Ga naar inhoud


[all] Welke dreambox aan te raden.


Bambix

Aanbevolen berichten

Polvo,

 

Het is mijn hobby en ik zal altijd eerlijk antwoord geven, ik weet ook in wat voor een wespennest ik mij steek door kritiek geven op dream, is not done, er zijn genoeg DG station / Abcom gebruikers die niets meer met een dreambox te maken willen hebben van de andere kant.

 

Zie mij maar als iemand die naar het verkopen van al zijn Dreamboxen het licht gezien heeft. Bij mij komt geen dream meer op mijn kast zolang deze te duur zijn en men niet als oneigenlijke monopolist van het enigma Linux software de markt wilt benaderen. Maar dat is mijn keuze dan en dat moet men helaas respecteren.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Snap je niet dat er veel mensen NUL vertrouwen hebben in DGstation vanwege de wijze waarop de problemen met de 400S destijds zijn afgehandelt?

 

Iedere Dreambox die ik heb gehad deed uiteindelijk wat de bedoeling was, inclusief de eerste DM7000S met voedingsmodificatie.

 

Ik heb van DGstation NOOIT iets gehoord over een modificatie of omruilactie om de problemen met de 400S op te lossen.

Als DGstation me wil overtuigen dan sturen ze maar een gratis testexemplaar, ik koop er geen meer, dat ding heeft me genoeg gekost.

 

Ik heb destijds ook in de broncode gekeken, weliswaar open source, maar toen stond er zo weinig commentaar in dat je daar niks mee kon beginnen zonder enorme studie.

 

Als ik iemand iets aan moet raden, dan raad ik iets aan waar ik zeker van ben dat het goed is, waar ikzelf goede ervaringen mee heb.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast delagroov

 

Ik heb zowel de Cube als de dm7020 en mn voorkeur gaat wel uit naar de dm7020, omdat ik daarmee goed kan timeshiften. En een zender kan opnemen en naar een ander(op dezelfde transponder) kan kijken.

Dit was op de Cube met Enigma niet mogelijk.

 

Maar inderdaad de dreambox kost wel wat meer.

De cube had ik voor 200 euri en de dm7020 kostte me 350 euro.

 

Ik persoonlijk sta nu niet op de eerste rij om een HD ontvanger te kopen, want dat duurt nog wel even voordat ook alle zenders in HD worden geleverd.

 

De aanschaf van een breedbeeld TV tien jaar geleden zag ik het nut ook niet van in. Die paar zenders die dat formaat aanboden was schaars, met als gevolg dat je dan je breedbeeld tv naar 3:4 moet schakelen, omdat anders alles uitgerekt was. Kan je net zogoed je 3 bij 4 tv houden en voor die ene keer omschakelen naar breedbeeld formaat. Ik zou nu pas een breedbeeld tv aanschaffen, omdat het nu inmiddels wel zin heeft.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rob,

 

Tja, daar gaat ie weer dit gaat dus over de 400s...

 

En of bij de dreambox 7000 alle problemen opgelost werden, mijn LNB 8/1 switch heeft nooit goed gewerkt met deze ontvanger, met DG station/abcom wel. Mijn HD werd wel erg warm in deze ontvanger etc.... Nooit opgelost hoor.

 

Op dit moment werkt de 400s met de laatste software en drivers redelijk tot goed. Ook dit was de eerste ontvanger met hun nukken net als de DB7000. De 7020 is zonder twijfel ook beter dan de 7000, de Abcom 8000HD is zonder twijfel veel beter dan de 400s.

 

@delagroov

Iz Cubecafe 250 in vergelijk met 7020, time shiften zit niet op de 250s, maar de DB 600s, die vergelijkbaar is met de 250 is toch 30% duurder en ondersteund dit volgens mij ook niet. Feit blijft de de 250 niet de nukken heeft van de eerste reeks.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast delagroov
Citaat:
@delagroov
Iz Cubecafe 250 in vergelijk met 7020, time shiften zit niet op de 250s


Timeshift zit wel op de CubeCafe, maar dan met de dgs based software.

En die vond ik niet prettig in gebruik t.o.v. Enigma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik als fabrikant DGstation geheel moest vertrouwen op de community omdat mijn eigen software niet deugt (zie relook 300, mutant 200 en relook 400 en de cubecafe) en ik zelf niet in staat ben dat te laten deugen zodat de community en niet ikzelf de software gaat ontwikkelen, kan ik ook bijvoorbeeld 100 euro goedkoper gaan verkopen.

Dream Multimedia steekt kapitalen in software ontwikkeling en veel mensen snappen kennelijk niet dat zoiets ook betaald moet worden en dus in de prijs van een product meeberekend is.

Je kunt nog zo goede hardware hebben, zonder software is het niets. Een goed voorbeeld daarvan zijn alle 200, 300 en 400 reeks receivers van DGStation.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SpiekerJozef

Ok, ON-TOPIC

 

Heb nog niet in deze draad kunnen lezen omtrent de veel grotere community rond de Dream's...

 

Ik bedoel daar moet een hobby-linux box het toch echt van hebben lijkt me... Zolang DMM naar de community luistert, en geen "Microsoft-trekjes" krijgt (ja schrijf deze maar op) gaat er voorlopig echt niet veel veranderen qua populariteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed on topic, ik was dus bij de het volgende: als ik het me goed herinner heb ik duidelijk aangegeven welke dream hij kon kopen en dat er andere opties zijn op met name HD gebied.

 

Let dus wel er is geen Twin tuner met HD bij Dream verkrijgbaar en dat is dus wel de enige optie die je hebt als je nu een ontvanger wilt kopen die 10 jaar mee moet gaan. De 7025 is zeker over 10 jaar al hopeloos verouderd. Vergelijk het maar met de overgang van analoog naar digitaal, terwijl de HD dus altijd mogelijkheden geeft om een SD signaal weer te geven, wat destijds met digitaal niet mogelijk was. En dat er HD alternatieven zijn die even duur zijn als de 7025 laten wij dus hier buiten, ok laten wij het dan maar zo doen.

 

Helaas zijn er dus geen alternatieven als je deze Twin-HD droom zou hebben, even wachten tot wanneer is niet duidelijk...

 

PS. de Nokia 9500 ondersteund al meer dan 10 jaar breedbeeld, en toch vond iedereen die optie toen al belangrijk. Dus onderschat de HD mogelijkheid nu niet. Er zijn nu al kanalen met of zonder licht die heel leuk zijn in HD. (Het 28,2 pakket en CD pakket op 23,5). Het worden er echt meer op korte termijn. HD is hot, want er is genoeg vraag naar door de verkoop van al die LCD'tjes.. En vraag schept aanbod of hoe zat het nou.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ontvanger dan ook heeft geen lifespan van 10 jaar, maar hooguit 3-4 jaar. Ten eerste gaat de hardware in alle redelijkheid vaak niet veel langer mee en ten tweede volgen technologische wijzigingen elkaar zo snel op dat een willekeurige ontvanger na 1 á 2 jaar zelfs al weer verouderd is.

Koop je een nieuwe satellietontvanger, schrijf die dan in 3 a hooguit 4 jaar af en alles wat hij dan langer meegaat, is mooi meegenomen.

Over een paar maanden (augustus) is de DM8000HD op de markt. Als je dan echt het fijnste van het fijnste wilt hebben, koop je die.

Dan betaal je wat meer, maar dan krijg je ook HEEL wat meer en dan in ieder geval van een fabrikant die al sinds 2002 bewezen heeft daadwerkelijk wat te kunnen.

Als je net als ik denkt dat het nog wel minimaal een jaar of 5 kan gaan duren voordat alle Nederlandstalige zenders OOK in HDTV uit gaan zenden, kan je net zo goed een fijne normale twin tuner kopen. Daar loop je de komende 5 jaar zeker niet mee achter.

Ik heb liever een bewezen techniek dan bewezen onkunde.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lindberg,

 

Ik bedoel met Hd echte Hd kwaliteit, als dit niet belangrijk is,

voor diegenen die nu twijfelen. Laat mij een ding wel stellen, als je genoeg budget hebt en je hebt geen plannen voor een Plasma of LCD scherm dan is op twin tuner gebied de DB7025s toch de referentie. Ook over de beeldkwaliteit kan ik alleen maar lovend zijn, die is beter als wat de DB7000 had of de 500/600 series.

 

Op HD gebied zijn de kaarten opnieuw geschud, dream heeft met de 800HD geen slechte voorzet gegeven, maar de verschillen met andere concurrenten lijken mij nu kleiner dan vroeger zo niet zijn de anderen minstens even goed. Maar dat zal de tijd uitwijzen.

 

Dan kom je op de software uit. Dat een ex-humax gebruiker met enigma beter vooruit zal komen gezien de interface, ontken ik echter niet, is wel een punt van aandacht, maar enigma is al geporteerd op SD ontvangers, en is men dus ook mee bezig om eea te porteren op HD ontvangers.

 

En het is van de zotte om om de 4 jaar een nieuwe ontvanger te kopen. ik heb op de zolder gewoon nog een Nokia 9500 (11 jaar oud!) staan en ben volledig nog tevreden met die ontvanger. Echt geen reden om die te wisselen, werkt perfect op irdeto-2 hoor.

En zo zullen de meesten denken, de hobby moet betaalbaar blijven.

 

@toxic,

 

Hadden wij niet besloten om die discussie over Abcom niet in dit forum te houden, (overigens in het DGS forum werd de discussie door jou snel gesloten). Ik ben objectief en blijf niet doorkatten, als iemand tevreden is toont het klasse om dat te respecteren.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SpiekerJozef

> "De 7025 is zeker over 10 jaar al hopeloos verouderd."

 

Sorry hoor, maar de gemiddelde satelliet ontvanger koop je niet voor 10+ jaar!

Integendeel...

 

> genoeg vraag naar door de verkoop van al die LCD'tjes..

 

Het een heeft niet helemaal zoveel met het ander te maken als dat jij hier stelt.

Realiseer je o.a. wel dat HD 1080p niet echt interresant is bij 32" schermen.

(Tenzij je je LCD op je nachtkastje zet misschien)

 

LINK: Resolutie, schermgrootte en beperkingen menselijk oog.

 

Dat HD loopt zo'n vaart niet de komende jaren.. Kijk eens hoe scherp de

"standaard" Duitse zenders je scherm op knallen! CD-NL moet gewoon die

bitrate omhoog schroeven... Hebben we voorlopig geen "HD" nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we gewoon eens even terug gaan naar de vraag.

 

Origineel bericht van: Bambix
Ik heb een humax 5400 IRCI met ToH3.4HoT10.8NL erin. Maar wil mijn hobby activiteiten uitbreiden mbv internet. Echter is er dan weinig met de hummie mogelijk.

Daarom wil ik over gaan op de droomdoos. Alleen met zoveel verschillende modellen weet ik niet welke voor mij oke zou zijn.

 

Welke dreambox raden jullie mij aan ook gezien de betrouwbaarheid/defecten die sommige modellen hebben??

PS. Aan de hummie zit vast een stab motor met een 80cm schotel. Ik wil zoveel mogelijk uit de droomdoos kunnen halen

 

Uit de vraag blijkt dat hij al wat onderzoek heeft gedaan en besloten heeft dat hij een DREAMBOX wil. Hij weet alleen nog niet precies welke. Hij schrijft verder niet dat een twin tuner gewenst is. Hij heeft nu een single tuner!

Als we dan kijken naar zijn vraag, kunnen we vaststellen dat hij geen restricties aangeeft voor wat betreft het budget en ook geen haast heeft, want hij heeft nog gewoon een receiver in gebruik, waarmee hij nu gewoon kijkt. Of het moet natuurlijk zo zijn dat zijn centen een gat in zijn broekzak branden:-))

Hij schrijft ook dat het het maximale uit zij'n hobby wil halen.

Dan zou ik uit het volgende kiezen:

1. Geen twin tuner: Dan een DM800. Kan hetzelfde als een DM7025 met een enkele tuner, enigma II is enorm stabiel maar de DM800 kan dan ook die paar HD zenders weergeven. Dat is leuk om eens naar te kijken, maar voorlopig nog niet meer dan dat.

2. Wel een Twin tuner, maar niet perse HDTV? Dan een DM7025. Dat is een Dreambox waar je zeker geen spijt van krijgt.

3. Een twin tuner met HDTV? dan wacht tot augustus en de DM8000HD kopen. Veel geld (800 euro) maar dan heb je ook wat!

Als ik zie wat de door mij geteste DM800HD al kan en ik er dan een groot OLED display, 3 tuners, meer geheugen, een uitgebreudere processor en Blu-Ray ready bij denk, kan ik me wel voorstellen dat DMM hiermee alle concurrentie van de tafel veegt en wij weer maximaal kunnen hobbyen:-))

Bijkomende (belangrijke) voordelen zijn verder:

De meeste populaire softcam (CCcam) draait eingelijk alleen op de Dreambox goed en zonder stunt- en vliegwerk.

Voor de Dreambox zijn veeeeeeeel meer alternatieve software versies en plugins, script etc. voorhanden.

Alle huidige modellen hebben een veel groter flash (ook een stuk groter dan de concurrentie) weaardoor je niet hoeft te miepen met USB sticks en andere "halve" oplossingen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de DM8000HD de uiteindelijke keuze is, dan is het misschien een optie om ter overbrugging een DM7025 tweedehands te kopen.

 

Die kan je tegen die tijd weer voor praktisch dezelfde prijs kwijt en dan kan je vast aan Enigma II wennen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...