Ga naar inhoud


[all] Welke dreambox aan te raden.


Bambix

Aanbevolen berichten

Beste dreambox gebruikers,

 

Ik heb een humax 5400 IRCI met ToH3.4HoT10.8NL erin. Maar wil mijn hobby activiteiten uitbreiden mbv internet. Echter is er dan weinig met de hummie mogelijk.

Daarom wil ik over gaan op de droomdoos. Alleen met zoveel verschillende modellen weet ik niet welke voor mij oke zou zijn.

 

Welke dreambox raden jullie mij aan ook gezien de betrouwbaarheid/defecten die sommige modellen hebben??

 

 

PS. Aan de hummie zit vast een stab motor met een 80cm schotel. Ik wil zoveel mogelijk uit de droomdoos kunnen halen

 

Alvast bedankt

 

Dreambox 800S en 500S....2.1.4, Stab HH 100, 80 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou eerst de dreambox sectie eens nalezen. Kun je zeer veel info uit halen.

Mocht je een grote LCD / plasma tv hebben, dan raad ik je een 500 af, i.v.m. een magere beeld kwaliteit.

Over de 600 kan ik niet veel vertellen.

In de meeste gevallen raad ik een 7020 aan, als men aan een single tuner genoeg heeft. Wil je één zender zien en de ander opnemen, kies dan de 7025.

 

Let wel:

500 wordt niet meer geproduceerd

5600 zonder netwerkaansluiting wordt niet meer geproduceerd

5620 wordt niet meer geproduceerd

7000 wordt niet meer geproduceerd

 

500+ ; 600 ; 800 ; 7020 ; 7025 worden nieuw geproduceerd

 

Door veel lezen en af te vragen, wat je precies wilt, kun je een goede keuze maken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de dikte van je portemonnee.

 

Een 7025+ is misschien wel de Dreambox die het meeste kan maar ook de duurste.

Je zal dus eerst even moeten vertellen:

 

- Wat je wensen zijn (single / dual tuner, harde schijf, etc..)

- Wat je budget is.

- Wat je buitenopstelling is misschien (draaibaar / vast).

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit dat je gaat voor een Linux ontvanger, want er zijn genoeg onbtvangers zonder volledige open linux erop met ethernet die voor een habbekrats te koop zijn.

 

Alles is dan een kwestie van budget en wensen en of je voor een duurzame oplossing gaat en of je je zelf wilt verdiepen in deze hobby/tijd aan besteden.

 

WIl je gewoon een Linux alternatief voor je hummie zonder poespas dan ben je voor Euro 200,00 klaar met een DB500+.

 

Wil je opnemen op een harde schijf, dan ben je al snel bij Dreambox het dubbele kwijt met een beetje harde schijf (een DB 600).

 

Wil je geld besparen dan kun jij ong. 30% besparen door een Abcom te kopen, ook linux ontvangers, de 200s en 250s zijn tegenwoordig enigma compatible.

 

In het hogere prijssegment kom je snel bij de DB 7020, single tuner of DB 7025 twin tuner, maar deze zijn gezien de prijs niet aan te raden en zeker gezien het feit dat dit geen HD ontvangers zijn. Wil je evenlang plezier hebben aan de ontvangers als jij had met je Hummie (10 jaar schat ik) dan zou ik toch voor de HD ontvangers gaan.

 

Wil je een volwaardig alternatief met ethernet, Linux, om intern te sharen of om de laatste upgrades binenn te halen, of om films uit te wisselen en wil je opnemen op twee timers dan kom je bij Linux in het segement van Euro 500+.

 

Heb jij als budget Euro 500+ en HD wensen, dan is op dit moment geen enkele dreambox meer aan te raden omdat deze geen HD ontvanger heeft en voorlopig ziet het niet ernaar uit dat deze op korte termijn aankomt.

 

Een SD ontvanger, zoals de DB 7025, is dan af te raden. Dan kom je al snel bij bijvoorbeeld de ABcom 9000hd, die op dit moment wel al verkrijgbaar is. Kathrein heeft ook diverse HD Linux ontvangers, maar deze zijn niet zo open als de Abcom ontvanger, die qua software zeer nauw verwand is aan de Dreambox en de Abcom heeft beter beeld volgens de eerste testen. Daarnaast komt op termijn ook een enigma 2 versie uit voor de Abcom Hd, maar dit is er nog niet. Op dreambox gebied is geen alternatief, sinds 2 jaar wordt er gedroomd over een HD twin tuner ontvanger, maar deze is niet verkrijgbaar. De 800 HD ontvanger of Abcom 900hd hebben een single tuner en zou ik niet nemen als je thuis maar een ontvanger hebt in de huiskamer. Het gemak van 2 tuners (opnemen en kijken over diverse transponders) is dusdanig groot dat de investering over 10 jaar ruimschoots door het gemak vergoed wordt.

 

Je hebt dus 2 keuzes, als je geen HD wilt en een beperkt budget (af te raden als je nu wilt investeren in techniek die over 10 jaar nog staat), dan zou je naar de Dreambox reeks kijken, heb je hoger budget dan toch serieus HD alternatief overwegen of wachten tot de HD dreambox met twin tuner uitkomt, met in het achterhoofd dat deze rond de 50% duurder zal zijn dan de Abcom of andere concurrentie, of dat het dan waard is, is dan afwachten als de 8000Hd uit is.

 

Single tuner ontvangers (SD of HD) zijn op dit moment alleen interessant als tweede ontvanger of als je echt een beperkt budget hebt.

 

De Abcom heeft als nadeel dat er in het verleden problemen zijn geweest met een ontvanger (de 400s) waar een ontwerp fout zit zodat de twin tuner funkties veel erger opwekte (de eerste serie de 400s). Met de nieuwe series zijn deze problemen niet meer.

 

Bij de Dreambox reeks zit het probleem dat dream nieuwe modellen aankondigd die dan met heel veel vertraging verschijnen of niet zoals de nieuwe 8000HD terwijl er toch vraag is naar deze ontvanger door zeker de early adaptors. Doordat deze laatste modellenreeks in een erg hoog prijssegment gepositioneerd worden, overwegen veel early adaptors om over te stappen op een Linux alternatief zoals de Abcom. Zeker omdat er op dit forum regelmatig problemen met ook nieuwe modellenreeksen gemeld worden, kun je zelf nalezen, wat eignelijk niet hoort bij een topmerk, zeker als men zolang doet voordat de nieuwe modellen komen.

 

Wat daarnaast speelt is dat er de laatste tijd bij de gebruikers onrust is ivm de aandacht die wordt geschonken door Dream iz de in omloop zijnde clonen van hun ontvangers, terwijl dit een oude reeks betreft (de 500s). Inmiddels hebben nieuwe ontvangers uitgebreide beveiligingen tegen copieëren, maar doordat Dream vasthoud aan de 500 serie is hier veel verwarring over. Zeker omdat er in de images inmiddels controles zitten op clonen, blijkt het inmiddels wel al dat originele ontvangers hier ook problemen mee hebben. Dat is het risico van zijnde de marktleider.

 

Al met al is de keuze aan jou, maar inmiddels is dreambox niet alleen meer heilig, er zijn genoeg linux alternatieven tegen betere prijzen. Als jij een onbeperkt budget, wacht op de 8000HD dan, want naar verwachting zal deze nog meer toeters en bellen hebben dan de Abcom 9000HD. de vraag is of jij dit nodig hebt, mogelijkheid tot 4 tuners, optionele DVD brander een Optionele WIFI adapter etc. Bedenk dat zo een tuner met al deze opties en een lekkere HD toch snel flink boven de euro 1000,00 zullen kosten. Ik kan mij niet herinneren ooit zoveel voor een ontvanger betaald te hebben/of in de markt gezien te hebben, zeker of dan de prijs nog wel reëel is voor een dergelijk consumentenproduct. Een professionele gebruiker zal dit geld zeker willen uitgeven. Mijn eenvoudige mening is dat men teveel wilt en dat men het doel voorbijschiet met een dergelijke topontvanger.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In het hogere prijssegment kom je snel bij de DB 7020, single tuner of DB 7025 twin tuner, maar deze zijn gezien de prijs niet aan te raden en zeker gezien het feit dat dit geen HD ontvangers zijn. Wil je evenlang plezier hebben aan de ontvangers als jij had met je Hummie (10 jaar schat ik) dan zou ik toch voor de HD ontvangers gaan.

 

Nu ga je toch echt te ver. Er vraagt iemand in het DREAMBOX forum welke Dreambox aan te raden is, en jij raad ABCOM aan en hier en daar zelfs Dreambox af. Dat kan echt niet.

De DM7025 is naar mijn mening de beste en meest flexibele twintuner aller tijden.

Dat hij geen HDTV aankan, doet niets af aan de uitmuntende beeldkwaliteit en zeer flexibele opnamefunctionaliteit.

Dutchsat raad de 7025 die naar mijn mening dus volslagen ten onrechte af.

HDTV is pas interessant als het hele Nederlandse aanbod ook in HDTV uitgezonden wordt én je een TV hebt die de resolutie ook weer kan geven en groter is dan MINIMAAL 32".

Nu heb je alleen specifieke betaalpakketen en vrijwel geen Nederlandstalig aanbod. Wat moet je de komende 5 jaar met HDTV als je vrijwel alleen Nederlandse zenders kijkt? De commerciele omroepen hebben op korte termijnn geen plannen voor HDTV en de gemiddelde economische levensduur van een Satellietontvanger is 3 tot 4 jaar.

ABcom = Dgstation (gewoon een andere sticker) en daar heb IK hele slechte ervaringen mee.

Wederom mijn mening:

De fabrikant van dit koreaanse spul is pleite als er met een nieuw model meer geld te verdienen valt en de softwareondersteuning is vrij hopeloos geweest in het verleden.

Dream Multimedia daarintegen ondersteund zelfs nog hun eerste model van 6 jaar geleden.

Ik kan over het nieuwe HDTV model van DG/ABCOM geen ervaringen geven, maar alles daarvoor was hopeloos slecht. Zo slecht zelfs dat een hobbyist Dreambox drivers ging "patchen" zodat er de Enigma zoals op de Dreambox op kon draaien zodat je van de hopeloos slechte software van de fabrikant geen gebruik meer hoeft te maken.

Ik raad DGstation/Abcom dus zeker af!

Met een Dreambox ben je ondanks het hogere prijskaartje veel beter af. Vraag het maar aan de talloze Dreambox gebruikers die "vroeger" een DGstation hadden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Dutchsat,

wat een super antwoord !! alleen je zegt de dm7000 en 7025 zijn geen hd ontvangers,je bedoeld high def neem ik aan ?? in je laatste paragraaf weer hd,nu harddisk ?.

ben zelf n.l aan het twijfelen over de aanschaf van de dm7025,heb nu een topfield tf5000pvr waar ik op zich enorm tevreden mee ben,maar ik wil het liefst één apparaat waar ik ook

al mijn vobjes op kwijt kan.( dvd's dus )

 

jij weet beslist of de dm7025 zonder problemen dvd formaat speelt ?.oh ja en wat me opvalt is dat de dm 7025 zeer vaak te

koop wordt aangeboden op dit forum,dan vraag ik me wellicht terecht af "is er dan wet mis met dit apparaat ?". confused

 

ik heb ook al zaken gehoord als "de dm7025 heeft niet zo'n mooi beeld op lcd / plasma schermen" , fabeltje ? of iets om over na te denken ?..

 

alvast bedankt voor je antwoord.

Grtz,

Lindie.

 

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lindberg


ik heb ook al zaken gehoord als "de dm7025 heeft niet zo'n mooi beeld op lcd / plasma schermen" , fabeltje ? of iets om over na te denken ?..

alvast bedankt voor je antwoord.
Grtz,
Lindie.


Dat is een fabeltje !!

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen die nu een 7025 aanbieden gaan (zonder na te denken)over op HDTV om een maand later hun HDTV ontvanger weer te verkopen.

Dat zie je hier duidelijk gebeuren. Kijk maar in het Kathrein forum waar 50% van de kopers al weer een Dreambox heeft in plaats van de kathrein.

Anderen bieden nu hun 7025 aan om een 800 of 8000 te gaan kopen.

De 800 is namelijk over maximaal 2 weken leverbaar (zegt de fabrikant) en is hier en daar al getest (o.a. door mijzelf).

Een 800 is slechts een enkele tuner en dus geen anternatief (in ieder geval niet voor mij) voor een 7025.

De 8000 komt pas in augustus en ga ik niet kopen omdat die echt ver boven mijn budget gaat (800 euro).

Mijn mening: Koop nu een 7025, daar ga je de komende 5 jaar geen spijt van krijgen.

 

Voor ervaringen van andere gebruikers zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1463253/fpart/1

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je DGstation (ABcom) adviseert dan zou het je sieren als je hem overneemt voor de aanschafprijs als blijkt dat een en ander toch niet functioneert en niet werkend gemaakt wordt binnen een redelijke termijn door de fabrikant.

 

Heb je zelf ondertussen al 10 jaar een breedbeeld TV staan?

Pas sinds kort wordt er ook echt het wat in breedbeeld uitgezonden, zover lopen de omroepen in Nederland achter.

Ik verwacht dat het met HDTV niet veel anders gaat.

Dan heb je over 10 jaar als tegen dat ze alles in HD uitzenden een verouderde en veel te dure HD ontvanger staan.

Kan je beter dan een HD ontvanger kopen en nu iets waar je nu ook echt iets aan hebt.

 

Een ABcom zal misschien de helft kosten, maar schrijft ook in notime helemaal af. Een Dreambox is tweedehands altijd goed te verkopen.

 

Ik heb ook een DGstation gehad en het ding van ellende weer weggedaan omdat de twin tuner niet bruikbaar was, time-shift niet werkte en het ding dus eigenlijk alleen als single tuner bruikbaar was. En dan had ik voor hetzelfde geld beter een DM7020 kunnen kopen.

 

Daarnaast heeft de DGstation nog steeds een erg kleine flash in vergelijking met de huidige Dream modellen waardoor je er weinig extra's qua software in kwijt kan.

 

Je kan wel zeggen dat die fouten tegenwoordig er niet meer inzitten bij ABcom / DGstation, maar er zijn veel mensen die veel geld hebben verloren op deze boxen en daarmee het vertrouwen omdat de problemen voor die mensen nooit fatsoenlijk zijn opgelost door de fabrikant.

 

Denk daar in het vervolg ook even over na voordat je Dream van van alles beticht wat niet bewezen is.

 

Enigma in een ABcom / DGstation lijkt me ook niet zo handig op dit moment, het zou mij niks verbazen als daar ook een keer een versie met een controle van de vendor ID in het MAC adres voor komt...

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Nu ga je toch echt te ver. Er vraagt iemand in het DREAMBOX forum welke Dreambox aan te raden is, en jij raad ABCOM aan en hier en daar zelfs Dreambox af. Dat kan echt niet.
De DM7025 is naar mijn mening de beste en meest flexibele twintuner aller tijden.

Ron

Dat jij een grote voorliefde voor de dreambox hebt weet iedereen wel, maar de topic starter heeft kennelijk buiten zijn Humax weinig ervaring met andere ontvangers.
Ik vraag me af waarom er niet op alternatieven gewezen mag worden.
Waar is anders een satelliet forum voor?
Ik lees ook ander forums en daar wordt deze ontvanger als opvolger van de dreambox bestempeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreambox/enigma bestandsformaat (.ts) geeft geen grote problemen met het omzetten naar een DVD formaat, de opnames staan ongecodeerd op je HD en op dit forum staat genoeg uitleg welke tools je kunt gebruiken op je PC deze om te zetten naar een DVD formaat.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ga voor HD. Is heel simpel, breedbeeld had 10 jaar geleden een mindere acceptatie bij de consument als Hd nu. HD wordt daardoor inmiddels door Canal Digital als volwaardig pakket aangeboden, dan kun je je ogen sluiten ervoor. Vanaf 2010 zal de HD wereld open gaan, Astra is hiervoor hard aan het promoten, de duitse en engelse publieke kanalen zullen dan ook volledig in HD gaan uitzenden.

 

En dan is er geen alternatief, de 800hd is dit niet.

 

Over Abcom, heel simpel De nieuwe series hebben allen van de door jullie genoemde problemen niet en op de een of andere wijze ontkennen jullie dit. Ze hebben zelfs minder problemen dan de dreamboxen qua hardware etc. Ik heb inmiddels genoeg van deze ontvangers in de markt gezet, ik ben geen dealer, en ook enkele 500s waar ik dan 1 op drie een voeding probleem mee had. De 500s heb ik inmiddels allemaal verkocht, de cubecafe's zijn echt te gek. Mbt de nieuwe reeks van de abcom cubecafe zijn de 2e hands prijzen goed en dat is wat telt. Op een bekende verkoopsite in Duitsland krijg je voor een Cubecafe 200 met enigma evenveel als een 500s, raar hé, terwijl de 200 goedkoper nieuw te krijgen is.

 

En jullie zullen zeker anders praten als over x jaar dream met zijn 8000hd ontvanger op de markt komt, als ie al komt.

 

Over beveiligingen in de boot-software, die discussie is gisteren door Toxic verwijderd, maar toch, ik heb voldoende vertrouwen in het team van Abcom, die zullen nooit zo een streken toepassen en ze gebruiken de drivers van dream toch niet 1 op 1. Daarnaast heeft denktenk gratis een J-tag ter beschikking voor zo een geval voor diegene die geen dealer heeft die dit even wilt herstellen, ik zal het in ieder geval gratis doen. En denk erom het gaat om Linux, open source en voor de hele community. ik heb al vaker gewaarschuwd dat dream niet oneindig door kan gaan met zo een hoge prijzen te vragen. In het oostblok worden heel veel clonen verkocht en Cubecafé's in het Linux segment. Hoe zou dat nu toch kunnen?

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...