Ga naar inhoud


RGB display op Philips TV


Aanbevolen berichten

Mijn eerste berichtje in dit subforum.

Ik kan op mijn decoder kiezen voor CVBS of RGB output. Mijn televisietoestel (Philips 21PT1663) kan beide signalen weergeven.

Alleen, als de output op RGB staat, lijkt het beeld softer, en is de teletekst doorzichtig/transparant, evenals de volumebalk.

 

Weet iemand hoe dat kan? Ik had het signaal graag op RGB, want dat is -volgens mij- beter dan CVBS (composiet). Kan je dat 'doorzichtige' ergens uitzetten?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja de transparantie van een OSD skin zou kunnen worden aangepast als we weten welke receiver en welke skin gebruikt wordt

 

maar enkel als de firmware van je receiver die mogelijkheid heeft.

(bijvoorbeeld; een dreambox kun je het OSD zelf instellen)

 

dus of meer gegegens hier kenbaar maken of je gebruiksaanwijzing beter lezen.

 

cheers

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn receiver staat in mijn sig: De DSR2210. Niet veel fancy dus, standaard skin, er kan niets aan veranderd worden.

 

Overigens had ik dat vroeger ook al met een ander apparaat: als ik die op RGB zette, werd het TV-beeld (volume, teletekst) transparant.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat rondlezen over RGB, Scart en pinnetjes ben ik erachter dat dit een soort gedrag is als er te weinig volts over pin 16 van de Scart wordt gestuurd bij RGB-weergave.

 

Of dat nou aan mijn tv-toestel ligt, of aan de decoder zal ik later vandaag nog wel uitzoeken. Mijn DVD-speler doet ook RGB, maar is doorgelust achter de decoder. Eens kijken wat die doet als-ie rechtsreeks op de TV is aangesloten. U hoort nog van mij wink

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

RGB lijkt softer omdat er geen crispening plaats vindt.

Dit gebeurt wel bij video (CVBS) weergave. Dit geeft een kunstmatige nepscherpte die een leek doorgaans als "mooi" ervaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het meeste ervan door de TV werd gedaan. Ik heb nu in de instellingen de kunstmatige sharpening zo laag mogelijk staan zodat die cripsing wel meevalt.

 

Zojuist geprobeerd om de DVD-speler alleen op de TV aan te sluiten, maar nog steeds het zelfde; de TV denkt dat-ie in overlay modus moet draaien... Zal wel aan het model TV liggen dus, denk ik.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...