Ga naar inhoud


[Homecast hs 8100 cipvr] Firmware tbv. cd - tvv


Dirk009

Aanbevolen berichten


Gast Leontien

Terug naar de leverancier? Dat is toch ook een gedoe.. Het gaat om een stukje software, deze kan toch wel via usb ingeladen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou waarschijnlijk wel kunnen maar dat is een precies werkje. Daarnaast is het bescherming van de markt. De FastScan firmware kost de Nederlandse importeur aardig wat centjes. Hij beschermt deze investering door het gebruik maken van een andere loader.

 

Zo kan de firmware alleen geplaatst worden in ontvangers die in Nederland gekocht zijn. En dus bijvoorbeeld niet goedkoper in Duitsland.

 

Is overigens niets nieuws. Inverto heeft het anderhalf jaar geleden ook gedaan met de Inverto IDL-7000.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Dat zou waarschijnlijk wel kunnen maar dat is een precies werkje. Daarnaast is het bescherming van de markt. De FastScan firmware kost de Nederlandse importeur aardig wat centjes. Hij beschermt deze investering door het gebruik maken van een andere loader.

Zo kan de firmware alleen geplaatst worden in ontvangers die in Nederland gekocht zijn. En dus bijvoorbeeld niet goedkoper in Duitsland.

Is overigens niets nieuws. Inverto heeft het anderhalf jaar geleden ook gedaan met de Inverto IDL-7000.


Fastscan software kost geen extra centjes is een fabel.
Maar kan je in de 8100 CD/TVV versie niet de gewone software van homecast laden. Dit omdat zover ik weet als je fastscan optie in de box wilt hebben dan kan je de zenders niet herrang schikken of hebben ze dat opgelost?

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fastscan firmware kost in vele gevallen wel extra. Het gebruik van de applicatie kost niets maar het moet wel door de engineers in de bestaande firmware geplaatst worden en omdat het voor een speciale doelmarkt gebruikt wordt kan de importeur/distributeur van deze doelmarkt in (bijna) alle gevallen gedeeltelijk of geheel voor de kosten van die "doelmarkt" firmware opdraaien.

 

Inderdaad alle plaatsen tot en met zenderplaats 1280 zijn vastgezet voor de FastScan lijst. Daarin kan je bij de meeste ontvangers wel veranderen in zenderplaats alleen het zendernummer past zich niet aan. Dus de gehele nummering in dan doorelkaar gehaald. Bij andere Homecast modellen die Fastscan hebben kan je overigens wel zelf een favorietenlijst maken waarin je alle zenders in je eigen volgorde kan plaatsen en er alles mee doen.

 

Ik heb in mijn 8100 nog geen Fastscan zitten. En zit ook nog steeds na te denken of ik het wel zou doen. Op zich ben ik voorstander van die lijst. Maar ik heb bij de Arion 9400 gezien dat het ook een groot nadeel heeft. Daar is de "internationale" firmware op alle fronten sterk verbeterd terwijl de "CDS" firmware een jaar daarop achterloopt. Overigens is dit niet de fout van CanalDigitaal.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Fastscan firmware kost in vele gevallen wel extra. Het gebruik van de applicatie kost niets maar het moet wel door de engineers in de bestaande firmware geplaatst worden en omdat het voor een speciale doelmarkt gebruikt wordt kan de importeur/distributeur van deze doelmarkt in (bijna) alle gevallen gedeeltelijk of geheel voor de kosten van die "doelmarkt" firmware opdraaien.

Inderdaad alle plaatsen tot en met zenderplaats 1280 zijn vastgezet voor de FastScan lijst. Daarin kan je bij de meeste ontvangers wel veranderen in zenderplaats alleen het zendernummer past zich niet aan. Dus de gehele nummering in dan doorelkaar gehaald. Bij andere Homecast modellen die Fastscan hebben kan je overigens wel zelf een favorietenlijst maken waarin je alle zenders in je eigen volgorde kan plaatsen en er alles mee doen.

Ik heb in mijn 8100 nog geen Fastscan zitten. En zit ook nog steeds na te denken of ik het wel zou doen. Op zich ben ik voorstander van die lijst. Maar ik heb bij de Arion 9400 gezien dat het ook een groot nadeel heeft. Daar is de "internationale" firmware op alle fronten sterk verbeterd terwijl de "CDS" firmware een jaar daarop achterloopt. Overigens is dit niet de fout van CanalDigitaal.


Let ook op dat ota firmware update niet meer werkt als er CD/TVV software in zit.
Hopelijk komt er binnenkort een beetje software vrij zodat je kan kiezen welke software je wilt.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd zelf updaten. Dat is het probleem niet. Ben je eenmaal over naar de andere loader dan kan je alleen nog maar de "Nederlands-Belgische" firmware gebruiken.

 

Dat heeft als nadeel dat je dus niet naar de Duitse sites kan gaan en betaversies (op eigen risico overigens) kan downloaden en in je ontvanger kan plaatsen.

 

Het heeft als grote voordeel dat je in ieder geval fastscan zenderlijsten kan inladen, hoogstwaarschijnlijk ook MHW EPG en dat specifieke bugs met betrekking tot het CanalDigitaal en TV Vlaanderen pakket eerder zullen worden aangepakt en opgelost.

 

Aan een ieder de keus om zijn eigen afweging te maken.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...