Ga naar inhoud


[all] Welke dreambox aan te raden.


Bambix

Aanbevolen berichten

@toxic

 

"Als ik zie wat de door mij geteste DM800HD al kan en ik er dan een groot OLED display, 3 tuners, meer geheugen, een uitgebreudere processor en Blu-Ray ready bij denk, kan ik me wel voorstellen dat DMM hiermee alle concurrentie van de tafel veegt en wij weer maximaal kunnen hobbyen:-))"

 

Never and nooit nie, maar ok time will tell. Keep on dreaming ondertussen... 10 jaar geleden was Nokia almachtig en kijk nu eens. Dit is dus de befaamde hoogmoed. de 7025 is de referentie net als de Nokia d-box 1 dit was. Hoogmoed komt voor de val!!

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vraag me echt af wat jouw probleem is.

het is bij jou geen kwestie van het verhemelen van DGstation/Abcom producten alleen, maar jij doet dat ook heel nadrukkelijk ten koste van Dream Multimedia door ze steeds stelselmatig te bashen. Als je met goede argumenten tegengesproken wordt, wordt je ook steeds agressiever met je bashen.

Volgens mij ben jij ooit aangereden door een auto met een Dream Multimedia medewerker achter het stuur, want je gedraagt je in ieder geval als aangereden wild. Jouw mening is prima, respecteer ik ook, maar wees dan zo netjes om iemand anders zijn mening ook te respecteren want dit lijkt helemaal nergens op.

Je bent zowel in het Dgstation forum als in het Dreambox forum voortdurend DMM aan het bashen en dat slaat werkelijk nergens meer op.

Ik stel voor dat je jezelf heel enthousiast bezig gaat houden met Abcom, en de dreambox gebruikers lekker laat hobbyen met hun dreambox, maar gedraag je vanaf nu als een hobbyist en niet als iemand die lijkt enig voordeel te hebben bij de ondergang van die, of de opkomst van deze, want dat is wat je nu doet en dat tast de gemoedelijke sfeer steeds weer aan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forum

 

fo·rum (het; fora, forums; forumpje)

Website waar men informatie of meningen kan uitwisselen over een bepaald onderwerp.

 

Als dat de indruk van jou is, mijn mening blijft toch staan.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige verschil tussen jou en mij is dat ik steeds duidelijk maak dat het om een weergave van mijn persoonlijke mening gaat, terwijl jij jouw mening als soort van hard feit "neerplant".

Verder onderbouw ik mijn mening vaak met feiten en jij met.... Ja met wat eigenlijk?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic,

dat ik een voorliefde heb voor de dreambox moge duidelijk zijn

ik vind het bijna evident dat je een dreambox neemt

 

vooral als je alle opties vergelijkt die deze ethernet receiver mogelijk maakt ten opzichte van een ci receiver

(pvr of niet pvr en single of twin)

 

er zijn overigens zoveel verbeteringen op image niveau, maar ook op hardware niveau te noemen (bij de nieuwe types) dat zelfs de simpele dm 600 zijn geld dik waard is.

 

vergeleken met je huidige humax 5400 steekt zo'n dm 600 al met kop en schouders uit boven het comfort en gebruiksgemak van je huidige Humax, alsmede de bijkomende voordelen van een software emu en pc-aansturing en/of opnames bewerken en bewaren.

 

maar ik denk dat was je al duidelijk geworden.

 

welke "dm" je nu MOET nemen is toch ook afhankelijk van de recente ontwikkelingen en jouw wensen.

 

je ziet steeds meer zenders op hdtv en dvb-s2 waarmee de toekomstgerichtheid van een hdtv receiver steeds relevanter wordt

 

daar is het instapmodel de dm 800 (recentelijk erg inzichtelijk getest) dus een goede keuze

 

ofschoon ik ook moet vermelden dat de second-hand prijzen van alle dreambox modellen zodanig zijn dat je er eigenlijk ook altijd weer vanaf kunt om een nieuwere of andere te kopen zonder al teveel bijbetaling.

 

ik kan me voorstellen dat je een leuke second-hand 7025 neemt maar een twin vraagt ook schotelzijdig een aanpassing (investering)

maar je kunt over een jaar ook wijzigen gezien de waardevaste dreambox receivers.

 

dacht dat het doorklimmen naar andere modellen gezien het voorgaande wel belangrijk was om te vermelden als overweging bij een keuze.

 

cheers

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf ook op zoek naar een vervanging.

Beschik zelf nog over een oude Philips DST5816/28A.

Na de beginners uitleg van een dreambox gelezen te hebben, geeft dit topic mij snel aan met welke wensen je welk gangbaar type kan nemen.

Super!

DM7025, 400GB, 2GB CF | Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lindberg
hallo Dutchsat,
wat een super antwoord !! alleen je zegt de dm7000 en 7025 zijn geen hd ontvangers,je bedoeld high def neem ik aan ?? in je laatste paragraaf weer hd,nu harddisk ?.
ben zelf n.l aan het twijfelen over de aanschaf van de dm7025,heb nu een topfield tf5000pvr waar ik op zich enorm tevreden mee ben,maar ik wil het liefst één apparaat waar ik ook
al mijn vobjes op kwijt kan.( dvd's dus )

jij weet beslist of de dm7025 zonder problemen dvd formaat speelt ?.oh ja en wat me opvalt is dat de dm 7025 zeer vaak te
koop wordt aangeboden op dit forum,dan vraag ik me wellicht terecht af "is er dan wet mis met dit apparaat ?". confused

ik heb ook al zaken gehoord als "de dm7025 heeft niet zo'n mooi beeld op lcd / plasma schermen" , fabeltje ? of iets om over na te denken ?..

alvast bedankt voor je antwoord.
Grtz,
Lindie.


dan zet je je vob bestanden toch om naar rec bestanden die draait de topfield wel af
als mij vriendin kon kiezen een 7025 (die we nu hebben vooral voor mij, sat knutsel hobby hebben )of een tp5000 die met zijn gebruiksgemak en goed werkende timeshift en een goede opname mogelijkheden heeft
dan zegt mijn vriendin een tp5000
want een 600 en een 7025 kunnen hier nog veel van leren is haar ervaring tov van een tp5000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie inbreng. Ben wel wat wijzer geworden. Maar denk dat mijn situatie en wensen meer duidelijkheid zal scheppen in deze discussie.

 

Ik ben begonnen met hobby-en met de D2MAC decoders. Omdat naderhand bijna alle interessante kanalen op digitaal over gingen, ben ik gaan kijken wat toen de beste digitale hobby ontvanger was. Zodoende de hummie. Maar nu ook voor deze bijna alle mogelijkheden ten einde lopen en het vervelend begint te worden, om (bijna) elke week een nieuwe HoT erop te gooien, wat ik overigens heel erg waardeer van de makers ervan. En hobby-en over internet met een laptop eraan moet gebeuren, wat ook niet van een leien dakje gaat. Voor mij dus genoeg reden om (weer) over te stappen.

 

Omdat de dreambox toch DE hobby ontvanger is en ook nog eens met de meeste, zoals hierboven aangegeven, alternatieve software en alles daaromheen. Wil ik voor de droomdoos gaan. Alleen welke??

Dan komen de aanwezige apparatuur en wensen om de hoek kijken. Mijn TV, van het merk dual van ongeveer 13 jaar oud, doet het nog goed. Ben ook niet van plan deze in de komende jaren te verwisselen door een plat exemplaar. Omdat de meeste kanalen hun films herhalen……..PW bijvoorbeeld en bij adult het niet uitmaakt als je een keer een bepaalde standje hebt gemist ;-), is opnemen geen noodzaak voor mij. Waardoor een twin tuner een overbodige luxe zal zijn. Zoals ik al aangaf, heb ik een draaibaar systeem en wil de Aziatische kanalen op 28,2 graden ook zichtbaar hebben. Er wordt gezegd dat de dreambox een betere beeldkwaliteit dan de hummie heeft. Wat voor mij heel moeilijk voor te stellen is, omdat ik de hummie al goed vindt. Dus ben benieuwd.

 

Zoals eerder gezegd, worden oa de 70xx boxen veel aangeboden, waardoor ik het helemaal niet meer weet. Omdat ik al gelezen had, dat deze het meeste in hun mars hebben (onder de dreamboxen). Ook klopt het dat ik geen haast heb.

 

Wat ik van de nieuwe ontvanger verwacht:

 

- snel;

- niet vastlopen;

- goede beeldkwaliteit;

- zoveel mogelijk kanalen te bekijken.

Dreambox 800S en 500S....2.1.4, Stab HH 100, 80 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bambix

Wat ik van de nieuwe ontvanger verwacht:

- snel;
- niet vastlopen;
- goede beeldkwaliteit;
- zoveel mogelijk kanalen te bekijken.


Dan is de db 7020 een goed keuze.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ranico
Origineel bericht van: Bambix

Wat ik van de nieuwe ontvanger verwacht:

- snel;
- niet vastlopen;
- goede beeldkwaliteit;
- zoveel mogelijk kanalen te bekijken.


Dan is de db 7020 een goed keuze.


Yep, helemaal mee eens wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: ranico


Dan is de db 7020 een goed keuze.


Ik neem aan dat je de Dm7020si bedoelt..

de Dm 7020-s is maar Bagger als die niet gemodificeert is .
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

dan zet je je vob bestanden toch om naar rec bestanden die draait de topfield wel af

als mij vriendin kon kiezen een 7025 (die we nu hebben vooral voor mij, sat knutsel hobby hebben )of een tp5000 die met zijn gebruiksgemak en goed werkende timeshift en een goede opname mogelijkheden heeft

dan zegt mijn vriendin een tp5000

want een 600 en een 7025 kunnen hier nog veel van leren is haar ervaring tov van een tp5000

 

oh....ik wist niet dat dit mogelijk was !!! enne...incl subtitles ?? nou ja..dat opent perspectieven.

enne ...moeilijk om van dvd naar rec te converteren ?

 

thanx and greetz

Lindie

 

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ronnie42
Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Mijn mening: Koop nu een 7025, daar ga je de komende 5 jaar geen spijt van krijgen.

Voor ervaringen van andere gebruikers zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1463253/fpart/1

Ron



Precies, en we moeten eerst nog maar eens afwachten hoe de HDTV uitzendingen zich ontwikkelen.
Er zijn er al een hoop die HD uitzenden maar ze luisteren echt niet naar dreambox zodra de DB 8000 er is om dan gelijk maar hun kanaal ook in HD uit te gaan zenden.
Ik heb zelf ook een 7025+ en ben meer dan tevreden over het vertoonde beeld op de TV ( Sharp LCD AQuos ) ik heb altijd via kleine tv's gekeken en nu sinds 1 jaar via die LCD icm UPC Digitaal en sinds kort een DB 7025+ en ik kan alleen maar zeggen dat ik verbijsterd ben over de kwaliteit die deze ontvanger ons voorschoteld.
Een PC heeft geen geheimen meer voor mij persoonlijk in het gebruik, en nu ben ik bezig om een NAS server erbij te zetten en dat was ook een beetje de keuze voor deze box, lekker hobbyén en genieten van de ongekende mogelijkheden.
In mijn ogen (indien het buget het toelaat) een 7025.

Prima machine.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ronnie42
Origineel bericht van: Dutchsat1
De 7025 is zeker over 10 jaar al hopeloos verouderd.



Wat maak jij je druk zeg??

Dan koop je toch gewoon over T I E N jaar een nieuwe!!

Of zijn de andere boxen over tien jaar niet allemaal hopeloos verouderd of dit nu dreambox, humax, abcom, of een andere leverancier is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...