Ga naar inhoud


Mandriva 2008.1 Spring versie


verkerkbr

Aanbevolen berichten


Zattoo verhaal even vergeten is beetje offtopic namelijk.

 

Ik heb ondertussen Mandriva pwp 2008.1 onder windows in de Virtualbox draaien en Perfecto! Het werkt vrijwel net zo snel als een normale installatie waardoor ik zonder enig probleem XP en Mandriva tegelijk kan gebruiken.

 

Nu blijft dit niet zo de bedoeling is straks om als main os ook op deze pc Mandriva te draaien en in de Virtualbox XP.

 

Ik ben zeer happy met deze Mandriva release.

 

 

post-4648-1318259722,0935_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: sathopper
Even in de link de naam van de CD weghalen en je ziet alle bestanden incl. 2 extra CD's


Ok bedankt Sathopper. Ik heb hem gevonden en geinstalleerd werkt perfect moet ik zeggen.
Alleen kan ik mijn webcam niet werkend krijgen en ook heb ik een wireless lan kaart die het niet helemaal doet, ik heb hem wel zo ver dat ie het doet bij een onbeveiligd netwerk, maar ik heb een gedeelde web beveiliging en daar doet ie het niet in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met ndiswrapper laad je de windows driver voor je wireless en zou het wel moeten werken, ik heb ze tot nog toe van stickjes tot kaartjes van verschillende merkjes allemaal aan de praat gekregen met wpa beveiliging erop. ook met de webcams geen problemen.

 

Ik zeg daarom ook eesrte linux distro waarbij vrijwel alles direct werkt en weer een stap dichterbij de ondergang van M$.

 

Zit alleen nog wat te klooien om windows in de virtualbox aan de gang te krijgen zonder een BSOD, nu is er 2 mei een nieuwe versie van virtualbox released 1.6.0 die dit probleem zou moeten verhelpen.

 

De virtualbox rpm voor mandriva 2008.0-1 kun je op de virtualbox site downloaden, bij de online installs van mandriva staat hij nog niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP draait hier perfect onder Virtualbox (nu op Kubuntu)! Zit vaak voor mijn werk thuis te werken met oa. Autocad 2007 en pas een 1 keer een BSOD gezien.

 

Gelijk een tip:

Standaard zuigt de snelheid van het netwerk enorm maar dat kan je oplossen door een "bridge" te maken en dan voor "host" te kiezen! Met NAT kan je ook het netwerk op maar als je met grotere files werkt merk je dat het ongelofelijk traag is en vooral het wegschrijven van bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Met ndiswrapper laad je de windows driver voor je wireless en zou het wel moeten werken, ik heb ze tot nog toe van stickjes tot kaartjes van verschillende merkjes allemaal aan de praat gekregen met wpa beveiliging erop. ook met de webcams geen problemen.


Ik heb ndiswrapper erop staan,alleen zoals ik al zei hij doet het wel met een onbeveiligt netwerk maar niet met een beveiligt met een gedeelde web.

Citaat:


Ik zeg daarom ook eesrte linux distro waarbij vrijwel alles direct werkt en weer een stap dichterbij de ondergang van M$.



Dit zou heel mooi zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...