mark1985 Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Geplaatst: 4 april 2008 Ja dat weet ik ja dat staat zeker weten goed Maar als ik het probleem blijf houden denk ik idd dat ik maar een spaun switch ga bestellen want dit is ook niks heb nog vanalles geprobeerd maar niks werkt. Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds
Henksat Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Origineel bericht van: mark1985 Maar als ik het probleem blijf houden denk ik idd dat ik maar een spaun switch ga bestellen want dit is ook niks heb nog vanalles geprobeerd maar niks werkt. Spaun is goed maar duur, EMP óf Triax switchen zijn ook goed. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
mobieltje Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Deze werkt perfect op o.a. een Dreambox500: Edision 4/1 DiSEqC switch. 4 satellieten via Diseqc optie A/B 1 = Diseqc AA 2 = Diseqc AB 3 = Diseqc BA 4 = Diseqc BB Grts
Gast delagroov Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Het gekke is dat bij mij op de dm7020 de edison 4/1 juist helemaal niet werkt. Is toch ook om lijp van te worden.
Gast delagroov Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 @mark1985 Ik heb vandaag nog eens kunnen testen met een Maximum switch en daar had ik het probleem mee dat als ik op de hotbird had geswitched ik niet meer terug kon naar de astra. De switch bleef hangen op de hotbird. Switchen tussen de astra 1/2/3 gaf geen probleem. De Triax switch die ik er nu op heb zitten gaat wel goed, maar ik moet,hoe vreemd het ook is, de Hotbird op poort 4 aansluiten.(dit truukje werkte niet met de maximum) Als ik de HB op poort drie zet kan ik weer niet terug switchen naar de astra. Dus kennelijk maakt dat verschil, alhoewel ik er geen bal van snap. Maar goed misschien zou je dat ook nog eens kunnen proberen om de lnb op een andere poort te gooien. Ik blijf het toch wel een vreemd fenomeen vinden met de dreambox, want met Maxplus en CubeCafe totaal geen probleem met welke switch dan ook op dezelfde schotel-configuratie. Naar mijn overtuiging heeft dit toch met de software/driver van dream-multimedia te maken.
mobieltje Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Vandaag de Edision 4/1 DiSEqC switch getest op een DB7020, het maakt niets uit hoe ik hem aansluit het werkt gewoon perfect, hotbird zit nu bij mij op poort 1. Volgens mij is de aansturing van je Dreambox defect? Heb je de originele image er al eens in gezet? Grts
Gast delagroov Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Ik heb ook met orgineel image hetzelfde. Ik heb de 7020Si met Alps tuner. Heb jij toevallig getest op de dm7020 met philips tuner of heb je ook de alps uitvoering. Ik heb nu al hierover veel gelezen en bij de een werkt de edison wel op zn box en bij een ander weer totaal niet. Dat maakt het ook zo lastig om te begrijpen waardoor dat nu komt. Dat de tuner aansturing niet goed is lijkt mij toch ook niet het geval, omdat ik bij al die switches wel goed tussen de astra1/2/3 kan schakelen. Wat maakt de tuner aansturing het uit of de HB nu op vier wel wil en op drie niet. En de astra die nu op poort drie zit doet het ook. Dus dat stroompje op poort 3 wordt ook goed aangestuurd Maar ik heb op een ander forum ook gelezen dat het wisselen van de lnb op de poort hielp. Als het beter weer is ga ik nog de lnb voor de HB ook eens omdraaien om dat uit te testen. Maar goed hoe kom je er nou achter dat de tuner aansturing dan niet goed is.
mobieltje Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Origineel bericht van: delagroov Ik heb ook met orgineel image hetzelfde. Ik heb de 7020Si met Alps tuner. Heb jij toevallig getest op de dm7020 met philips tuner of heb je ook de alps uitvoering. Ik heb ook een 7020Si met een Alps tuner. Citaat: Maar goed hoe kom je er nou achter dat de tuner aansturing dan niet goed is. Een andere dreambox, maar ja hoe kom je daar zo vlug aan? Grts
Gast delagroov Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Okee das toch wel maf dat ik dat probleem wel heb. Ja nu met de triax loopt het wel prima, alleen heb ik dan de volgorde verandert.Zou eigenlijk niet moeten uitmaken Ik snap daar dus geen sikkepit van. Hij blijft telkens op de HB hangen als ik op poort drie heb aangesloten.
Gast Jim REA Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Mischien een gekke optie, maar trekt de HB lnb misschien niet net een beetje meer stroom, in combi met een wat gammele poort op de switch waardoor hij blijft hangen? Zomaar een opmerking.
Tonskidutch Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 delagroov, je hebt twee receivers? (handtekening) je hebt nu een triax diseqc switch? waarom als je 13 19,2 23,5 28,2 de ingangen niet zuiver volgens die volgorde aanhouden? gebruik je standaard 4 via OPt A/B (of zit er toch nog een uncommitted tussen wegens de cube) cheers Music John Miles
Gast delagroov Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Ha , Ik gebruik alleen de dreambox met een 4/1switch, de CubeCafe staat bij mn neef. Eerst had ik ook 13 19,2 23,5 28,2 ,maar omdat ik merkte dat met de verschillende switches telkens de HB blijft hangen,heb ik die op een andere poort aangesloten. Dus ik wist toen wel dat er iets met de HB is, alleen snap ik het niet. Ik had ook nog een Maxdigital switch, maar die werkt alleeen bij mij als ik ook toneburst er bij aanzet(eigenlijk niet de bedoeling he.)Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een andere switch om het op de normale manier opt A/B aan het draaien te krijgen. Maar ik zou wel heel graag willen weten of het nu aan de dreambox ligt, want dan moet ik de dreambox terug sturen om te na te kijken(garantie). Maar omdat de switch met HB op 4 wel schakelt heb ik weer het idee dat de box toch goed is. De stroompjes om te switchen worden dus wel afgegeven. Maar het is ook wel erg vreemd allemaal. De man van de satshop gebruikt op zijn dm7020 een maximum highiso switch zonder problemen, terwijl bij andere juist deze switch problemen geeft. Vraag me af of dat ook iets met de serienummers van de dreambox te maken heeft dan en dat er dan een iets ander hardware inzit.
Henksat Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Ik heb afgelopen week een soortgelijk raar schakelprobleem meegemaakt bij een kennis. Het afknippen van 10 cm coax aan alle kanten, én het opnieuw aanzetten van goede F-Connectors lostte alle problemen op. Ondanks dat een andere Dreambox géén problemen op bewuste installatie gaf. Daarom ben ik van mening dat veel problemen hierin gezocht kunnen worden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast delagroov Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Ha Henksat, Ik ga ook de F-connectors op de LNB's vervangen door proffesionele. Aan de kant van de switch heb ik dat al gedaan. Want die connectors die er nu op zitten, zijn niet de beste volgens mij. En dan ben ik benieuwd of de HB ook weer op poort 1 werkt.
Henksat Geplaatst: 6 april 2008 Geplaatst: 6 april 2008 Die goedkope connectors geven ná verloop van tijd altijd problemen. Ik gebruik, zeker voor buitenmontage, alléén nog maar waterdichte knijpconnectors. Deze zijn er in meerdere uitvoeringen. Ik gebruik tegenwoordig altijd de connectors zoals op de foto. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen