Ga naar inhoud


[All] Tip: Controleer HDD op niet volledig verwjderde opnames


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Vandaag was ik bezig om wat opnames naar mijn PC over te zetten met FTP. Tot mijn verbazig kwam ik delen op opnames tegen die ik al lang geleden dacht verwijderd te hebben.

Na het wissen van restanten van opnames (die niet eens in de opname lijst voorkwamen) heb ik zo bijna 2 GB HDD ruimte vrijgemaakt.

Waarschijnlijk ben ik niet de enige, doe hier je voordeel mee!!

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon met regelmaat formatteren (net als de CF kaart).

voorkomt een hoop narigheid, zeker als je een nieuwe image erop zet (zowel met als zonder swap)

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
gewoon met regelmaat formatteren (net als de CF kaart).
voorkomt een hoop narigheid, zeker als je een nieuwe image erop zet (zowel met als zonder swap)


wou graag mijn wel bewaarde opnames behouden...
dus dats niet echt een optie..

heb het probleem hier ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn meestal de .eit files die blijven 'plakken' in de directory.

Ik heb hier jaren geleden al eens melding van gemaakt maar toen had ik niet veel medestanders die dit 'probleem' konden onderschrijven.

 

Toch blijf ik van mening dat dit een bug is, immers het deleten van opnames gebeurt niet grondig.

Het is mij alleen niet duidelijk geworden of het bij DMM weg komt of de image bouwers. Ik heb er gewoon mee leren leven en wellicht dat met een script een workaround voorhanden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, de TS gooit die netjes weg alleen de .eit files blijven regelmatig.. NIET altijd staan..

 

gelukkig flikker ik ze er altijd uit via mn pc laugh

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

na aanleiding van dit bericht, heb ik mijn HD ook maar eens doorgespit. Ik zie geen .eit bestanden staan zonder bijbehorende .ts files. De oudste bestanden zijn van december 2005 en ik heb na die tijd regelmatig opnames weggegooid op de normale manier. Het lijkt er dus op dat e.e.a. bij mij wel goed gaat. Ik draai al lang de laatste PLI images op mijn 7000.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat The Iron Maiden 2Gb heeft vrij kunnen maken, als er alleen maar vervuiling van .eit bestanden was. Dit zijn heel kleine bestanden van hooguit 2Kb.

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Maxzz
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat The Iron Maiden 2Gb heeft vrij kunnen maken, als er alleen maar vervuiling van .eit bestanden was. Dit zijn heel kleine bestanden van hooguit 2Kb.

Als de schijf met de big file optie is geformatteerd neemt een klein bestandje van 1 Kb veeeeel meer ruimte in dan enkel die 1 Kb. Ben even de naam kwijt van die blokken op de HD.
Zo heeft de 7000 standaard het probleem de CF met die bigfile optie te formatteren. Dan heb je met een enkel image je 1 Gb kaartje als heel snel vol. Met normale formattering heb ik met 15 images de CF nog niet eens half vol.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, even het volgende.

Misschien dat dit in dit draadje thuishoort. Ik heb kort gekeden een dm 7020 gekocht. Ik had al een dm 7000. Beide boxen hebben een 160 gb HDD. Ik had het plan opgevat om de gehele inhoud van de movies map op de 7000 via ftp naar pc en vervolgens naar de movies map op de 7020 te kopieren. Dit leek in eerste instantie gelukt. Totdat ik de opnamen wilde gaan afspelen op de 7020; ALLE GELUIDSSPOREN ZIJN NU GEKOPPELD AAN HET VERKEERDE BEELD, of met andere woorden, alle opnames hebben geluid van een andere opname. Kan dit liggen aan de .eit vervuiling waarover wordt gesproken, of heb ik gewoon iets fout gedaan? Als in de dreambox zelf (dm 7000) de volgorde bekijk in de movies map en ik vervolgens hetzelfde doe in flashfxp, geeft flash fpx een geheel andere volgorde (alfabetisch). Deze alfabetische volgorde wordt dan vervolgens ook op de HDD van de 7020 gezet; wellicht heeft het daar wat mee te maken?

 

Alsvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...