Ga naar inhoud

[500] Afstand bediening in de war ...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi, Ik heb 2 weken terug de laatste Gemini versie op mijn DM500 gezet en was 'happy'; alles werkte naar behoren en zoals verwacht.

Nu probeerde ik gisteren van Radio naar TV te gaan en blijkt mijn hele afstandbediening "door elkaar gehusselt". Knopjes doen iets anders als normaal en sommige functies kan ik vinden onder een andere toets, maar bv. de "ok" knop is onvindbaar.

Ik heb de DM500 al van spanning gehaald en weer aan gezet, maar dat loste niets op. Ook batterijen in de AB eruit en erin had geen resultaat.

Ik meen me te herinneren dat ik wel eens iets over een soortgelijk probleem gezien heb, maar kon nu niets vonden.

Mocht iemand een tip hebben, dan hou ik me aanbevolen smile

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:
Origineel bericht van: hels
Hi, Ik heb 2 weken terug de laatste Gemini versie op mijn DM500 gezet en was 'happy'; alles werkte naar behoren en zoals verwacht.

Nu probeerde ik gisteren van Radio naar TV te gaan en blijkt mijn hele afstandbediening "door elkaar gehusselt". Knopjes doen iets anders als normaal en sommige functies kan ik vinden onder een andere toets, maar bv. de "ok" knop is onvindbaar.

Ik heb de DM500 al van spanning gehaald en weer aan gezet, maar dat loste niets op. Ook batterijen in de AB eruit en erin had geen resultaat.

Ik meen me te herinneren dat ik wel eens iets over een soortgelijk probleem gezien heb, maar kon nu niets vonden.

Mocht iemand een tip hebben, dan hou ik me aanbevolen smile

Groet, Henk

In het menu kun je je kiezen voor enigma of neutrino.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:

Ab van een Dm-7000S nemen smile

Waarschijnlijk heb je de AB van een DM7000 geinstalleerd via het addon menu.

Box even opnieuw flashen dan reageerd tie weer normaal.

Gegroet,

Avalon

Geplaatst:

@Avalon

That did the trick smile

Ik kon met 7000 afstandbediening normaal gebruiken op de DM500.

Dus ik kon ook "onder blauwe knop" in setup komen. Inderdaad was vinkje aangezet voor "70xx afstand bediening gebruiken".

Gewoon afzetten en rebooten en alles reageert weer als vanouds; kan weer de 500 ab gebruiken.

(Opnieuw) Flashen was dus niet nodig.

Bedankt voor de hulp!

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen