Ga naar inhoud


[all] twin tuner of 2x singletuners?


boaz

Aanbevolen berichten

Regelmatig valt hier voorkeur te lezen voor twintuners. Ook lees je regelmatig over een levensduur van 3-4 jaar voor sat ontvangers (tenzij de stukken van Toxic overslaat wink ).

Toch vraag ik me één ding af, ben je niet beter met 2 aparte ontvangers dan met 1 twintuner. De kans dat beiden tegelijk kapot gaan is vrij klein (ok blikseminslag op je net uitgezonderd) dus bij pech kun je altijd doorkijken. Bij een twin zit je gelijk zonder.

Vergelijk het met de stereo van vroeger, bij all in one moest je compleet nieuw als 1 onderdeel het begaf, terwijl je een modulair systeem (versterker uitgezonderd) altijd kon gebruiken en onderdelen kon updaten.

Daarom, waarom eigenlijk twintuners, liever 2 aparte (moet dream wel even dat AB probleempje eenvoudig oplosbaar maken).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


het probleem van de afstandsbediening hebben wij ruim 4 jaar geleden al opgelost.

 

gewoon een niet lichtdoorlatend houdertje voor de sensor plaatsen van de box die je op dat moment niet gebruikt.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oplossingen voor het AB probleem ken ik, (zou wel handig zijn als er gewoon een dipswitchje voor was) maar daar gaat het me niet om.

Wat is het voordeel van twintuner boven 2 singles?

(nog afgezien van het feit dat je eentje in de slaapkamer kan zetten EN die kan laten opnemen als je naar de woonkamerbox aan 't kijken bent.

Enige voordeel dat ik zie is de mogelijkheid van 2 verschillende tuners.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...