Ga naar inhoud


triax met 4 kop rail problemen


Gast djee

Aanbevolen berichten

hi guys,

 

de nerds begeven zich op het sateliet gebeuren (ik dus crazy)

we hebben voor mijn vader zijn schotel een triax schotel trouwens zo'n triax rail gekocht voor 4 koppen.

 

nu in de winkel gaven zal een verkeerde uitleg, dus al een halve dag liggen prutsen.

nu is onze vraag :

deze rail is centraal bevestigd (ik kijk naar de schotel toe voor mijn uitleg).

rechts tegen heb midden staat de kop astra 1

daar rechtvan staat de kop hotbird

dan links naast het midden staat astra 2 kop en daarnaast de astra 3 kop

 

op astra 1 en hotbird hebben we 86 %,

astra 2 nog net geen 56 % en astra 3 is ok goed.

 

verschuiven van de astra 2 naar recht of links brengt niets meer op.

volgens de winkel moet die rail rechts meer naar beneden hangen en het linkergedeelte hoger. dus aflopend naar rechts.

hebben we gedaan, alles goed buiten die astra 2.

 

hoe start je zo'n afregeling met die triax?

eerst astra 1 kop erop en dan pas de schotel uitlijnen?

of astra 1 en dan hotbird? of astra 2?

 

wie kan ons hier wat helpen, want de winkel wil niet komen.

omdat wij de koppen ergens anders kochten..flauwe kul dus;

 

alvast bedankt.

 

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites


Astra 1 tegen de arm plaatsen (op de foto de ALPS met smalle kop), schotel uitrichten , rails scheef en dan de rest dmv schuiven positioneren. Fine tune dmv skew van de lnb's aanpassen. Staat al veel over op dit board.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop wel dat je een Triax 88 cm hebt en géén 78 cm.

78 is toch echt te klein voor 4 sats, met name Astra 2 is dan lastig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi bedankt voor deze info,

mijn pa heeft wel een schotel van 78 cm

3 anderen hebben die ook en werkt goed.

 

waarom zou dit bij een 78 cm schotel niet goed werken en bij een technisat multitynne wel..misschien domme vraag hé.

 

ik hoor het graag nog terug

 

alvast dikke merci voor de antwoorden.

 

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft met de brandpunten te maken een multitenne is speciaal geperst voor de lnb die er voor op zit en een 78 en 88 van triax eigenlijk voor maar 1 LNB. Maar ze zijn er ooit achter gekomen dat er meerdere op konden krijgen.

 

De LNB recht op de schotel heb je het volle reflectie vlak zet je hem er schuin op wordt dat kleiner. Dus is een 88 dan beter als de 78.

 

Heb er van het weekend ook een geplaatst met de alu versie daar zitten de astra's vast tegen elkaar aan. Maar toch op 4 sats 14 tot 15 dB signaal en ruim 90% agc en snr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een triax 78cm schotel en heb een uitstekend ontvangst op astra 1,2,3 en hotbird, gewoon goed afstellen dus. Zelfs bij zware regenbuien ontvangst op alle 4 satellieten. Ik zie niet in waarom een 88cm triax beter is.

 

gr.v Alfred

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvast bedankt voor de uitleg.

ik heb mijn pa een foto laten nemen en de informatied heeft hij zelf geschreven.

 

als ik het zo zie dan zitten we ergens nog met een probleemke maar waar. Wie weet raad met deze foto en bijhorende tekst.

schotel.jpg

 

van links naar rechts = astra 28.2 (gemarkeerd met C)

tweede links = astra 23.5 (gemarkeerd met D)

derde links = astra 19.2 (gemarkeerd met A)

vierde links = hotbird 13.0 (gemarkeerd met B)

 

Hellingsgraad = 31°.

Alles is uitgelijnd met astra 19.2 (A) als referentie en zo dicht mogelijk bij de centrale arm.

Indien ik de schotel een 10cm verder van de muur zou kunnen bevestigen (beugel van 40cm ipv 30 cm) kan ik de schotel verder doordraaien naar de muur toe, dit betekent weg van het zuiden en dichter naar het oosten, misschien geeft dan astra 23.5 een sterker signaal dan nu het geval is.

 

ter info, de astra 2 dichter naar het midden of maar een beetje naar buiten is direct 0%

 

greetz

Djee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De alumium beugel is ondersteboven gemonteerd en daardoor ook te sterk gekanteld. Kijk eens goed naar de foto van Jani 1 of kijk eens goed naar de montage handleiding.

Wat je ook doet, het signaal van astra 2 (28e) zal steeds zwakker zijn dan astra 1,3 of hotbird vanwege beam 2D die gericht is naar UK + Ierland.

Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DvanB
De alumium beugel is ondersteboven gemonteerd en daardoor ook te sterk gekanteld.


Klopt, beugel omdraaien, dan wél maximaal kantelen. Astra 1 en 3 praktisch tegen elkaar aan, Hotbird en Astra 2 op een vingerdikte (?) naast de buurman.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens,

het wordt een klein beetje moeilijk nu.

want als ik mij niet vergis ligt links naast de astra 1 kop wel de astra2 en niet de astra 3 zoals ik al 2X las hier.

 

volgens mij is de juiste opstelling toch (van links naar recht met zicht naar de schotel)

Astra3(28.2)

Astra2(23.5)

Middenrail

Astra1(19.2)

Hotbird(13)

 

die beugel hebben wij zo gekocht bij de dealer, wij moesten daar niets meer voor monteren.

ik ga mijn vader de tip geven om die beugel te draaien.

 

maar die koppenvolgorde...daar ben ik nog niet aan uit.

De één zegt astra 2 ligt links buiten en anderen zeggen, astra3 ligt buiten.

voor België maakt dat normaal geen verschil uit?

 

bedankt

Djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:

 

Astra3(28.2) = Astra 2 (28,2)

Astra2(23.5) = Astra 3 (23.5)

Middenrail

Astra1(19.2)

Hotbird(13)

 

De volgorde klopt, je haalt alleen Astra 2 en 3 door elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...