Jump to content
Sign in to follow this  
The Iron Maiden

[All] Tip: Controleer HDD op niet volledig verwjderde opnames

Recommended Posts

Hallo

Vandaag was ik bezig om wat opnames naar mijn PC over te zetten met FTP. Tot mijn verbazig kwam ik delen op opnames tegen die ik al lang geleden dacht verwijderd te hebben.

Na het wissen van restanten van opnames (die niet eens in de opname lijst voorkwamen) heb ik zo bijna 2 GB HDD ruimte vrijgemaakt.

Waarschijnlijk ben ik niet de enige, doe hier je voordeel mee!!

mvg,

The Iron Maiden

gewoon met regelmaat formatteren (net als de CF kaart).

voorkomt een hoop narigheid, zeker als je een nieuwe image erop zet (zowel met als zonder swap)

Origineel bericht van: arie kanarie
gewoon met regelmaat formatteren (net als de CF kaart).
voorkomt een hoop narigheid, zeker als je een nieuwe image erop zet (zowel met als zonder swap)

wou graag mijn wel bewaarde opnames behouden...
dus dats niet echt een optie..

heb het probleem hier ook.

Het zijn meestal de .eit files die blijven 'plakken' in de directory.

Ik heb hier jaren geleden al eens melding van gemaakt maar toen had ik niet veel medestanders die dit 'probleem' konden onderschrijven.

Toch blijf ik van mening dat dit een bug is, immers het deleten van opnames gebeurt niet grondig.

Het is mij alleen niet duidelijk geworden of het bij DMM weg komt of de image bouwers. Ik heb er gewoon mee leren leven en wellicht dat met een script een workaround voorhanden is.

idd, de TS gooit die netjes weg alleen de .eit files blijven regelmatig.. NIET altijd staan..

gelukkig flikker ik ze er altijd uit via mn pc laugh

na aanleiding van dit bericht, heb ik mijn HD ook maar eens doorgespit. Ik zie geen .eit bestanden staan zonder bijbehorende .ts files. De oudste bestanden zijn van december 2005 en ik heb na die tijd regelmatig opnames weggegooid op de normale manier. Het lijkt er dus op dat e.e.a. bij mij wel goed gaat. Ik draai al lang de laatste PLI images op mijn 7000.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat The Iron Maiden 2Gb heeft vrij kunnen maken, als er alleen maar vervuiling van .eit bestanden was. Dit zijn heel kleine bestanden van hooguit 2Kb.

Origineel bericht van: Maxzz
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat The Iron Maiden 2Gb heeft vrij kunnen maken, als er alleen maar vervuiling van .eit bestanden was. Dit zijn heel kleine bestanden van hooguit 2Kb.

Als de schijf met de big file optie is geformatteerd neemt een klein bestandje van 1 Kb veeeeel meer ruimte in dan enkel die 1 Kb. Ben even de naam kwijt van die blokken op de HD.
Zo heeft de 7000 standaard het probleem de CF met die bigfile optie te formatteren. Dan heb je met een enkel image je 1 Gb kaartje als heel snel vol. Met normale formattering heb ik met 15 images de CF nog niet eens half vol.

Guest snuf

Mensen, even het volgende.

Misschien dat dit in dit draadje thuishoort. Ik heb kort gekeden een dm 7020 gekocht. Ik had al een dm 7000. Beide boxen hebben een 160 gb HDD. Ik had het plan opgevat om de gehele inhoud van de movies map op de 7000 via ftp naar pc en vervolgens naar de movies map op de 7020 te kopieren. Dit leek in eerste instantie gelukt. Totdat ik de opnamen wilde gaan afspelen op de 7020; ALLE GELUIDSSPOREN ZIJN NU GEKOPPELD AAN HET VERKEERDE BEELD, of met andere woorden, alle opnames hebben geluid van een andere opname. Kan dit liggen aan de .eit vervuiling waarover wordt gesproken, of heb ik gewoon iets fout gedaan? Als in de dreambox zelf (dm 7000) de volgorde bekijk in de movies map en ik vervolgens hetzelfde doe in flashfxp, geeft flash fpx een geheel andere volgorde (alfabetisch). Deze alfabetische volgorde wordt dan vervolgens ook op de HDD van de 7020 gezet; wellicht heeft het daar wat mee te maken?

Alsvast bedankt!

Guest WanWizard

Hoe krijg je dat voor elkaar? Audio en video zitten gebroederlijk samen in dezelfde .ts file...