Ga naar inhoud


[TF5000PVR] : heeft iemand firmware juni 2005


Gast dutchmike

Aanbevolen berichten

Gast dutchmike

Vorige week de nieuwste firmware op mijn tf5000pvr gezet. Misschien ligt het aan mij maar de beeldkwaliteit is bij deze firmware minder dan die er op stond. Ook veranderen de namen van de favoriten af en toe zomaar (?) ondanks een fabrieks reset.

 

Nu heb ik mij suf gezocht op internet en op dit forum, maar helaas kan ik de firmware van juni 2005 niet meer vinden. Andere firmwares vanaf 2006 zijn wel te vinden.

 

Kan iemand mij misschien de juni 2005 firmware sturen of een linkje hier neerzetten waar die staat, alvast reuze bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast dutchmike

Bedankt ! Ik ga hem er vanmiddag maar weer opzetten. Vreemd dat nieuwere firmwares weer andere bugs introduceren, het is TF nog nooit gelukt een compleet bugfree firmware te maken helaas.

 

Zit ondertussen te kijken of de icord wat is, nu is de topfield nog redelijk wat geld waard dus is "inruil" goed te doen.

 

Nogmaals bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchmike
...het is TF nog nooit gelukt een compleet bugfree firmware te maken helaas.
Ik weet niet waar je deze wetenschap vandaan haalt maar ik vind deze opmerking nogal kort door de bocht.
Ik zelf gebruik ook al jaren FW voor de TF55xx serie welk volgens mij dezelfde FW is dan de 50xx serie maar kan jouw mening totaal niet delen.
M.n. de laatste opgeleverde FW uit 2007 loopt naar mijn mening probleemloos.
En waarom denk je trouwens dat de Topfield 2e hands nog wat geld oplevert, omdat het product zo slecht is?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Niet zo in de verdediging hoor, je hebt toch geen aandelen topfield wink ?

 

Waar ik de wijsheid vandaan haal, welnu van eigen ervaring en kijk hier maar eens : >kilk<voor een lijst van bugs in de 5000pvr firmwares.

 

Ik ben redelijk tevreden over de topfield maar er zitten nog altijd bugs in de firmware, dat is geen geheim en ook niets bijzonders. De markt van satelliet receivers is vreemd, iedereen accepteerd dat de meeste receivers een lijstje problemen hebben die je op elk ander apperaat niet zou accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zijn je eigen waarnemingen? Ik heb de lijst eens door zitten lezen maar een aantal bugs zijn mij echt heel vreemd.

 

Even 1 voorbeeldje "Favourites Mode Forgotten" heb ik nog nooit last van gehad.

 

Ik bespeur in het algemeen nog wel eens dat sommigen altijd problemen hebben en anderen soms met hetzelfde apparaat. In de ict wereld zeggen we dan "het probleem zit tussen stoel en toetsenbord" dus ja........

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Grappige reacties hier, jullie hebben helemaal gelijk hoor. De tf5000pvr is een geweldige machine zonder 1 probleem, de problemen die ik heb, zijn geheel te wijten aan mijn eigen gedrag met de topfield.

 

Vreemd dat al mijn andere apperatuur, inclusief 4 pc's, 1 beamer, 1 hdtv, 3 ovens, 2 auto's, 2 receivers, 1 dvd speler, een ps3 en een waterkoker geen problemen vertonen. Komt waarschijnlijk omdat ik te dom ben om die aan te zetten.

 

Nogmaals bedankt voor de firmware overigens en aan de anderen : get a life. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchmike
Waar ik de wijsheid vandaan haal, welnu van eigen ervaring en kijk hier maar eens : >kilk<voor een lijst van bugs in de 5000pvr firmwares.

Ik vind jouw laatste reactie nogal overtrokken want ik vroeg me alleen af waarop jij de beweringen hebt gebaseerd, niet meer en niet minder.
Daar bovenop geef je ook nog eens een Australische site op waarin bugs worden beschreven van een apparaat die naar mijn mening in Nederland niet wordt verkocht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Vooruit dan nog even een serieuze reactie :

 

Mijn vorige schrijven was een reactie op de zin "het probleem zit tussen stoel en toetsenbord", het knipoogje aan het eind geeft aan wat de lading van die boodschap is. Ook jij haalt aan dat mijn reactie "kort door de bocht is", dus dan kan je een reactie verwachten wink

 

Ervan uitgaan dat iemand fouten in de bediening maakt, alleen omdat men zelf niet bekend is met problemen is wat al te makkelijk nietwaar. De Aus site geeft dezelfde firmwares weer als die we hier hebben, behalve dan dat de tuners in die uitvoering voor dvb-t zijn ipv dvb-s.

 

En wat betreft topfield : Dat is net zo'n bedrijf als al die andere YongDong enterprises uit Korea : Lekker alles op de markt smijten voordat het uitontwikkeld is. Het is triest dat er geen probleem vrije dualpvr's zijn. De hele beta fase is zich nu alweer aan het herhalen bij de nieuwe HD dualpvr's en dan doel ik op zowat alle merken niet alleen TF. Stel je voor dat het bij je auto hetzelfde was : Smeken bij Korea of ze in de volgende firmware er a.u.b. voor kunnen zorgen dat de ramen niet bij 120km naar beneden gaan..

 

Jammer dat de grote merken als sony, philips e.d. niet in deze markt springen en een goed uitontwikkelde (HD) dualpvr maken.

 

Voordat ik verkeerd begrepen wordt : alles met een smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...