Ga naar inhoud


Probleem met ontvangst Eutalsat W2, wie weet raad?


Gast Perasti

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een tijdje Eutalsat W2 te ontvangen, dit ivm met het totaal TV pakket. Ik heb een Triax 88 met motor en kan Astra 19,2 O en Hotbird 16 O perfect ontvangen. Eutelsat zit er tussen, maar het lukt me niet. Qua ontvangst geeft mijn Vision reciever aan dat de strength 90 is, maar de Quality blijft op 20 steken.

 

Heeft iemand een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hotbird staat niet op 16 oost maar op 13 oost. W2 zit op 16 oost.

 

Als dat het niet was kan je je schotel op de Hotbird zetten en daar de skew optimaliseren. Die wijkt namelijk af voor de Astra's.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn draaisetup op 5E uitgelijnt?

 

en op 16E stampt t gewoon net zo hard binnen als op 13 en 19E smile

 

alleen 23,5E knalt nog harder :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad hotbird zit niet op 16, maar 13. tik foutje.

 

Ik heb alle transponders geprobeerd. Voor mij is belangrijk de 11554, waarop RTS 1 te ontvangen is, deze is zeker actief. Daarop is de strenght 95, maar de quality ook 20.

 

Ik heb mijn schotel, stukje voor stukje versteld om de ontvangst tot stand te brengen, maar helaas geen succes.

 

 

Ik ben een leek op dit gebied, maar wat wordt met het volgende bedoeld? "daar de skew optimaliseren".

 

 

"ik heb mijn draaisetup op 5E uitgelijnt?

en op 16E stampt t gewoon net zo hard binnen als op 13 en 19E

alleen 23,5E knalt nog harder :P"

 

Is dit een optie voor mij? uitlijnen op de 5e en dan moet het kunnen lukken?

 

 

Ik hoop echt op succes, want mijn schoonvader betaald het TotaalTV pakket voor mij en hierop kan ik alle door mij gewenste voetbalwedstrijden zien (ook Nederlandse live wedstrijden).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Perasti
Ik ben een leek op dit gebied, maar wat wordt met het volgende bedoeld? "daar de skew optimaliseren".

Je kan de LNB in de houder draaien. Met een draaibare setup moet ie eigenlijk gewoon "recht" in de houder zitten. Als de schotel op 5 oost staat zou de coax direct naar de vloer moeten lopen, niet naar links of naar rechts.
Citaat:
Ik hoop echt op succes, want mijn schoonvader betaald het TotaalTV pakket voor mij en hierop kan ik alle door mij gewenste voetbalwedstrijden zien (ook Nederlandse live wedstrijden).

Lol, het tijdschrift zit in de ban maar jij wil het pakket van http://www.totaltv.tv/ aanduiden. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

5E is de hoogste sat vanuit nederland gezien smile

 

daaraan heb ik mijn setup ingestelt, en werkt verdomde goed smile

alleen nou loop ik tegen de beperkingen van mn 60cm schotel aan op sommige zwakkere satjes :')

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de schotel eens midden tussen de astra en de hotbird en duw dan eens tegen onder/bovenkant van de schotel en kijk hoe de ontvangst dan is. Het zou kunnen zijn dat de elevatie (hoog-laag instelling) niet optimaal is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze tips. Ik ga ea uit proberen. Laat wel weten of het is gelukt en welke oplossing er tot stand is gekomen.

 

Ik heb trouwens wel ontvangst op Sirius %e, alleen de strenght niet meer dan 85, de quality is 96.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...