Ga naar inhoud


Schotel of toch kabel?


Gast mindzork

Aanbevolen berichten

Gast mindzork

Hoi,

 

Net als deze persoon ( http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1485693#Post1485693) ben ik niet helemaal tevreden over de ontvangst via sat-ontvanger op mijn nieuwe (plasma-) scherm. Ik overweeg zelfs om naar een digitaal signaal van de kabel over te gaan. Maar gaat dat wel helpen. Welke signaal is volgens jullie dus beter voor het kijken naar voornamelijke nederlandse zenders?

 

Of zou het tegenvallende beeld ook aan mijn oude pioneer dbr-120 ontvanger kunnnen liggen? Aan de scartkabel zal het niet liggen. De pioneer is zo langzamerhand wel afgeschreven. Als een andere ontvanger een beter beeld geeft, dan moetie er maar komen.

 

Alvast bedankt,

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een ontvanger met DVI/HDMI aansluiting en goede scaler zal vrijwel zeker een verbetering opleveren omdat je niet meer de vertaalslag digitaal>analoog>digitaal hoeft te maken. CI-ontvangers met HDMI zijn al onder de 100 euro te vinden.

 

Dit gaat iig voor LCD op, voor plasma neem ik aan ook.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mindzork

Beste W3ird_N3rd,

 

Dank voor de info. Heb gelijk even gegoogled maar op CI-ontvangers met HDMI. Maar onder de 100 euro kon ik ze niet vinden. Misschien nog een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mindzork
Beste W3ird_N3rd,

Dank voor de info. Heb gelijk even gegoogled maar op CI-ontvangers met HDMI. Maar onder de 100 euro kon ik ze niet vinden. Misschien nog een tip?

Als ik zo even rondkijk zie ik iig de volgende:

IMPERIAL DB 1 CI HDMI Upscale 1080i rond de 70 euro
Technotrend TT-Micro S320 HDMI UpScale rond de 80 euro
eycos S 30.12 CI H rond de 155 euro (iets duurder)

Ik heb overigens geen ervaring met deze ontvangers.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongetwijfeld zal een satelliet ontvanger met HDMI uitgang een beter beeld geven. Echter de Nederlandse zenders hebben op de kabel een aanzienlijk hogere bitrate (dus beter beeld) dan via de sateliet. Ik verwacht Nederlandse HDTV ook eerder op de kabel dan via de satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook voorbeelden van die bitrate en bij wie is dit dan?

upc? casema? multikabel?

 

Ik dacht altijd dat de sat altijd een van de beste was

 

Origineel bericht van: grunnsat
Ongetwijfeld zal een satelliet ontvanger met HDMI uitgang een beter beeld geven. Echter de Nederlandse zenders hebben op de kabel een aanzienlijk hogere bitrate (dus beter beeld) dan via de sateliet. Ik verwacht Nederlandse HDTV ook eerder op de kabel dan via de satelliet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

op de kabel is het 8mbit FIXED Bitrate geloof ik?

 

iig alles wat via die media highway kabels gaat geloof ik

 

 

maar zenders zo als NGC, NGC Wild komen afaik gewoon ook van de sat (15w anyone? :P)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door mijn slecht zicht maakt het niet zo veel uit !!

Maar liever meer goeie programma's & zenders ,

dan kwaliteitbeeld met rien-de-knots-inhoud !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu

maar zenders zo als NGC, NGC Wild komen afaik gewoon ook van de sat (15w anyone? :P)

Dit is ook weer afhankelijk van je kabelmaatschappij.
Bij @Home wordt NGC ook via de Media Highway doorgegeven met 8 mbit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Door mijn slecht zicht maakt het niet zo veel uit !!
Maar liever meer goeie programma's & zenders ,
dan kwaliteitbeeld met rien-de-knots-inhoud !!


Die zogenaamd meer programma's/zenders op de satelliet is ook niet altijd waar...

Zo heb ik Film1/Sport1 via de kabel. In totaal 14 kanalen, inclusief 2 HDTV kanalen. Via de sat heb je slechts 4 Film1/Sport1 kanalen, en geen HD! En dat voor hetzelfde tarief...

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te verzinnen die niet op de sat, en wél op de kabel te zien zijn. Kijk maar eens goed naar de digitale zenderlijst van je kabelaar. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, heb hier in tegenstelling tot Cookie Monster (gun je graag meer) wel vrij uitzicht en met een draaibare schotel zo'n 2500 zenders, waarvan toch wel een paar honderd interessante. Niet dat ik ze allemaal bekijk, maar ik heb wel de keuze om elk moment een uitzending te zien waar ik zin in heb (film, sport, actualiteiten, serie, sex, noem maar op). En ca. 10 FTA-kanalen (+ wat gecodeerde) mocht ik aan de HD willen. Dat kost me dan ca. 50 euro per jaar omdat m'n liefje een batterij hollanders wil, i.p.v. 200 euro of zo iets voor -wat zal het zijn- 50 kabelzenders (waarvan driekwart puin) en met een nieuwer type sattuner met een heel leuk beeld. Voor mij is de keuze heel simpel. Ik gebruik weliswaar wat glasbakken, maar een vriend van me geniet volledig van de sat met een gigantisch projectiescherm.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Neem digitale kabel.
De schotel is met dank aan CDS niet meer de moeite waard.

Zonder Nederlandse zenders is de schotel wel de moeite waard wil je zeggen? Dan neem je toch gewoon een schotel zonder abonnement op CDS. Heb je alleen "last" van BVN, de regionalen en een aantal radiozenders. Maar die kan je ook gewoon niet opzetten als je er zo'n hekel aan hebt.

De Digitale kabel is dankzij UPC, ZeskoZiggo, Delta en consorten niet (meer? nooit geweest) de moeite waard.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

De Digitale kabel is dankzij UPC, ZeskoZiggo, Delta en consorten niet (meer? nooit geweest) de moeite waard.


Dat zijn jouw woorden. Buiten de kabelaars die jij noemt is er geen enkele andere provider die mij een onberispelijke 8Mbit/s op alle Nederlandse zenders levert. Digitenne, CDS, de IPTV aanbieders, het is allemaal maar matigjes.

Nou weet ik wel dat er hier een aantal rondlopen die geen verschil (willen?) zien tussen 3Mbit/s en 8Mbit/s, maar ik hoor daar niet bij. Ik mag 't graag zien en heb daar gaarne wat geld voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...