Ga naar inhoud


QAM256 @Home, Klacht


appiemulder

Aanbevolen berichten

In postcode gebied 8400 zijn op 1 na alle transponders nu QAM256.

Het is er niet beter op geworden, +/- 40% signaal verlies.

Hierdoor toch wel vaak visuele dipjes.

Zelf gebruik een DM7025 met 2 * DVB-C een DM500C en op de PC 1 DVB-C kaart.

Een Hirschmann antenneversterker geplaatst ivm het aantal aansluitingen. (2 pubers en de hobby)

Op de DM7025 heb ik nu ber's tussen de 0 en 200, voorheen altijd 0, ook het zappen gaat langzamer. (soms ook tunings problemen)

Ik hoop dat er meer klachten gaan komen, en dat alles terug naar QAM64 gaat. (mijn klacht gaat morgen naar @Home)

 

Graag zou ik willen weten of er nog meer gebruikers met het zelfde probleem zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn jullie dan een QAM256 proefregio of zo?

 

Enige tijd geleden was er bij @Home een proef in een aantal gebieden waarbij door het selecteren van een ander netwerk ID de gebruikers mee konden doen aan een grote QAM256 proef, maar die test is allang weer afgelopen. Daarna is er door @Home verder niets bekend gemaakt over de eventuele resultaten en plannen met QAM256.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Duitste en andere buitelandse kabelnetten wordt dit vaker gebruikt en met success. Met QAM256 halen de kabelnetten evenveel bandbreedte uit een kabeltransponder dan via de satelliet met DVB-S2 (zie feeds kabel Deutschland op 23.5 oost in DVB-S2 die een op een worden omgezet in QAM256 voor de kabel). Echter door de veroudere netwerken in Nederland is het heel moeilijk om hierop over te stappen... Te veel ruis, fase verschijvingen etc.... Want met QAM256 luister het heel nauw... Je hebt namelijk in het fase/amplitude diagram 256 puntjes, met QAM64 zijn dat er maar 64...

 

Aan gezien op de kabel geen outer BER wordt gebruikt heb je al bij een paar missertjes blokken/hakkelend beeld...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...