat hier, want zou toch graag antwoord willen hebben op mijn vragen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan wel via de WAN poort (als dubbele router), je moet dan wel in een ander IP-segment gaan zitten.

standaard zit de Zyxel in de 192.168.1.x reeks, hetzelfde als de WRT54G (standaard).

Kies voor de WRT54G bijvoorbeeld de 10.0.0.x reeks, je zult zien dat het dan wel gaat echter moet je wel veel meer configureren, ik hou d'r niet van smile

een WRT54G als AP inzetten, zo heb ik het hier ook met een WRT54G aangesloten op de Zyxel.

 

 

 

Ik moet ook persé de firewall poort openknallen voor de poort die ik forward

 

was ik nog vergeten te vermelden. dat moet inderdaad ook.

 

 

 

merDe

 

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Merde voor je antwoord smile

 

 

Ben er ondertussen in geslaagd om de boel goed draaiende te krijgen, dus topic mag wat mij betreft gesloten worden.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Merde zegt...

 

Ik heb de Zyxel als adres 10.0.0.138 gegeven aan LAN zijde. De Zyxel's DHCP server voor LAN zijde staat uit. De LAN poort van de zyxel is verbonden met de WAN poort van de linksys.

 

De Linksys heeft 10.0.0.150 aan WAN zijde. De Linksys speelt aan LAN zijde DHCP server in het 192.168.2.x segment.

 

Van de Zyxel zet ik de poorten open die ik naar mijn interne netwerk wil openen en verwijs die door naar m'n Linksys. Op mijn Linksys verwijs ik vervolgens de poort weer door naar het juiste 192.168.2.x adres.

 

Voorbeeldje:

 

internet SSH verkeer poort 22 -> poort 22 zyxel forward naar linksys WAN adres -> linksys WAN forward naar linksys LAN 192.168.2.x poort 22.

 

De Linksys is overigens ook nog OpenVPN server, dus van buiten kan ik volledig met mijn interne netwerk praten (incl. netbios smile ) via VPN.

 

Om dus één poort te openen, moet ik:

- de poort openzetten in de zyxel firewall;

- de poort forwarden op de zyxel naar de linksys;

- de poort van de linksys weer forwarden naar het interne netwerk.

 

Da's pas omslachtig, maar ach, het houd je van de straat smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee apparaten achter elkaar laten routeren is niet bevordelijk voor de snelheid en stabiliteit van je internet verbinding. Vooral als je veel verbindingen maakt voor bijvoorbeeld filesharing.

Wil je je modem laten routeren kies dan voor de "hub" uitleg zoals aan het begin van dit topic is uitgelegd, maar vergeet niet de dhcp server uit te zetten op de draadloze router. Heeft deze zelfs een accesspoint modus dan kun je de kabel ook op de WAN aansluiten...

Wil je de draadloze router laten routeren kies dan voor bridgemodus in de configuratie van de modem en sluit de kabel gewoon op de WAN aansluiting aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maze
Twee apparaten achter elkaar laten routeren is niet bevordelijk voor de snelheid en stabiliteit van je internet verbinding. Vooral als je veel verbindingen maakt voor bijvoorbeeld filesharing.

Gel*l, vaak is het de zyxel die er niet (goed) mee overweg kan, anders is het een kwestie van de dmz goed instellen en aan de andere routerkant daar alles goed instellen, en als je een eigen dns draait met tig dns fallback routes op 1 sec. en dns caching aan dan gaat het nog beter lopen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk heb ik poort 8020 opengezet in zowel de Zyxel als Linksys. In de Zyxel ook in de firewall poort 8020 doorverwezen naar de Linksys toe, en in de linksys poort 8020 geforward naar de Dreambox. Alles werkt naar behoren, ben niet omlaag gegaan in down/upload snelheid. En via internet een poortenscan gedaan, alles is veilig smile

 

 

Allen bedankt voor jullie hulp laugh

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW

Gel*l, vaak is het de zyxel die er niet (goed) mee overweg kan


Iedere router heeft een max table size waarin het bijhoudt waar welke connectie naar toe moet. Als deze vol zit dan wordt in de regel de oudste er weer uitgeflikkert. Stel dat deze oudste nog alive was dan heb je direct een probleem: broken connection.
Door router op router te nesten bepaalt de zwakste schakel de werking van het geheel. Het is dus idd onverstandig. In dit geval zou ik de linksys dan ook als switch inzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: WPW

Gel*l, vaak is het de zyxel die er niet (goed) mee overweg kan


Iedere router heeft een max table size waarin het bijhoudt waar welke connectie naar toe moet. Als deze vol zit dan wordt in de regel de oudste er weer uitgeflikkert.

Niet met een DMZ, dan doetie router nagenoeg niks meer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees mijn reply maar even omdat je merk zyxel met onjuiste argumenten onderuit loopt te schoffelen. Het gaat erom dat nat over nat niet geimplementeerd dient te worden. Ik weet bv dat inkomende VPN verbindingen hierdoor sneuvelen. Gebruik je dat thuis? denk het niet. Waar je ook de mist mee ingaat is bv met het downloaden/uploaden van je website per ftp. Zeker als je veel kleine bestandjes hebt gebruikt. Zou zeggen probeer het eens uit smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik al gedaan in de professionele sfeer met honderden verbindingen tegelijk, niks geen probleem aangezien de zeiksel niks staat te doen. Ik had het dan ook niet over nat over nat, DMZ is bijna eender als een bridge.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie zal dit best wel van toepassing zijn.

 

Maar even ter relativering. Ik zit nu met 1150kb/s van usenet te downloaden, tegelijkertijd te surfen en een bestand van m'n NAS te kopiëren met 4,5Mbyte/s.

 

Volgens mijn screenshots zitten de zyxel en linksys beiden duimen te draaien, of interpreteer ik dit verkeerd?

 

mvg,

 

Chris

post-24986-1318259656,41_thumb.jpg

post-24986-1318259656,4436_thumb.jpg

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Het gaat erom dat nat over nat niet geimplementeerd dient te worden. Ik weet bv dat inkomende VPN verbindingen hierdoor sneuvelen. Gebruik je dat thuis? denk het niet. Waar je ook de mist mee ingaat is bv met het downloaden/uploaden van je website per ftp. Zeker als je veel kleine bestandjes hebt gebruikt. Zou zeggen probeer het eens uit smile


Ok. Hier verlies je me een beetje. Ik heb OpenVPN draaien op m'n linksys. Hierdoor kan ik via internet op m'n thuisnetwerk komen. Het werkt keurig, log 's-morgens in, 's-avonds uit en stream b.v. de hele dag muziek van mijn twonkyserver thuis.

Van thuis naar m'n werk doe ik via de netscreen remote software (Juniper firewall). Geen probleem.

Het enige dat niet werkt - logisch - is het van internet naar een FTP server aan binnenzijde achter de linksys komen. Nouja, daar heb ik dan maar OpenVPN voor.

Naar een internetserver via FTP upppen/downen vanuit mijn thuisnetwerk gaat bij mij ook zonder problemen. Natuurlijk wel PASV, want anders het werkt het niet geNAT. Ik maak btw regelmatig backups van een joomla website (weet je hoeveel kleine bestandjes dat zijn?), omdat mijn (bijna ex-prive-provider) z'n backup niet goed op orde heeft en geregeld wordt gehackt door hackers met een politieke boodschap.

Je zal best gelijk hebben, maar mijn praktijkervaring motiveert mij niet om m'n linksys als switch/AP in te zetten.

Edit: sorry voor verprutste layout. Screenshot iets te groot.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...