Ga naar inhoud


[7000] Geen Ned 1,2,3 en SBS6


Fransyvy

Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft een dreambox 7000 die ik voor hem beheer en hij heeft de laatste tijd last van een probleempje. Regelmatig heeft hij geen beeld op Ned 1,2,3 en SBS 6. Rtl4 etc werkt dan wel. Ongeveer 75% van de tijd heeft hij wel beeld en de waardes zijn dan ongeveer 81% (via wavefrontier) dus niet veel aan de hand. Als hij geen beeld heeft dan is de SNR 55%; niet eens de normale 45% bij geen signaal.

Opvallend is dat hij op het moment dat de box geen beeld geeft op ned en sbs hij de box ook niet kan bereiken via ftp. Hij heeft wel relatief veel muziek op zijn harddisk gezet in 1 directory. Misschien dat dit iets ermee te maken heeft.

 

Iemand een idee? Ik meen hierover ver in het verleden iets over gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Koppel eens de harddisk los.

Als dan het ontvangst probleem verdwijnt, dan is het een voedingsprobleem.

 

Als andere oorzaak, zou ik denken aan een los zittende coax kabel c.q. LNB. Of dat de aansluiting in je f-konnektor niet helemaal zuiver is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een voedingsprobleem kúnnen zijn, al hoor je dit niet veel/nooit. 81% is ook niet héél erg veel op een 7000, en als ie soms wegzakt lijkt me eerder een afstelling/LNB óf kabel probleempje.

 

Maar zoals paardengek al zei, effe de HD los en kijken wat er gebeurt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henksat,

 

Mijn broer heeft ook een T55 net zoals je laatst bij mij hebt afgesteld en ik heb hier ook ongeveer 81% op de Nederlanders. Het is opvallend dat het probleem af en toe voorkomt en volgens mij niet met de ontvangst te maken heeft want dan zou de SNR altijd ongeveer dezelfde waarde moeten hebben en niet verspringen van 55% naar 81 en weer terug. Ik heb ook al de kabel rechtstreeks aangesloten op de LNB dus zonder Diseq maar dat maakte niet uit.

Als hij geen ontvangst heeft dan kun je wel soms zien dat na een paar minuten er opeens wel ontvangst is en de SNR dus ook veel beter is geworden. Vreemd is ook dat hij het alleen heeft bij de Ned en sbs want op hotbird, 23,5 etc doet alles het perfect.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar dagen terug hier precies het zelfde met T55.

 

Alleen filmzenders,Ned1,2,3,SBS6,Net5 vallen weg (tussen 50 en 55 % signaal).

 

De rest van Astra zenders volle signaal confused

 

Na een poos komt alles weer terug 84%.

Coax,connectoren,LNB's al nagekeken (alles is goed).

 

Nog meer mensen met zelfde problemen?

 

 

SamSoN

Dreambox DB7020s

Gemini 4.3

Moteck SG-2100A

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een mis afstelling van de schotel vallen inderdaad deze kanalen het eerst weg,ik denk dat als je de hellingshoek van de schotel 1 tot 2 graden laat zakken dat er geen uitval meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer heeft inmiddels de harddisk losgehaald en nu doet hij het wel weer maar voor hoelang weten we nog niet dat blijft even afwachten. De Dect telefoon staat 3 meter verderop. Is dat genoeg?

 

LNB;s wisselen bood ook geen soelaas, diseq ertussenuit ook niet.

Volgende keer als ik bij hem ben dan zal ik nog eens wat met de hellingshoek van de schotel proberen te doen maar ik blijf het vreemd vinden dat hij verspringt van 55% naar 81 en weer terug.

 

Ik meen dat in het verleden ditzelfde topic ook al eens is besproken alleen kan ik het met geen moeglijkheid terugvinden. Misschien dat een moderator kan helpen?

 

We zoeken verder....

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans, check de connectors eens, en als de coax oud is vervang deze maar gerust. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Misschien ergens sluitingkje in een connector?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans als het probleem zich toch nog voordoet ruil hem eens met je eigen dm7000. Kun je in ieder geval er achter komen of het aan het toestel ligt of aan de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde zenders. Het moet iets met de dreambox 7000 zijn omdat het wisselen van schotel + lnb geen oplossing bood.

 

Het probleem doet zich bij vlagen voor. Zo heb ik er een dag of 2 last van en daarna kan het weer een jaar goed gaan.

Wanneer het probleem zich voordoet en ik de dreambox herstart heb ik weer even beeld op de desbetreffende zenders. Een aantal minuten later zakt het signaal echter weer in en verdwijnt het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...