Ga naar inhoud


Firewall+Sat4all : bericht posten ???


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Om dit bericht te posten moet ik mijn firewall uitschakelen . Doe ik dat niet dan krijg ik een foutmelding : iets als " host unknown , check referer in je firewall " . Nu zie ik in het logboek van de firewall wel vermeldingen die verwijzen naar dit probleem met de melding " removed" en " blocked " , maar ik heb geen idee waar of wat ik moet wijzigen en vooral hoe ?? Eigenaardig dat dit probleem vroeger niet bestond en pas opgetreden is na een herinstallatie van mijn software . 't zal dus aan de instelling liggen maar die doe ik altijd volgens de standaardconfiguratie .

systeem : Windows XP , IE7 , Sunbelt ( Kerio) Personal Firewall .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik werk zelf niet met kerio maar om te kunnen posten moet sat4all weten dat je wel via hun site kom (zodat er niet makkelijk massaal gespamt kan worden). Omdat te kunnen weten wordt er een referer meegestuurd (dat is de pagina waar je het laatst bent geweest).

 

Nu werken veel proxy's, firewall's en andere proggies met privacy bescherming en die vinden dat het andere geen donder aangaat waar je voor het laatst bent geweest. Dit is dus een dilemma.

Vaak kan je wel aangeven of iets 'trusted' is of niet en soms is er een mogenlijkheid om aan te geven of de referer meegestuurd moet worden of niet.

 

Kerio schakeld hem standaard uit

Citaat:
* Kerio will remove the "referer" string that all browsers pass along to web sites. This will keep web sites from recording the address of the web page you just left.
Wellicht is er ergens een mogenlijkheid om dat uitteschakelen.

Bij de oudere kerio's stond het onder de privacy tab bij webfiltering.

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...