Ga naar inhoud


Objectieve mening UFS910


alleenjan

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Daar ik sinds kort de trotse bezitter ben van een Kathrein 910 wil ik mijn bevindingen (en hopelijk ook meerdere meningen) zo objectief mogelijk weergeven.

 

Aangezien de box is gebaseerd op linux vergelijk ik hem met andere linux boxen als TD, dreambox en Dbox2.

 

Allereerst: het beeld is werkelijk fantastisch (ik heb hem met HDMI aangesloten op een Plasma Samsung 50 inch); dit is meteen ook het grootste pluspunt.

Vergelijken met een DM is volgens mij niet mogelijk, hiervoor is de software te Beta (het lijkt meer een patch dan een Image).

De DM (en ook TD Dbox) heeft meer ´softwaremogelijkheden´maar eerlijkheid dient te zeggen dat bij het uitbrengen van de eerste DM dit ook het geval was.

 

Ook het menu, favorieten etc is niet erg flexibel, men kan bv niet op provider selecteren, met een settingstool kun je echter wel zelf je settings ordenen.

Ik heb op de box AAF1.3a en deze draait met emu´s goed, ik heb camd3 draaien omdat ik deze gebruik voor interne sharing.

 

Ik heb een aantal bugs, waaronder het niet afsluiten van de 910, met wat lezen en downloaden verholpen.

 

Samenvattend: de 910 vergelijken met een DM is niet van toepassing, echter wil je een zeer goed beeld en HD (en in mijn geval linux + HD voor het cardsharen) dan is de 910 enig in zijn soort, kortom een box om erbij te hebben.

 

 

mvg

Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Satellite Europe

Mischien ligt 't aan de scaler van m'n Panasonic Plasma, maar bij SD zenders geeft m'n DM7000 'n veel scherper beeld via m'n RGB aansluiting dan de UFS 910 via HDMI. Sowiezo vind ik 't RGB signaal vd. DM7000 erg goed tov. andere receivers. Ik heb in 't verleden wel 's de component uitgang (op m'n oude Samsung Plasma) geprobeerd op de DM7000, maar die was 'n stuk minder dan de RGB uitgang.

 

Wat de software betreft moet ik je gedeeltelijk gelijk geven, wat de stabiliteit vind ik persoonlijk de huidige 1.04 firmware zeer goed werken, helemaal als je 't vergelijkt met de vorige 1.03 versie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SE,

 

In vergelijk met ´andere´ boxen vindt ik de Dbox2 en TD een beter beeld geven op RGB dan de DM7000, maar dit kan persoonlijk zijn.

 

Maar weer even on topic, ik heb de RGB uitgang nog niet eens getest, zal deze eens proberen en terugbetrichten.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Tja ik heb de RGB eens aangesloten (scart) maar dit is geen vergelijking, mischien ligt het inderdaad aan mijn Plasma maar de HDMI uitgang geeft een duidelijk beter beeld, maar goed het kan een ´persoonlijke´ smaak zijn, maar via de RGB duidelijk meer ghosting en ´hardere´kleuren, randen etc.

 

Zonder andere boxen te veroordelen is het geluid echter van zeer goede kwaliteit zowel DD als analoog.

 

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja, de objectiviteit stel je zelf al ter discussie door meer dan een feit erin te betrekken.

 

beeld... super (zoals je schrijft)

firmware-image... eerder een patch (t.o.v. anderen zoals je schrijft)

 

als je alle onderdelen aspecten en feiten gaat wegen is het een compromis en niet een objectieve mening

 

overigens ik geloof best dat er heel veel mensen aan de beeldkwaliteit zouden apagaape :D

cheers

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Alles is inderdaad relatief, maar mijn doelstelling is om gezien de lovende woorden ook een beeld te geven van de ´minder´ goede zaken van de 910, ik heb vaak het idee dat (ik noem geen merken)teveel ontvangers met een roze bril worden bekeken.

 

De doelsteling is eerder van dit topic is juist om zoveel mogelijk ´meningen´ te verzamelen, indien al deze meningen ´objectief´ zouden zijn krijgt een potentiele koper een sterkte/zwarkte analyse van de 910.

 

Ter illustratie een voorbeeld: indien de 910 vergeleken wordt met bv een DM7020 (zoals al genoemd) dat potentiele kopers de 910 als een vervanger met als plus HD ontvangst zien, dit is absoluut niet het geval.

 

Je hebt overgens gelijk dat ik niet geheel objectief ben, aangezien (los van de beeldkwaliteit) ik de 910 puur heb aangeschaft (geruild) voor de cardshare (camd3 intern) mogelijkheid en, het belangrijkste, de HD kanalen.

 

Maar een nieuwe (objectieve) poging Kathrein UFS 910:

 

Beeldkwaliteit : uitstekend

Geluid/DD : uitstekend

Bedieningsgemak : goed

Software : redelijk*

Instellen beeld : goed

Instellen geluid: goed

Menu-instelling : redelijk**

 

* is Beta

** hiermee doelende op de mogelijkheid kanalen te sorteren etc

 

mvg

Jan

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...