Ga naar inhoud


[7000] mounten met 2de Dream7000


opie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb twe Dreamboxen 7000s bijde met HDD. Nu neem ik op op alle twee. Is het mogenlijk om de HDD van de 2de te mounten met de eerste, zodat ik via deze het opgenomene kan bekijken.

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, sterker nog, omgekeerd kan ook, beide boxen kunnen dan op beide HD's terecht.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Gemini kan dit ook via de webinterface of ook met de AB:

Geavanceerde instellingen > Communicatie instellingen > blauwe knop, mounts > en invullen maar. > groene knop > gele knop = opslaan, klaar.

 

Vink automount aan.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boaz,

Dank. Is nog niet gelukt. Zit bij mountmanager vul het IP adres van de andere Dream in.

NSF.

Dir =blank

LocalDir:/var/mnt/hdd.

Options: blank

extra: nolock,rsize=8192,wsize=8192

X in automount.

Dan krijg ik "ongeldige of ontbrekende map of locale map"

 

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zoals ik 1 van de mounts heb:

IP en Cifs, maar dat mag NFS zijn als de server dit biedt.

dir: media dus zonder slash

LocalDir: /mnt/cifs bij jou zal dat dus iets als /mnt/nfs zijn

Options: ro

Extra: nolock.rsize=8192.wsize=8192

User: dreambox

Pass: root

 

De melding die je krijgt duidt erop dat de fout bij Dir en/of Localdir zit, een / kan al het verschil zijn.

Wel of geen / blijkt image afhankelijk, het ene zet 'm er al automatisch voor, het andere niet.

Ik denk dat jij bij Dir nog wat moet invullen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boaz, Het mounten en opslaan is geaccepteerd met jouw gegevens. Heb ook bij "HDD mount uit" het vinkje weggehaald.

Nu zoek ik alleen nog hoe ik de andere HDD kan vinden, vind nu aleen de local nog.

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gegevens moet je natuurlijk wel deels aanpassen, bijv. media is een naam die ik heb gekozen voor de hoofddirectorie op mijn nas waarin vervolgens dir's staan film, muziek en foto's. Alle 3 beschikbaar voor de box.

Die andere box kun je op gelijke wijze mounten. Je interne HD zou al gemount moeten zijn.

Ik heb de indruk dat je nu je eigen interne HD weer opnieuw mount na het weghalven van het vinkje.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Network Attached Storage, dus een HD met netwerkverbinding. Maar dit maakt verder geen verschil, voor de andere kant is het gewoon een IP adres met HD, of het nu een andere dreambox is of een NAS. Instellen blijft gelijk.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...