Ga naar inhoud


Vezoek aan alle mods/admin mbt toppic kaping


Gast Ome Peter

Aanbevolen berichten

Gast Ome Peter

Vraagje/verzoek/opmerking

 

Kan er niet iets gedaan worden aan toppic kaping

 

Het valt mij op dat er steeds meer toppics met een bepaalde vraag op een gegeven moment overgenomen word door derden door niet meer te posten door aangegeven onderwerp,Maar daardoor een heel ander wending krijgt.En zo er gewoon geen overzicht meer is,

 

Om een voorbeeld te noemen

 

Bij hoeveel berichten wordt je ere-lid...etc. etc.

 

TS steld een vraag maar gaat over tot een heel ander onderwerp wat er verder niet mee te maken heeft

 

Dit valt mij op dat dit de laatste tijd nogal regelmatig gebeurt,Ook door de moderators zelf!!

 

 

Mijn mening en ik denk ook van anderen word het overzicht er niet makkelijker op,zeker voor diegene die niet dagelijks lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Ome Peter
Origineel bericht van: Pacman
Volgens mij was in dat draadje de vraag al lang beantwoord.
Daarna werd er nog even doorgekletst over Sjaak.
Ik zie het probleem niet echt.


Dat was als een voorbeeld genomen
Het komt in meerdere toppics voor en steeds vaker en dat stoort,En ook anderen denk ik.

Heb je iets te melden wat niet in betsaand toppic thuishoot maak dan gewoon een nieuw toppic aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht niet dat zo'n oproep als deze veel effect heeft. Sat4all heeft veel meer leden dan er lezers van dit topic zijn.

 

Mijns inziens kun je er zelf veel aan doen. Ten eerste kun je vriendelijk (dat werkt het best) vragen hoe de afwijkende inbreng de eerste vraag beantwoordt, loopt het helemaal de spuigaten uit kun je zelf de mod's een vriendelijk verzoekje sturen. Daar is zelfs een speciaal knopje voor. De mod's hoeven/kunnen niet alle berichten gaan zitten lezen om te zien of iedereen wel goed bij het onderwerp blijft, dat is met zoveel publiek een onhaalbare zaak. Bovendien vind ik sommige "bijzaken" zo nu en dan best wel verhelderend.

 

Als je zelf helemaal niet meer reageert geef je eigenlijk al aan dat je geen belang meer hebt bij een antwoord op jouw vraag.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ome Peter
Origineel bericht van: TangoBravo
Ik verwacht niet dat zo'n oproep als deze veel effect heeft. Sat4all heeft veel meer leden dan er lezers van dit topic zijn.

Je doelstelling van je antwoord begrijp ik niet helemaal

Mijns inziens kun je er zelf veel aan doen.

Dat was mijn inbreng door dit toppic te starten evenals anderen te laten reargeren die hier ook hinder van ondervinden

Ten eerste kun je vriendelijk (dat werkt het best) vragen hoe de afwijkende inbreng de eerste vraag beantwoordt, loopt het helemaal de spuigaten uit kun je zelf de mod's een vriendelijk verzoekje sturen. Daar is zelfs een speciaal knopje voor. De mod's hoeven/kunnen niet alle berichten gaan zitten lezen om te zien of iedereen wel goed bij het onderwerp blijft, dat is met zoveel publiek een onhaalbare zaak.

Het zou wel mogelijk zijn dit door de mods dmv een sticky oid aan te halen

Bovendien vind ik sommige "bijzaken" zo nu en dan best wel verhelderend.

Dat ben ik helemaal met je eens!! Maar doe dat dan in een toppic dat hier verband mee houd en ga niet in een toppic lopen plaatsen wat hier niets mee van doen heeft. Om op mijn voorbeeld eerder gepost terug te komen vraagt iemand over hoe je je je titel hier verkrijgt en vervolgens gaat het over een forum lid wat een tijd niet actief is geweest waar je dan een aantal postings niet meer leest dan welkon terug,we hebben je gemist

Als je zelf helemaal niet meer reageert geef je eigenlijk al aan dat je geen belang meer hebt bij een antwoord op jouw vraag.

Ben ik met je eens maar blijf dan aan het onderwerp houden ,Wel zo fijn ook voor de zoekfunctie van dit board denk je niet

T B


Vind het dan ook jammer dat er nog geen moderator hierop heeft gereargeerd,Het onderwerp staat toch niet onduidelijk vermeld

En verder is dit geen kwaadwillige bedoeling hoor wilde gewoon hiermee een positieve bijdrage leveren aan het board smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

quote:Als je zelf helemaal niet meer reageert geef je eigenlijk al aan dat je geen belang meer hebt bij een antwoord op jouw vraag.

end quote

 

Sorry hoor, maar dit vind ik echt helemaal nergens op slaan. Ik begin een topic over onderwerp A. Soms gaat het dan al helemaal niet meer over A maar meer over B en zelfs soms over C....

 

Moet ik dan nog reageren ? De hele essentie of vraag is dan al helemaal verdwenen, als dit bij alle topics zou gebeuren, raken we toch allemaal het spoor bijster en is dit forum m.i. einde verhaal. Stel ik wil wat weten over de laatste PLI, moet ik dan ook gaan lezen....bij het topic...."HELP ik heb geen LAN" verbinding.... (om maar een voorbeeld te noemen)

 

Ik denk inderdaad ook niet dat we DIT van de moderators kunnen verwachten, denk meer dat we onszelf er aan moeten houden.

 

Lees goed en blijf bij het onderwerp.

 

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Peter
Origineel bericht van: TangoBravo
Ik verwacht niet dat zo'n oproep als deze veel effect heeft. Sat4all heeft veel meer leden dan er lezers van dit topic zijn.

Je doelstelling van je antwoord begrijp ik niet helemaal




Dit topic is nu 423 keer bekeken. Sat4All heeft meer dan 40.000 leden. Ik wijs op dat verschil...

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
quote:Als je zelf helemaal niet meer reageert geef je eigenlijk al aan dat je geen belang meer hebt bij een antwoord op jouw vraag.
end quote

Sorry hoor, maar dit vind ik echt helemaal nergens op slaan.


Jij schrijft toch zelf dat je niet eens meer reageert? Daar slaat mijn antwoord op. Als ik een vraag stel (en dat heb ik hier tientallen keren gedaan) is het mij best wel eens gebeurd dat er een ander antwoord kwam, of dat men van het onderwerp afdwaalde. Een kleine hint kan dan voldoende zijn om weer op het onderwerp te komen. Een boze reactie (en zo komt jouw opmerking "ik vind dit echt helemaal nergens op slaan" overigens op mij over), is dan juist aanleiding tot afdwalen van het onderwerp...

En de opmerking "als dit bij alle topics zou gebeuren" is volgens mij ook overdreven. Het gebeurt niet bij alle topics, en ik zie ook niet van vandaag op morgen dat het wel bij alle topics gaat gebeuren.

Hier op het board zijn gewoon een aantal hobbyisten met elkaar (schriftelijk) aan het kletsen over hun hobby. En zoals dat in ieder gesprek gaat, komt er weleens een opmerking tussendoor die niet op het gesprek slaat. So what. Als je met elkaar aan het praten ben stuur je het gesprek gewoon weer effe bij, en je gaat verder. Moet je hier ook doen.

Wat je beslist niet moet doen is je eigen daar "blauw" aan ergeren. Mijn zoon leerde mij (jaja, ik geef toe, ik leer zelfs van mijn zoon wink ) : Als je iets niet kan accepteren, dan moet je het veranderen. Kan je het niet veranderen, dan moet je het accepteren.

Ik geloof er niet in dat je grote groepen mensen in hun gewoonten kunt veranderen. Het verzoek is goed, er zullen er een paar zijn die er rekening mee houden, anderen vergeten het weer ondanks hun goede bedoelingen. Maak je dan niet boos, daar heb je alleen maar zelf last van.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Peter
Origineel bericht van: Pacman
Volgens mij was in dat draadje de vraag al lang beantwoord.
Daarna werd er nog even doorgekletst over Sjaak.
Ik zie het probleem niet echt.


Dat was als een voorbeeld genomen


Ok, geef dan eens een goed voorbeeld ?
Elke draad langer dan 3 pagina's gaan nergens meer over.
Let maar eens op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...