Ga naar inhoud


[dm7025] voeding ratelt, en box start niet meer


woodytwo

Aanbevolen berichten

Hmmmmmmm...

 

Ik heb wel eens wat hardware problemen gelezen hier betreffende

de dreambox en dacht dat ik het maar getroffen had met mij DM 7025;

MAC: 00:09:34:1b:ad:fd , S/N 690603020015013.

 

Verschillende Images op 2 GB CF kaart met Barry Allen en een 500 GB

seagate 7200 rpm HD erin.

 

Het begon afgelopen woensdag tijdens Groningen-Ajax de box kapte er gewoon mee; geen signaal meer op de scart van de tv en het display van de DB gaf de tijd aan, reageerde niet meer op de ab en om hem weer aan de praat te krijgen was een druk op de aan/uit

knop aan de voorkant voldoende, de box startte dan op alsof de hoofdschakelaar was omgehaald. Maar eenmaal geboot na een minuut of twee , wederom niets geen signaal meer uit de AV. Dit heb ik drie maal herhaald en uiteindelijk na van de interne flash te zijn geboot bleef ie werken.

 

Gisteren wilde ik hem dus maar helemaal opnieuw inrichten want dacht dat de Images op CF niet meer helemaal lekker gingen.

en heb de cf kaart eruit gehaald en wilde via webif flashen...

 

Maar de box startte dus niet op , wilde ook niet in stop modus met IP in display gaan. Toen pas voel het me op dat er een ratelend geluid uit de kast kwam, net alsof er een fannetje

aanloopt, (deze zit er niet in) kap eraf gehaald en het geluid proberen te traceren. Het komt tussen de twee koelribben vandaan,

daar waar er twee groene spoelen zitten...

 

OK, daar komt ie dan; WAT NU ??

 

Greetz van een geschokte Wouter..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pffff...

 

Nou, na ff beter gelezen te hebben hiero en de symptomen aanschouwend, lijkt het me een duidelijk verhaal: voeding kaduk....

 

DM start niet door...Display licht wel op maar blijft blank, dit kwam na een netspanningsonderbreking (ik heb de CF kaart er immers uit gehaald, het zaakje ratelt. en ik heb verzuimd een zelf te verzinnen koelingsysteem aan te leggen in mijn 500 Eu-tjes + Deco...

 

Gelukkig heb ik ook vernomen dat de garantie 2 jaar behelst en de box is van Oktober 2006 dus dat is nog net op tijd (of veel te vroeg??) Ik woon echter op Lanzarote dus dat word een behoorlijke trip voor mijn 7025 naar Zoetermeer en weer terug.

 

Zou het wijsheid en mogenlijk zijn de jongens uit zoetermeer een

losse voeding onder garantie te laten sturen? dan is mijn box een stuk sneller up en running (mits het echt de voeding is natuurlijk.)

 

Groeten Wouter

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tssss mijn voeding heeft het net ook al begeven zeker zelfde leeftijd en serienummer (lijkt wel voorgeprogrammeerd) :D

Mijn satboer had er geen op voorraad liggen cry

Nu heb ik mijn trouwe 7000 er maar tijdelijk neergezet.

succes met jou box.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende mail is er uit gegaan naar de Satboer.

 

Mijne heren,

 

Onder verwijzing naar de bijgesloten kopiefaktuur nr. 061006-10698 d.d.

06-10-2006 bericht ik u dat op 18 april 2008 mijn Dreambox DM 7025

S/N 690603020015013 plotseling de geest heeft gegeven. De box viel tijdens het spelen gewoon stil, gaf geen AV signaal meer naar de tv maar kon met de aan/uit knop op de voorkant nog wel weer herstart worden.

 

Echter na het af koppelen van de net spanning via de schakelaar op de achterkant wil de box na inschakelen niet meer doorstarten het display

licht wel op maar vertoont geen tekst. Na inspectie blijkt er een duidelijk ratelend geluid afkomstig uit de voeding te horen, daar waar de twee groene

spoelen op de voedings print zitten.

 

Uit diverse forumberichten maak ik op dat het falen van de voeding geen incident is maar dat deze fout zich vaker voordoet. In mijn geval is dit binnen de garantietermijn van 2 jaar, en ik neem aan dat de voeding gratis vervangen wordt. Aangezien ik zelf in Lanzarote (Canarische Eilanden) woon, waar de dreambox ook gebruikt wordt, is het een beetje omslachtig, kostbaar en risicovol de complete decoder naar Zoetermeer te versturen en vervolgens na vervanging van de voeding weer terug. Daarom verzoek ik u een nieuwe voeding te zenden naar onderstaand adres:

 

xxxxxxxxxx

xxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx

 

tel. xxxxxxxxxxx

fax: xxxxxxxxxxx

Email: xxxxxxxxxxx

 

Contactpersoon: Mevr. xxxxxxxx, die begin Mei naar Lanzarote zal komen, en

de nieuwe voeding mee kan brengen. De kapotte voeding zal via dezelfde weg aan

u worden getourneerd.

 

Ik dank u bij voorbaat voor uw medewerking en een correcte afwikkeling.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter .

 

 

 

Now we wait...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm.... reactie van satboer..

 

Geachte heer,

 

Indien u meent dat er een defect is ; gelieve deze naar ons te verzenden (of langs te brengen) a.u.b. met een ingevuld DOA-RMA formulier.

 

Dit formulier hebben wij in bijlage meegezonden,

 

Met vriendelijke groet,

kind regards,

 

 

Dit schiet dus niet echt op ..... Ik zal eens kijken of ik rechtreeks bij DM via dat Ticketsystem wat voor elkaar kan

krijgen. Opsturen van de Dreambox is echt geen optie , dan is het transport duurder dan de reparatie. Bovendien word er zoizo 28 Euro in rekening gebracht als de box geen originele FW bevat.

 

Kan iemand mij vertellen wat een nieuwe voeding kost voor een

7025 ?

 

Groeten Wouter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: woodytwo

Kan iemand mij vertellen wat een nieuwe voeding kost voor een
7025 ?
Groeten Wouter


Hier en daar : € 54,95
Link naar reactie
Delen op andere sites

7025 heeft geen elco problemen zover ik weet.

 

H.w.s. zijn het de diodes bij de 7812 regulator (zit aan de voorkant van de ontvanger)

 

Deze zijn makkelijk te repareren en kosten hooguit maar een paar euro.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope geen bolle elco's,

ik had de kap al open, Ik heb dus de 2e uitvoering van de

voeding hè degene mer groene trafo's , daar kom een ratelend

geluid vandaan..

 

+- 55 Euro, dat valt nog wel mee, alle reparatie suggesties

zijn natuurlijk welkom, maar ik denk dat ik maandag maar eens

rond ga bellen waar ik zo'n voeding betrouwbaar vandaan kan halen,

heb geen zin op de DB op de overzeese post te doen... iemand nog tips waar ze die dingen op voorraad kunnen hebben?

 

Groeten Wouter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ MagicOnline, kun je aan geven waar die 7812 regulator zit?

ik kan hem niet vinden. De enige diodes die ik kan vinden zitten

links van de zekering. kan ik deze meten terwijl ze nog op het board gesoldeerd zitten? ff een foto'tje gemaakt en bijgevoegt zodat we weten waar we het over hebben... Ik ben nu van reclamatie- naar reparatie-modus overgegaan. :)

 

Grtz Dawood

 

post-3591-1318259723,3416_thumb.jpg

post-3591-1318259723,4223_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...