Ga naar inhoud


[7000] Gemini 4.3 met swap loopt meteen vast


MarnixK

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik mijn PLi maar weer eens vervangen door Gemini ivm met opname problemen. Nu heb ik Gemini 4.3 draaien, maar zodra ik een swap file aanmaak en gebruik dan loopt ie vast en kan ik er niks meer mee. Als ik reboot dan zie ik nog wel dat ie de common interface start, maar daarna kan ik niks meer, krijg dus ook geen beeld. Verwijder ik het medium waar de swap file opstaat (heb een usb stick en CF card geprobeert) dan kan ik gewoon opstarten.

 

Heb um nu dan ook draaien met de var op de USB stick en zonder SWAP. Iemand enig idee of ik die swap nog nodig heb of...

 

Wanneer ik alleen het compact flash kaartje gebruik kan ik trouwens ook de var niet verplaatsen naar het kaartje. Daarom heb ik nu de usb stick in gebruik.

 

Voor het opnemen maak ik gebruik van een netwerk share, maar dat doet er nu ff niet toe.

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MarnixK
Gisteren heb ik mijn PLi maar weer eens vervangen door Gemini ivm met opname problemen. Nu heb ik Gemini 4.3 draaien, maar zodra ik een swap file aanmaak en gebruik dan loopt ie vast en kan ik er niks meer mee. Als ik reboot dan zie ik nog wel dat ie de common interface start, maar daarna kan ik niks meer, krijg dus ook geen beeld. Verwijder ik het medium waar de swap file opstaat (heb een usb stick en CF card geprobeert) dan kan ik gewoon opstarten.

Heb um nu dan ook draaien met de var op de USB stick en zonder SWAP. Iemand enig idee of ik die swap nog nodig heb of...

Wanneer ik alleen het compact flash kaartje gebruik kan ik trouwens ook de var niet verplaatsen naar het kaartje. Daarom heb ik nu de usb stick in gebruik.

Voor het opnemen maak ik gebruik van een netwerk share, maar dat doet er nu ff niet toe.


ik gebruik al eeuwen (4 jaar) Gemini met swapfile
vanaf mijn eerste dm 7000
via de dm 500 op NFS
met mijn dm 7020 met cf en NAS
en de dm 600 en NAS (uitgeprobeerd voor ik hem mijn broer gaf)

in geen enkel geval heb ik dergelijke problemen gehad als jij nu als symptoom beschrijft.

ook met de huidige Gemini 4.30 geen centje pijn

ik kan me enkel voorstellen (en dat had ik vaak genoeg, tijdens jaren dreambox experimenteren) dat je image niet juist erop staat + je periferie niet adequaat is geinstalleerd.
{mogelijk heb je ook een lastig netwerk aan het lopen}

volgens mij heb je de swap incidenteel nodig bij bepaalde emu's (camd3 een aanrader om swapfile te gebruiken)
indien je merkt dat het telkens hangt/crashed moet je toch echt je image er opnieuw op zetten....
en neem dan alles van de oude tips ter harte
BIJ ELKE nieuwe aanpassing, (plugins, addons, lijsten, emu's etc.) de dreambox shutdown en daarna reboot
Opdat elk onderdeel correct is geimplementeerd.

ook altijd met een kale box beginnen en opbouwen en controleren of de media ook gemount zijn en automounten.

cheers

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...