Ga naar inhoud


[DBOX-II] LNBK20 vervangen. Hoe en tips?


Gast maartensat

Aanbevolen berichten

Gast maartensat

Hoi,

 

ik heb hier enkele Sagem Dbox2's staan waarvan de LNBK20 chip kapot is.

Nu is het best te doen om de tuner uit te bouwen. Maar ik zit dan vervolgens met de chip zelf. De pootjes lukken ook nog wel, maar onderop de chip zit ook nog een streep die vast gesoldeerd is en deze krijg ik niet los zonder de tuner te beschadigen.

 

Hebben jullie mischien tips voor mij van hoe ik de LNBK20 kan verwijderen? Hoe doen jullie het meestal? Ook wel eerst de tuner uitbouwen?

 

Ik hoor het graag.

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  • Moderator

met een verfstripper heb je de kans dat de omliggende onderdelen ook los komen te zitten en gaan schuiven. Dan ben je verder van huis.

 

Ikzelf heb een proff. hetelucht station maar je kan hem wel warmstoken met een goeie zware soldeerbout. Regelmatig van plek wisselen zodat je de print niet op 1 plek te heet maakt en dan voor breuken zorgt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maartensat

Ik had al gekeken naar van deze pincet soldeerbouten, maar die zijn ook maar iets van 40 watt, en gezien mijn soldeerbout van 50 watt al niks te weeg bracht heb ik die optie dus niet gekozen.

 

Maar toen ging er een klein lampje boven mijn hoofd branden. Ik had namelijk nog een oudere soldeer bout (iets van 35 watt). Die er dus bij opgezet. En binnen mum van tijd was de LNBK20 er van af. En de rest van de tuner is nog in prima conditie.

 

Nu moet ik alleen nog maar even de nieuwe LNBk20 erop zetten.

 

Bedankt voor jullie tips. Is toch wel handig om ergens na te vragen, anders zit je altijd zo lang te kl*ten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...