Ga naar inhoud


[pace puma] Diverse problemen na per ongeluk de stekker eruit.


Gast floepdoos

Aanbevolen berichten

Gast floepdoos

ik heb een probleem met mijn pace puma. ik heb al een hele tijd problemen met mijn pace puma maar door hem opnieuw te instaleren is dat weer opgelost. maar gister wou ik dat weer doen toen ik perongelijk de stekker er uittrok. na de stekker er weer in te stoppen kreeg ik het scherm met zenderzoeken ervoor maar op de plek waar eerst hotbird stond of astra stond niks meer. dus kon ik geen zenders zoeken. ik wil dus naar de instellingen zodat ik dat kan veranderen maar als ik terug klik sluit hij het hele menu af. als ik dan weer op menu klik opent hij inplaats van het menu een zwart scherm en kan ik niks meer. als ik de stekker er dan weer uittrek en opnieuw er in kom ik weer bij het zenderzoeken en dan weer het hele verhaal. heeft iemand het zelfde probleem en is dit op te lossen of kan ik mijn ontvanger gewoon weggooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zie je bericht nu pas en zie dat er ook nog niet gereageerd is, hoewel er toch wel meer Pace-gebruikers zijn, dus doe ik het maar even. Heb er ooit zelf ook even over nagedacht een puma te nemen vanwege de leuke 2-zender mogelijkheid, maar er (gelukkig) vanaf gezien omdat ik overal tegenkwam dat het een probleemmachine is met op z'n zachtst gezegd matige ondersteuning. Ben zeeeeeer gelukkig met m'n huidige apparaten en heb het gevoel dat het goed voor je hart zal zijn om rond te kijken naar een alternatief voor de puma.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het jouwe ongetwijfeld veel meer, Ronald.

Ik zag gewoon dat na 3 weken nog niemand die jongen/dat meisje geholpen had en heb me intertijd uitvoerig in de puma verdiept waar het mogelijkheden, aanschaf en support betreft. Op grond daarvan heb ik gezien dat het een machine is met potentieel leuke mogelijkheden (daarom stond hij oorspronkelijk ook bovenaan in m'n favouritenlijst) maar met in de praktijk meestal een en al ellende die je nauwelijks onderkent als je niet beter gewend bent. Er is vast een aantal mensen ook heel blij met het apparaat. Zijn/haar laatste vraag was of iemand hem/haar kon helpen (niemand reageerde, ook jij niet) of dat hij/zij hem moest weggooien. Het enige wat ik deed was wat van de info die ik heb verkregen in de loop der tijd doorgeven en op grond daarvan heb ik het advies gegeven eens rond te kijken. Als iemand een idee heeft hoe zijn/haar probleem opgelost kan worden: fantastisch! Vooral wanneer de firma Pace c.q. de importeur zou reageren. Maar tot nu toe.....

Als jij een beter idee hebt is hij/zij vast heel gelukkig.

met vriendelijke groet

Minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Wat voor soort geheugen zit in de Pace Puma?? EEPROM?? Lijkt of de software er deels uit is of het ding heeft hardwarematig een opdonder gehad? (stekker eruit en er weer in) Heb zelf (helaas) een Pace Puma. Inderdaad, indertijd op papier een mooie satreceiver, maar bij mij loopt ie geregeld vast. Dan harde reset (stekker eruit; ding heeft geen aan/uit switch) en hij doet het weer.

Wel een keer bij Astra 1 en 3 afzoeken naar nieuwe zenders gehad na poging tot opslaan gevonden zenders: alle zenders verdwenen uit de 8 favourietenlijsten. Fijn handmatig weer invoeren...

Gegokt naar oorzaak: ding kan 3500 zenders opslaan, incl. de radiozenders. Wellicht overvol geraakt met als gevolg: ik maak maar eens wat ruimte????

Maar hoe deze jongen zijn software moet herstellen? (Als dat de oorzaak tenminste is?) Als hij ook niet via de Astra de laatste update (al weer van tijdje terug; hoop dat die nog op de Astra staat) kan downloaden: sorry: proberen de fabriek om raad te vragen en hopen dat ze reageren?

 

verpel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...