Ga naar inhoud


Korte onderbrekingen met quad LNB's


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Een vreemd verschijnsel. Ik heb 4 quad LNB's voor verschillende posities met een aantal DiSEqC switches eraan voor een paar ontvangers.

 

Stel ik kijk nu naar 3sat op de PC en ik zap op standalone 1 naar ZDF, dan is er (zeer kort) een storing. Zap ik op de standalone naar een zender op een andere positie, dan is er weer een korte storing. Het aan- en uitzetten van de LNB geeft dus een korte storing. Dit lijkt alleen in de hoge band te gebeuren, met een Edision quad. Horizontaal/verticaal lijkt niet uit te maken.

 

Met een Smart quad heb ik ook zoiets, heb niet getest of het hier ook band-afhankeljk is. De storingen lijken iets korter.

 

Alleen op mijn ALPS quad lijkt dit probleem in het geheel niet te bestaan. Nu is het signaal hiervan ook het beste omdat deze in het brandpunt van mijn G3C hangt, maar ik heb het idee dat dit niet veel uit zou moeten maken.

 

Kent iemand anders dit, is het op te lossen of moet ik al mijn LNB's maar vervangen door ALPS? Ik heb er zelf normaal totaal geen last van, maar ik "durf" nu geen ontvanger in de woonkamer te zetten omdat iemand hier in huis de "zapziekte" heeft (zapt 30 zenders per minuut bij verveling). Als hij met zijn zapziekte op de schotel gaat zappen kan ie op deze manier mij het kijken wel onmogelijk maken. cry

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had een soort gelijk probleem na de installatie van de MTI high Line. Met het vervangen van de Edison- en Marned-schakelaars in het systeem door Spaun-schakelaars is dit probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hier ook zoiets met een noname quad-lnb.

 

Ik denk dat de oorzaak in de quad-lnb ligt.

Waarschijnlijk is er onvoldoende scheiding tussen de diverse uitgangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...