Ga naar inhoud


Mengen signaal telenet kabel-tv en DVB-T


rakkie

Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb mij een flatscreen TV aangeschaft met ingebouwde digitale tuner,ontvangst op met kabel-tv telenet OK,alsook digitaal (VRT), het probleem is: ik zou graag beide signalen mixen daar er maar 1 ingang op het toestel is!!Een gewon e splitter brengt geen oplossing , ook heb ik al met een oude TV-antennefilter ,maar ook met weinig sucses,bestaat er zoiets als een bypass ???Wie heeft daar ervaring mee??

 

Rakkie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het alleen om die ene mux van de VRT gaat zou je een sperfilter op de kabeltelevisie kunnen zetten voor het betreffende kanaal. Dan nog zal als dat kanaal in gebruik is op de kabel je het betreffende kanaal op de kabel kwijtzijn, en alle overige kabelkanalen zullen extra ruis hebben van de antenne.

 

Het is dus eigenlijk niet met goed fatsoen mogelijk.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is..OF het een..OF het ander

 

Omdat dezelfde frequentie reeks wordt gebruikt kun je slechts gebruik maken van een HF schakelaar (goedkope uitvoering bij spelletjes computers)

Wel goed voorstel voor fabrikanten om een schakeluitgang te creëren net zoals bij schotelontvangers vroeger voor de switch

 

Snurker (Media Research) wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snurker
Tja het is..OF het een..OF het ander

Omdat dezelfde frequentie reeks wordt gebruikt kun je slechts gebruik maken van een HF schakelaar (goedkope uitvoering bij spelletjes computers)

Heb ik er een paar van.. Dat werkt niet, het signaal is zo sterk dat het toch wel door de switch komt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb binnenkort hetzelfde probleem (TV is in bestelling).

Vermoedelijk moet het hiermee lukken maar moet nog een winkel vinden die het verkoopt.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

 

Met een splitterke op de antenne ingang werkt het bij mij wel.Met op de ene kant van de splitter telenet en een stukje koperdraad op de andere ingang ontvang ik perfect het signaal afkomstig van Egem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt dat ook maar het kabelsignaal wordt erdoor aangetast en de beeldkwaliteit gaat sterk achteruit.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...