Ga naar inhoud


[7025] streamen op pc lukt niet, andere boxen gaan wel goed


laco

Aanbevolen berichten


Klopt wat mic zegt, laco.

 

Ik gebruik het zelf ook met de 7025+.

Loopt super met de cccam als emulator. Als je vlcplayer geinstalleerd hebt op je pc en je gaat met je browser naar het ip van je db, krijg je de enigma2 interface van de db. vervolgens klik je op de desbetreffende sat, en kies je het te kijken programma (rechts op het tv-tje). vlc start automatisch op, kies dan voor openen. Je kunt zelfs op verschillende pc's naar nog andere programma's kijken.

 

Hopla en daar is tie dan. Je kunt zelfs vlcplayer de opdracht geven het programma te "recorden".

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx voor de hulp maar met dcc kan ik in mijn box komen ook via ftp in adresbalk kom ik in mijn box .maar als ik het zelfde ip nummer in firefox adresbalk zet krijg ik de volgende melding

Firefox can't establish a connection to the server at 192.168.1.9.

gek toch?

met dcc zelfde ip geen probleem

moet ik soms een instelling in box veranderen

ook heb ik vlc op de pc staan

nogmaals met de andere boxen nooit een probleem

als ik een 500 pak heb ik gelijk beeld met zelfde ip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh....... kan het zijn dat jouw box er zo eentje is met slechte netwerkperformance? Dan is ie te traag voor streamen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm, das idd raar. Met zowel xp als vista kom ik zonder problemen in de interface. Ik gebruik wel explorer, maar dat moet toch niet uitmaken. Firewall kan het ook niet zyn, vanwege ftp en dcc die wel verbinding krijgen. Poeha, dat word moeilyk. Kan je de box wel via het netwerk in je browser flashen? (knopje omhoog indrukken bij het opstarten, ip adres in je browser)

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met Bitcontrol. Dat werkt prima. Trouwens wel met een dreambox 7000. Maar feitelijk doe je op de dreambox niets. Alleen op de pc waar je naar toe wilt streamen.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb ongeveer hetzelfde probleem.

Met mijn DM600 gaat alles goed, zowel met webif en dreamstream en VLC, met een dbox2 op de pc geen beeld en kan behalve een leeg icoontje, op de HD/film, niks opnemen op de pc.

Wel kan ik de opnames van de 600 op de HDD van de pc afspelen via de Dbox2 op het TV scherm, maar dat is ook alles.

 

Ik gebruik XP...

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: laco
ik heb vista op mijn pc
ps de box is 7025 plus
voor de zekerheid van een maat box(7020)gepakt en gelijk beeld
met zelfde ip
opgeven?
ik weet het niet


Bij Vista moet je via configuratie, m3u betsanden toewijzen aan je VLC player.
Dan werkt het. smile

Gr.

DM 800HD,OpenPLi® ,CCcam,Moteck SG2100a en een Triax 78 cm.( Samsung 3D Plasma 63")

DM 800HD, OpenPLi® , CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...