Ga naar inhoud


[DBOX-II] regelmatig vastlopen dbox2 icm cccam


Radjin2007

Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had gisteren inderdaad een pc 100 32mb die paste niet in het slot. Die van mij was veels te lang. Ik heb verder zitten kijken op internet. Prijzen van extra geheugen kosten bij de bekende shops ongeveer rond de 30 eurootjes. Maar ik vraag me af als ik ervoor ga of ik dan nog steeds met vastlopers te maken krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de duitse e..y worden de sagem strips wel eens aangeboden

je kan ook kiezen voor sd card inbouw

zelf heb ik mijn sagem voorzien van een sd cardslot zodat er diverse sd cards in kunnen worden gebruikt

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het zo net nog niet.

Tuurlijk zullen er mensen zijn waarvan de sagems goed werken.

Ken er zelf ook wel een paar.

Ik ga alleen uit van het aantal defecte boxen die ik wel eens krijg.

Ik heb tot nu toe geen philips, 7 sagems (zelfde klacht) , 1 nokia die steeds reboot.

De 7 sagems lopen allemaal totdat het gecodeerde signaal weer in de codering terugvalt en een soort van een slecht digitaal signaal geluid voortbrengt.

Alle free to air kanalen werken echter 100%.

Alleen door de spanning een keer van de box te halen krijg je hem weer aan de praat.

Degene die dus goed werkende sagems hebben zullen ongetwijfelt dit de beste box vinden.

Maar door mijn ervaring met de boxen (ook van enkele andere hier in de omstreken) kiezen we liever voor een nokia.

Maar goed dit is persoonsgebonden en behoeft dan ook geen verder commentaar hierover.

 

Gr Cb1 smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat je verkeerd denkt je kan op sd card wel degelijk

var/bin var/keys etc kwijt

zodat in minder in je flash hoeft te zetten

maar kan natuurlijk ook zijn dat ik het mis heb

 

gr metropar

post-930-1318259711,2877_thumb.gif

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp niet dat er zoveel problemen zijn.Ik draai powerboard 5.0 en heb er via een tar.gz de gbox 2.04 en de ccam 2.05 geïnstalleerd,en ik heb nog geen vastlopers gehad.ik heb wel voor de duidelijkheid wel maar een settingslijst van 19,2 en 23,5 graden oost ingeprogrameerd.Ik draai zowel gbox als ccam.Het enige dat ik heb,dat hij soms willekeurig heropstart.Wat ik ook wil meedelen,is dat je internetverbinding stabiel moet zijn,want ik had vroeger veel vastloper met stekker erui en erin.Nu bij een ander manier internet bijna geen probleem.Probeer anders eens een dmz te doen naar je dbox,of als je zoëen router hebt,moet je een deel reserveren voor je dbox.packet lossen op de internetverbinding is moordend.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Radjin2007
De vastlopers gebeuren enkel op sommige sagem decoders. Het is ons niet duidelijk waar de vastlopers vandaan komen. Ik heb ook een sagem op de zolder dat niet vastloopt. Precies met dezelfde instellingen.


Dit klopt.
Wist ik maar waar het aan lag.
Heb er nog wat in de schuur met deze klacht

Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig,maar ik heb spontane reset (dboxII) start herop als ik radiozenders beluister.Waar ik woon zijn belgische radio's moeillijk te ontvangen,waardoor ik ze via satelliet beluister,echter reset hij nu en dan.Op TV zenders minder,maar durft ook gebeuren.

Raar Raadsel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De vastlopers gebeuren enkel op sommige sagem decoders. Het is ons niet duidelijk waar de vastlopers vandaan komen. Ik heb ook een sagem op de zolder dat niet vastloopt. Precies met dezelfde instellingen.


Ik heb mijn sagem dboxII met pb software en cccam draaien.
En inderdaad ik heb ook last van hangers.
Ik had er eerst cccam 2.0.8 op staan.
En nadat ik er cccam 1.7.0 op had gezet dacht ik dat ik van het probleem af was...maar niet dus.
Ik ben ook erg benieuwd wat het probleem is met deze sagem boxen.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik er de NG-Return R11 Neutrino image in geflashed.

En deze werkt perfect in combinatie met CCcam 2.0.8.

Ik denk dus dat het te maken heeft met het geheugen van de box aangezien enigma meer geheugen nodig heeft om stabiel te draaien.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek voor mezelf ik ben nu van de vastlopers af....helemaal geen problemen meer.

Dus er is toch iets met die enigma en de dbox.

Nogmaals ik draai hier met de NG-return image en CCcam 2.0.8 en heb niets geen problemen meer.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...