Ga naar inhoud


(ECHOSTAR-AD-3000IP) kan 12721/H722000 niet inlezen


Coliseo

Aanbevolen berichten

Ik zit hier voor een korte tijd in Spanje en plaats dit bericht vanuit een internetcafe.

Volgend probleem :

met een Echostar ad 3000 IP had ik graag de nieuwe TP met de Vlaamse zenders van TVV ingeladen. Deze bevinden zich op 12721/H/22000.

Astra1 verwijderd en terug ingeladen, maar de hoogste frequentie die wordt aangeboden is 12699/V/22000.

Probeer ik de TP 12721/H/22000 manueel bij te voegen, dan is er geen signaal.

Is dit een beperking van Echostar of zou dit liggen aan het GSO-systeem ?

Graag het advies van een Echostar-kenner alvorens ik hier een nieuwe ontvanger koop.

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik ben inmiddels terug thuis, en het probleem is opgelost, maar vraag me niet echt hoe...

 

Door een gelukkig toeval heb ik de installateur van het GSO-systeem kunnen traceren en ik heb hem uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen.

Hij kon een normaal signaal meten aan het stopcontact (het sat-signaal wordt aangevoerd via het stopcontact van de radio).

Toen ging hij meten aan het einde van de coax-kabel, aangesloten op het stopcontact : geen signaal. Hij verving mijn coax door eentje dat hijzelf had meegebracht : geen signaal.

Na alles terug aangesloten te hebben, ging hij kijken in het menu van de ontvanger zelf -> installation, -> advanced, -> add new TP en plotseling kon de transponder wel ingeladen worden.

Blijkbaar heeft hij eerst de TP geïnstalleerd, om hem daarna elders in het menu te scannen.

 

En zeggen dat ik een uurtje later bij een bevriende familie een Maxplus geupdated heb op tien minuutjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...