Ga naar inhoud


Wel of geen nachtstroom toepassen?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik las laatst een artikel in de Gelderlander over het toepassen van nachtstroom. Omdat kolen steeds duurder worden en de de nachtstroom met name met kolen wordt opgewekt is de prijs soms zelfs hoger dan bij dagstroom. Afwas- en wasmachine en droger na 23.00 aanzetten heeft dan geen zin meer.

 

Klopt dit verhaal en hebben jullie inmiddels het patroon veranderd van de nacht naar de dag?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: fatfreddy
Dit heeft toch alleen zin als je gebruik maakt van een dubbele KWh teller.


Ja dat klopt, die heb er al jaren geleden in laten zetten maar dan nog schijnt het geen zin meer te hebben te wachten met het aanzetten van stroomvreters tot 23.00 uur.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week was er op TV bij Kassa

een item op over het verschil tussen deze 2.

Conclusie was dat het in de meeste gevallen

een voordeel van slechts een paar tientjes per jaar oplevert.

Als je kleine kinderen hebt,hoef je er al helemaal niet

meer aan te beginnen,dan ben je juist duurder uit

omdat de wasmachine/droger dagelijks een paar keer draait.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zwager heeft ook zo'n dubbele teller.

Volgens hem is je dagstroom dan duurder.

De centen moeten toch uit de lengte of de breedte komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen dubbele teller en het voordeel is dan wel dat je de stroomvreters aan kunt zetten wanneer je maar wil.

Je zet toch ook niet je stroomvretende 50" plasma pas na 23.00 aan.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor warm water een boiler hebt (die middels TF ontvanger alleen tijdens het lage tarief aanslaat) dan kan je er wel degelijk voordeel uit halen. In mijn geval klopte het voorbeeld van Kassa dan ook niet. Het scheelt mij 117,= euro op jaarbasis, met een gebruik van 27% tijdens normaal en 73% tijdens laag tarief.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk interessant om eerst te weten op welke tijdstippen er in jouw gebied tussen hoog en laag geschakeld wordt.

 

Hier bij mij is het 's avonds na 21.00h tot 's morgens 7.00h en de gehele zaterdag en zondag laag tarief.

Ik heb een verbruik van 33% hoog en 66% laag en is voor mij de moeite waard.

 

Bij kassa geven ze rekenvoorbeelden van mensen die 4000kWh verbruiken met 75% hoog en 25% laag,maar dan heb je volgens mij geen enkele intentie om te bezuinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd..

 

hier is het nacht telwerk ook veel rapper aan het teller dan het dag telwerk...

 

ben benieuwd naar de afrekening van Essent.. gezien die telefoonmutz me niet snapt dat ik ff 4 standen wou doorgeven wink

 

2 standen van de oude telwerken.. en 2 standen van het huidige telwerk laugh

 

(nieuw telwerk ivm 1 -> 3 fase aansluiting)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik las laatst een artikel in de Gelderlander over het toepassen van nachtstroom. Omdat kolen steeds duurder worden en de de nachtstroom met name met kolen wordt opgewekt is de prijs soms zelfs hoger dan bij dagstroom. Afwas- en wasmachine en droger na 23.00 aanzetten heeft dan geen zin meer.

Klopt dit verhaal en hebben jullie inmiddels het patroon veranderd van de nacht naar de dag?


Onzin verhaal, vooral dat van die kolen. Ik vind het nogal suggestief: kolen zijn slecht voor het milieu. Eigenlijk hetzelfde als groene stroom: is goed voor het milieu.
Waar of niet waar, maar het heeft echt niets met nacht en dag tarief te maken.
Je kan zelf via de site van je leverancier uitrekenen wat voor jou voordelig is en daar heeft de energiesoort geen bal mee te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als de kolen 's nachts gebruikt wordt, zie je de rook niet, scheelt in de horizon vervuiling smile

 

hier ook nachteller gehad en toch flink voordeel mee gedaan. was en vaatwasser bv

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Als je kleine kinderen hebt,hoef je er al helemaal niet
meer aan te beginnen,dan ben je juist duurder uit
omdat de wasmachine/droger dagelijks een paar keer draait.


Dit is een redenering waar ik niet in mee ga smirk

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nachtstroom kan altijd uit mits je je wasmachine en vaatwasser snachts laat draaien. Tegenwoordig kun je ook avondstroom nemen, dan gaat het goedkopere tarief al om 21.00 uur in. De prijs per kWh is dan wel ietsje duurder.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in Spanje ook dag en nachtstroom, alleen wordt de meter geschakeld door een aparte tijdklok die er naast hangt. Die tijdklok leidt een heel eigen leven, en is zeker niet bij de tijd, vandaar dat mijn nachtstroom om 15.00 's-middags in gaat smile

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...